Dilemma! Extra les of werken (=geld)?! Hulp nodig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Dilemma! Extra les of werken (=geld)?! Hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 18:58

Ik zit met een gigantisch zwaar dilemma! Ik ben gevraagd of ik op zaterdag in een carrousel wil rijden. Ik wilde heel graag 2 keer per week gaan rijden, maar ik wilde eigenlijk gewoon een extra les en niet een carrousel. Nu is dit wel een hele leuke carruosel. Met de leukste paarden, en met het einddoel om met S&T te rijden, ook nog eens best leerzaam dus. Maar nu het dillema. Ik werk op zaterdag. Op zaterdag kan ik gegarandeerd werken en op de andere dagen is die kans minder. Op vrijdag werk ik op de manege en het geld dat ik daarmee verdien kan ik die carrousel les betalen. En ik kan alleen op vrijdag op de manege werken. Dus dat zou beteken dat ik bjina aleen nog maar op maandag, woensdag en donderdag bij mijn andere baantje kan werken, maar er is niet altijd werk op die dagen. Ach gut
Kunnen jullie het nog een beetje volgen? Clown Wat zou ik doen?? Ik wil heel graag in die carrousel, maar ik moet ook werken, en het is echt een leuk baantje. En ik wil op vakantie, dus ik moet echt werken.. En het is niet zo dat ik een tijdje kan uitproberen of ik naast de zaterdag genoeg kan werken. Het is ja of nee.. Scheve mond

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:01

ik zou voor me werk kiezen ik denk dat je dat meer nodig hebt dan die carousel...of niet Verward
nou als ik jou was zou ik echt voor me werk kiezen want dat heb je later ook nog nodig en carousel niet echt denk ik maar dat is mijn mening natuurlijk je moet het eigenlijk een beetje zelf weten maar omdat jij de mening van ons vraagt...nou dit is mijn mening Knipoog Lachen

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:26

Mmmmmm Das lastig.... Heb zelf ook in zo'n dilemma gezeten, beetje anders maar het leek er wel op haha. Ik werd gevraagd om in een theater show mee te dansen (Country music Hall of Fame, met de Country line dance Machine als dansgroep). Dat zou betekenen dat ik vanaf augustus tot februari om de andere week op zondag de gehele dag zou moeten trainen. Het was ook niet echt naast de deur. De dansers kwamen vanuit Belgie en heel Nederland dus de oefenlocatie lag centraal in Nederland: Vorstenbosch om pcies te zijn, dat was ongeveer anderhalf uur rijden voor mij Scheve mond . Jammer genoeg zat ik met mijn werk. Ik moest om het andere weekend werken. Gelukkig kon ik dat weekend om wisselen met iemand anders. Dus de training was voor mij verder geen probleem meer. Nu alleen mn paard nog. Die moest natuurlijk wel iedere dag zijn stal uit. Gelukkig had ik een goede verzorgster dus dat kwam ook wel goed. Het was een kans die ik natuurlijk niet aan mijn neus voorbij wilde laten gaan . Het was een theatershow wat optrad door heel Nederland en de groep zelf was maar liefst 3 keer Wereldkampioen geworden en in de show zelf dansten ook grote kampioenen mee zoals Ivonne van Loon. (en ik deed het alleen maar voor de lol, had nog nooit niet aan wedstrijd dansen mee gedaan.) Na een tijdje begonnen te optredens. Ieder weekend van vrijdag tot zondag was er een optreden. Die begonnen van een uur of 4 (de voorbereidingen) tot een uur of 3 (als er een afterparty was). Heel vervelend als je de volgende dagen nog moet werken, want ik kreeg natuurlijk niet altijd vrij. Verder kwam ik bijna niet meer toe aan mijn eigen vrienden, en Maris, mijn paardje, stond in de weekenden ook bijna altijd op rust als ik of zijn verzorgster niet kon. Na een aantal weken was ik totaal gebroken van het 5 x in de week dansen (het dansen bij mn eigen dansschool ging op de maandag en de donderdag ook gewoon door) mn werk en mn paard.. EN toen zag ik in dat ik mijzelf jammer genoeg niet in 2en kon splitsen . Ik moest gaan kiezen. Ik vond het allemaal heel leuk om te doen. Maar mijn paard ging toch echt wel voor en mn werk had ik toen ook nog niet zo lang. Ik heb toen maar gekozen om het dansen zolang maar te laten voor wat het was. Ik heb er totaal geen spijt van gehad dat ik het gedaan heb en dat mn paardje even aan aantal maanden mij wat minder heeft moeten zien, want ik ben wel een grote ervaring rijker en over mijn podium angst heen haha Tong uitsteken. Maar ik zag wel in dat Maris meer mijn aandacht nodig had. Hij was en is nog steeds meer dan alleen maar een paard voor mij. Hij is echt mijn vriendje (hoop dat hij dat ook zo ziet haha )

Tja het lijkt misschien niet helemaal op jou verhaal... EN ik heb je ook niet echt een oplossing kunnen geven, maar ik kan je wel zeggen dat je moet doen wat jij leuk vind, tenslotte leef je maar 1 keer!! ( okee nou ook weer niet zo dramatisch gaan doen he Verward ) EN alleen jij kan een keuze maken... Doe wat je leuk vind en geniet er van!!

Suc6 ermee he!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:55

Tsja je hebt natuurlijk ook flexibele werkgevers. Solliciteer eens bij winkels die 5 dagen per week koopavond hebben, daar kun je namelijk ook een zogenaamd KoKo-contract krijgen (2 koopavonden)
Wat vinden je ouders ervan? Zij kunnen je misschien ook een duidelijk beeld geven van wat je het beste kunt doen. Want en 2 koopavonden werken en vrijdag op de manege werken en carousel rijden en ook nog eens je normale paardrijles is veel en dan heb je je huiswerk nog niet eens gehad (ga er maar even van uit dat je nog op school zit)

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 23:05

Bedankt voor alle adviezen tot nu toe Lachen
Ik wil wel blijven werken waar ik nu werk, en het is een flexibele baan. Er is alleen gegarandeerd werk op zaterdag en meestal ook wel op andere dagen, alleen niet altijd. Ik ben er nog steeds niet uit, ik ga alleen deze zaterdag voor een keertje meerijden om te kijken hoe leuk ik het vind.
Ik zit momenteel niet op school, dus op het moment heb ik geen huiswerk zorgen. Dat scheelt. Volgend jaar ga ik studeren, maar dat is volgend jar daar wil ik nog helemaal niet aan denken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:34

Een beetje apart doel op zich als ik het mag zeggen om mensen met stang en trens op een manegepony de caroussel in te sturen Verward .

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:55

inderdaad heel lastig. doe waar jij je goed bij volet!
wat vinden je ouders ervan?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:03

Ik zou blijven werken en met dat geld wat je daarmee verdient kun je les nemen die jij graag wilt. En dat was niet die Carousel les toch? Je zou financieel achteruit gaan voor iets waar je in eerste instantie niet voor zou kiezen...

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:22

@ Fellor: Wij waren in eerste instantie ook wel verbaasd dat de manege eigenaar dat wilde doen. Maar de carrousel bestaat uit de betere ruiters van de manege, met de beste paarden die het kunnen. Dus wees maar niet bang dat we een S&T in een doorgereden stijve manegepony gooien.

@TeamSpirit: Lastig hè Haha! Mijn ouders zijn sowieso niet vóór extra rijden, en al helemaal niet als ik daardoor een dag minder kan werken. Eigenlijk zijn zij tegen dus..

@joyce B: Ik wilde dus een extra les rijden (in principe een gewone dressuurles, maar van deze carrousel ga ik denk ik ook veel leren) van het geld dat ik op vrijdag op de manege verdien. Mijn werk is gewoon mijn 'inkomen', voor vakantie enzo.

Ik ga zaterdag maar even een keertje mee rijden, en eerst maar eens zien of het überhaupt wel leuk is Haha!