trillen ,hoesten,niet eten,rondraaien in stal.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

trillen ,hoesten,niet eten,rondraaien in stal.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 18:16

sinds een paar dagen hoest mijn verzorgpony heel erg.ik wist niet wat het was,en ze hoest alleen in galop.Nou ging ik vamorgen rijden,het regende pijpenstelen, ze was heel nat en had de hele nacht in de regen buiten gestaan omdat haar baas haar niet binnen gehaald had.Nou ja gebeurd wel vaker niks aan te doen,daar heb ik niks over te zeggen.En ik ging haar in stal lekker peoten en ze stond helemaal te trillen en niet een klein beetje maar echt heel duidelek.Ze stond helemaal te shaken.Ik haar een deken omgedaan omdat ik dacht dat ze het koud had(weet ik veel daar heb ik geen verstand van)maar het hielp niks.Even laten ben ik gaan rijden zonder zadel en zonder deken.Nou toen ging het wel gewoon normaal niks aan de hand.En toen we klaar waren was ze ook niet meer aan het trillen.ik gaf haar even wat biks in een emmer en ging even men haden wassen.Toen ik terug kwam ette ze niet(normaal srokt ze het naar binnen) ze stond maar wat zielig te kijken.Ik haar gewoon een handje biks geven maar dat wilde ze ook niet.Hooi wildez e ook niet.Later zette ik haar weer terug in de stal en toen was ze naar buiten aan het kijken en ze was aan het draaien en zo

ik weet het niet maar zo is ze normaal nooit

weten jullie wat het is?

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:48

Ik denk dat het paard goed ziek is, gelijk de DA bellen !!!!!!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:52

Direct de DA bellen dit klinkt absoluut niet goed!!

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 18:59

tja het is aal een poos geleden ik heb al tegen die man gezegt dat hij haar in de gaten moest houden...maar hij deed er nogal luchtig over
dus ik weet het niet meer

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:01

tsjonge jonge

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:03

ik hoop dat het goed met haar gaat ik ga zo de eigenaar wel even bellen of het goed gaat en als ze weer raar doet dat ze dan geijk de da moeten bellen meer kan ik niet doen...maar heeft iemand een idee wat het is?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:09

Het kan van alles zijn , daar ga ik je nu ook geen advies over geven!!!

Kan je de DA zelf niet bellen of in ieder geval gaan kijken hoe ze er nu bij staat of ligt?? en dan alsnog de DA bellen ?

Als het bv spontane heftige koliek is en ze niet snel word geholpen kan dat de dood tot gevolg hebben

GEEN RISICO'S NEMEN -> LAAT ER EEN KENNER NAAR KIJKEN!!! NU

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:12

Als mijn paard zonder dek wat lang in de regen heeft gestaan terwijl het een beetje fris is, gaat ze ook helemaal bibberen van de kou. We laten haar nu dus niet meer lang in de regen staan. Het kan ook zijn dat ze koorts heeft!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:24

Ja het kan zijn dat ze "een koutje "heeft . Maar echt fris is t nu niet toch??en zoveel heeft t ook weer niet geregend (1 dagje)en als tie van 1 dagje regen met deze temp al zo ziek word dat ze niet wil eten is er toch meer aan de hand en moet ze wel de temp gaan meten , dat is van deze afstand niet te zeggen of dat t is of meer......
dus mijn advies blijft DA erbij halen
Laatst bijgewerkt door nickyu op 31-05-04 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:30

arm beest klinkt niet helemaal goed. sneu ook dat er niet even goed naar gekeken word.
trillen in combi van niet eten is toch al snel veearts bellen bij mij.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:35

ik zou echt de DA/VA bij halen!!!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:40

Jij gaat op een ziek paard rijden?!?! DA lijkt me geen slecht plan... en beter een keer te veel dan te weinig!
Heb je haar getempt?

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:19

Dierenarts bellen!! Vind het trouwens schokkend dat jij op een pony gaat rijden die er zo aan toe is

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:31

Je gaat toch niet op een zieke pony rijden Scheve mond kom op zeg ..

Gelijk de DA erbij !

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:44

Dat was ook het eerste wat ik dacht, als je pony al zo ziek oogt ga je toch niet rijden??
Als de sodemieter ernaar laten kijken.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:10

Arme me pony...Hier staat in de buurt ook een zieke waarbij ze vertikken de DA te bellen...En ook al WILDE ik hem bellen, dan kon ik het nog niet, ik heb her druk genoeg met mn eigen paardje die zo aan het kwakkelen is geweest...heb gewoon niet genoeg geld.
Ik zou de eigenaar nog maar eens bellen en echt goed vertellen dat het echt niet goed is, maar zo makkelijk al iedereen zegt gaat dat niet altijd, ik weet dat helaas.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:20

Mocht je je verzorgpony nu weer zo aantreffen, wrijf hem dan lekker droog met stro en doe dan een dek op.
Is hij droog, doe dan een ander warme deken op.
Maar ga niet rijden als hij zo rilt en bibbert.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:13

Fonnie daar heb je wel gelijk in maar krijg van deze verhalen altijd buikpijn.
Dit is echt een DA verhaal!!
En over dat rijden dat is helemaal stom

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 11:35

ik wil het beste voor haar en ik ben pas gaan rijden toen ze droog was, ze bibberde nog wel maar ik dacht dat het was omdat ze het koud had en dat als je ging rijden dat ze dan wel warm werd.ik heb gewoon een rustig buitenritje gemaakt.na het rijden trilde ze niet meer maar wilde niet eten dus ik ben niet...nou ja wel op een zieke pony gaan rijden maar hij trilde alleen dus.. nou ik hoop dat jullie me snappen.Kijk jullie hebben er verstand van ik niet dus begrijp alsjebliefd dat ik niet alles van paaarden weet maar ik wel van ze houd en niet expres ging rijden op een zieke pony
dus.. marre ik kan de DA niet bellen want het is mijn pony niet....
Laatst bijgewerkt door Roosjelief op 01-06-04 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 11:37

Shettiefan schreef:
Mocht je je verzorgpony nu weer zo aantreffen, wrijf hem dan lekker droog met stro en doe dan een dek op.
Is hij droog, doe dan een ander warme deken op.
Maar ga niet rijden als hij zo rilt en bibbert.



dat hebben we ook gedaan toen hij eenmaal droog was zijn we eerst met dek gaan rijden en toe hij inet meer trilde hebben we hem afgedaan
maar het is niet een echt dek ik heb daar helemaal niks alleen een zadel en een hoofdstel ..,meer niet

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 11:45

ik ga vamiddag waarschijnlijk nog even kijken.e als ik niet ga bel ik de eigenaar nog een keer

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 11:47

Fonnie schreef:
Arme me pony...Hier staat in de buurt ook een zieke waarbij ze vertikken de DA te bellen...En ook al WILDE ik hem bellen, dan kon ik het nog niet, ik heb her druk genoeg met mn eigen paardje die zo aan het kwakkelen is geweest...heb gewoon niet genoeg geld.
Ik zou de eigenaar nog maar eens bellen en echt goed vertellen dat het echt niet goed is, maar zo makkelijk al iedereen zegt gaat dat niet altijd, ik weet dat helaas.


ik ben blij dat je me begrijpt Lachen

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:57

ik snap het ergens ook wel, is niet zozeer tegen jou, maar wat is dat voor een eigenaar joh niet te geloven.
1 tip
Stap volgende keer niet op, ook niet als hij alleen trilt
Ga dan een stukje wandelen ofzo.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:21

bedankt ik zal het voortaan doen

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:22

oh ja en even voor de menzen die dat topic over dat zagen had gelezen.dit is andere