Doet ze het of doet ze het niet...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Doet ze het of doet ze het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:47

Morgenochtend is de Schotermarkt weer in Heerenveen, een redelijk grote paardenmarkt in Friesland.

Samen met een vriendin heb ik het plan opgevat om mijn 4-benige handelswaar aldaar eens aan te bieden: [naam verwijderd] gaat morgen mee *LOL*

Onder het motto; als ik mijn prijs ervoor kan krijgen, is ie verkocht, en zo niet; dan heeft ie weer een heleboel geleerd .

Ik heb nog niet eerder een paard via de markt verkocht, ik ben heel benieuwd of het gaat lukken. [naam verwijderd] moet toch weg deze zomer, ik heb de stal komende winter echt nodig en geen plek meer voor hem. Bovendien is hij nu 3 jaar, geruind en bereden; hij heeft nu veel meer kans op een goed tehuis uiteindelijk dan toen ik hem kocht anderhalf jaar geleden.

Dus, voor iedereen die morgenvroeg in Heerenveen een schattige voskleurige A-pony met lichte maantjes ziet met een zadeltje erop; dat ben ik met [naam verwijderd]!
Duimen jullie mee dat hij goed terecht komt?

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:03

Ik ga voor je duimen voor een goed plekje!
Veel succes morgen OK dan!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:09

Heel veel succes morgen !!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:11

nou afwachten dan maar, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
succes en we verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:52

Dees schreef:
Doet ze het of doet ze het niet...

Morgenochtend is de Schotermarkt weer in Heerenveen, een redelijk grote paardenmarkt in Friesland.

Volgens mij is het niet de vraag: raak je lieve schattige Leonardo kwijt, maar meer "brengt ze een nieuw paard mee naar huis" Clown *LOL*
Veel plezier!!
En geef Leo even een laatste pennyknuffeltje van me, agossie... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:58

Joh, mocht het nou niet lukken. Een broodje Kwekkeboom smaakt prima Haha!:D:D:D:D

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 23:02

Kill kill kill >;)

Nee, [naam verwijderd] komt NIET met een ander peerd thus!
Hooguit weer met [naam verwijderd] *LOL*

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:15

Update:

Hij is verkocht. Bloos

We kwamen ongeveer 8.30 uur aan, een half uur later dan gepland want Sammie wilde erg graag mee terwijl die juist deze markt thuis mocht blijven. Maar goed, met wat brokjes stond [naam verwijderd] zo op de trailer, en Sammie hebben we dus maar goed opgesloten in de stal. We kong vertrekken.

Aldaar vrij vlot een goede parkeerplek gevonden, en uitladen maar. Hoewel ik [naam verwijderd]'s staartje wel had gewassen, was daar nog weinig van te zien. Hij had de hele trailer besmeurd met poep en natte vuiligheid uit zijn vacht (had vannacht buiten geslapen, er was geen poetsen tegen bestand) . Dus sokjes smerig, staartje vies.... ach, zadelen maar. Als ze hem niet willen gaat ie gewoon weer mee naar huis immers.

Welnu, we zijn kwalijk bij de ingang van het marktterrein, worden we al aangesproken; hoe oud is ie? ruintje? wat moet ie kosten? is ie al bereden?. Dus ik vertellen over mijn kleine duivel, over dat ie zo braaf is (is ie ook echt wel), en dat ie helemaal gezond is enzo. Jonge jongen erop, even een stukje rijden.
[naam verwijderd] gedroeg zich echt heel keurig, hij was natuurlijk wel wat opgewonden van al die andere ponies die een stuk minder braaf langs kwamen, en er was nog een auto, en allemaal mensen: lekker relaxte omstandigheden dus Clown Maar gelukkig, hij deed zijn beste beentje voor, en dan is hij zoooo knap. Volgens mij vond ie al die aandacht nog leuk ook

Nou ja, wat wil je er voor hebben? Ik mijn prijs + nog iets noemen. En dan komt ie met zadel en hoofdstel enzo. ik zo van "ja, zoals ie daar staat met papieren". Welnu, zij bieden een lager bedrag, en dat was mijn prijs. Verkocht.

Al met al waren wij mijn snoezige My Little Pony binnen 3 minuten kwijt.... Haha! En dan sta je daar, op de markt, volledig ingesteld om uren lang te leuren met een toch wel duurdere A-pony (ten opzichte van de slachtponies die daar dan ook staan). We waren volledig overrompeld, weg was ie! Daar ging ons ochtendje lachen met de pony-verkoop, we waren al klaar *LOL*
Een slagje over de braderie gelopen, de andere dieren nog even bekeken (was echt weinig soeps dit keer) en een schaaltje poffertjes genuttigd en daarna maar weer op huis aan.

[naam verwijderd] is met een jongedame van mijn leeftijd mee naar huis gegaan uit de omgeving van Urk. Ze hebben daar een stuk of 40 ponies, het zou een soort ponyvereniging zijn waar heel veel penny-meisjes komen. Ze vonden [naam verwijderd] een snoepie om te zien, en hij zou vast wel een leuk baasje daar kunnen vinden. Ik hoop het voor hem. Ik heb hem een goede start gegeven en daarnaast ook 'duur' verkocht; ik weet zeker dat hij niet naar de slacht gaat. Het gaat vast goedkomen met mijn kleine ponietje. Succes [naam verwijderd]!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:18

dat is snel Haha!
Fijn dat je er een goed gevoel over hebt, das toch wel belangrijk.
Enneh, niks mee teruggenomen??

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:20

Neee, hoera voor mij: dit keer ECHT NIETS mee terug genomen Haha! *trots*

Sammie keek wel wat sneu toen ik thuiskwam zonder pony....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:33

Sodeju, dat ging snel, daar ging je vertier-ochtendje die je in gedachten had Haha!
Nou, klinkt hartstikke leuk voor het beestje, een penny-pony-clubje, da's net wat voor hem OK dan!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:27

Gelukkig heb je naast de verkochte Leo ook nog wat poffertjes kunnen scoren: Yum!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:42

haha,erg leuk verhaal,en mooi dat je er voor hebt gekregen wat je wilde en nog een goed tehuis dan ook,super!
en idd schouderklopje voor dees dat ze geheel paardenloos weer naar huis is gereden,we zijn trots op je!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:51

Jeetje, das wel en record! 3 minuten Lachen

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:53

Hi hi wat een verhaal Dees, geweldig.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:25

arme sammie..

maar wat een mooi nieuws voor Dees en Leonardo!
gefeliciteerd!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:08

Nou, dat was echt een goede verkoop!
Heb je nog adressen uitgewisseld?
Nu weer genoeg ruimte over voor je nieuwe aanwinst en Sammie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:20

Hee leuk! Fijn dat hij verkocht is voor normaal geld!

De opruiming is begonnen Haha!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:24

Oow dat ging dan wel vrij snel zeg Haha!
Gelukkig ging ook alles goed!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:24

Wow hee, in drie minuten!! Ik heb ooit een paard verkocht in 20 minuten, dacht dat het niet sneller kon. Gelukkig is hij goed terecht gekomen. Hopelijk hoor je er nog eens wat van!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:30

whhaa, gaat er heen met pony, komt op het terrein zonder pony
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:34

Wat knap van je zo snel en dat je het durfde ik zou toch zoiets hebben van komt hij wel goed terrecht,Okee zekerheid heb je nooit maar via de markt is wel spannend hoor!

vond je het niet leeg nu zo thuis?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:03

goed zo dat is pas zaken doen.