hoeveel meer tegenslagen kan ik nog aan op een dag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

hoeveel meer tegenslagen kan ik nog aan op een dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 12:10

echt dit heb ik weer...
als eerst ga ik s 'ochtents naar school om mijn eindverslag in te leveren blijkt dat ik op eens nog een toets heb..is dus heel slecht gegaan.
ALs tweede hebben wij (ik en mijn vriend) een auto waar steets wat mis mee is en we al een aantal weken steets een raar geluid horen als we remmen (waar we de eerste keer dat we het hoorde niet aan toe wilde geven omdat de auto al een berg geld heeft gekost aan onderhoud) maar eens na laten kijken blijkt dat de rem bloken zijn versleten en we er te lang mee door zijn gereden en de schijf nu ook vervangen moet worden daar waren we 250 euro voor kwijt in totaal en we zitten al krap in ons geld aangezien we net weer in de plus stonde.
Wat denk je we gaan een stukje lopen met ons paardje voor de ontspaning en hij wil er wel even op zitten..nou dat is zo gezegt zo gedaan..zegt hij ik kan zelf wel een een stukje rijden met halster touw nou ik vind het goed ze is harstike braaf en er komt op die weg toch nooit verkeer en hij kan ook aardig goed paardrijden.
Komen er fietsers aan dus wij aan de kant..die fietsers er langs..toen dat gebeurt was d8ten we we kunnen nu wel omkeren willen we omkeren komen er net weer fietsers aan dus wij willen aan de kant gaan mara de fietsers waren al dicht bij en hun zien ons omkeren maar fietsen gewoon stug door! (het waren oudere mensen) Dus wij stopen met omkeren en gaan stil staan zodat ze er langs kon.
Nou komt het..die vrouw schrikt van de pony (bleek even later Bang te zijn voor paarden) en gooit zo haar fiets de berm in en valt om.
Die man word histeries (of hoe je dat ook schrijft) en schreeuwt blijf hier blijf hier niet weg rennen hoor! tewel wij die vrouw weer over eindhelpen (wat denkt ie wel niet dat we hard weg willen rennen, hij heeft toch een fiets en zou ons zo in kunnen halen wij waren toch lopend)
Die vrouw blijkt een schametje te hebben en heeft nergens veder last van..a fijn.. wij geven on naam en andres omdat hun dat zo graag wilde en wij toch hadden gezien dta ze veder niks had..en bovendien was het haar eigen schuld als ze zo bang was voor paarden had ze maar moeten stopen als ze ziet dat wij aan het omkeren zijn! (zo denk ik er over)
Nu komt het ergste... beld ze vanmorge op dat haar zonnebril beschadigt is! nou ik sta hier op ontploven..wat denkt ze wel niet dat wij haar zonebril gaan vergoede omdat zij stug door fietste?
We moeten al alle eindjes aan elkaar knopen om nog rond te kunnen komen voor de volgende maand want het salaris is al opgegaan aan auto reparatie en school en andere omkoste.
Ze vraagt of we niet verzekerd zijn..hahah.. ik lag me rot..ik heb wel een ruiter bewijs maar ik wa sniet aan het rijden maar aan het wandelen.

meer mensen zoiets mee gamaakt of heeft er iemand goed advies?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:12

Jee, ik heb geen advies sorry,
maar ik vind het echt super dom van die mensen dat ze stug door fietsten.. zou t iig tegen haar zeggen.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 12:14

ben ik ook van plan ze beld on vanavond terug..en ik had nog niet eens wat gezegt over haar fiets die tegen de achter poten van mijn pony aan kwamen..en mijn pony bleef gewoon lief stilstaan dus aan de pony lag het echt niet

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:08

Probeer gewoon haar te vragen waarom ze meldt dat haar bril kapot is, als ze dan vraagt om een vergoeding dan zeg je dat daar geen sprake van kan zijn omdat je niet aansprakelijk bent voor haar overdreven reactie op het zien van een paard met 2 begeleiders. Zij schrok en viel om, er is geen sprake van een aanrijding o.i.d. je bent niet aansprakelijk.
Als ze je niet gelooft dan verwijs je haar maar naar haar verzekeringsagent die het haar misschien wel uit kan leggen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:04

Een toets waarvan je niet wist dat je 'm had Verward

Wat betreft je aanvaring met die vrouw, ik denk niet dat je aansprakelijk bent. Maar als ik het zo uit je verhaal begrijp, hadden zij hoe dan ook moeten remmen om niet tegen je paard op te fietsen? Dan heb stak jij dus ook te dicht voor hen langs over..... Helemaal onschuldig ben je imo dus niet.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 15:20

Richtje schreef:
Een toets waarvan je niet wist dat je 'm had Verward

Wat betreft je aanvaring met die vrouw, ik denk niet dat je aansprakelijk bent. Maar als ik het zo uit je verhaal begrijp, hadden zij hoe dan ook moeten remmen om niet tegen je paard op te fietsen? Dan heb stak jij dus ook te dicht voor hen langs over..... Helemaal onschuldig ben je imo dus niet.

ze hoefde niet te remmen ze kon voor en achter mijn paard langs fietsen net zo als haar man deed mijn pony stond op dat moment stil.
bovendien keerde wij om terwijl hun aan kwamen fietsen en toen ik hun zag bleef ik maar stil staan zodat hun er langs konde..als ze niet bang was voor paarden en ponys was ze gewoon voorlangs gefietst en was er nisk gebeurt.

en idd ik kwam op school om een verslag in te lever en toen hoorde ik meteen dat ik vandaag nog een toets had niet niet op het rooster stond.

amondi: Bedankt ga ik haar zeker vragen vanavond als ze het beld.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:51

Beetje vreemd verhaal van die mensen maar ja, ik denk dat als ze doordrijven en doen ze hun zin eigenlijk wel krijgen.

Zoals Richtje ook al een beetje aangaf kunnen ze er altijd van maken dat jij te dicht er langs wou, dat jij midden op de weg stond etc.
En alhoewel jij dus met de beste bedoelingen stil ging staan, kunnen hun er als ze echt zouden willen er een heel verhaal van maken.

Verder ben ik het er wel mee eens dat als ze terug bellen ze te vertellen dat je idd niet van plan bent te betalen omdat die mevrouw zelf haar fiets weggooide en daarbij omviel, jouw paard heeft haar niet ondersteboven gelopen OID stond netjes stil etc.
Ik hoop dan dat die mensen afdruipen en inzien dat wat hun proberen weinig nut heeft.


Als je pech hebt drijven ze door, en pakken ze de fiets er ook nog even bij.....maar ja...dat is tegenwoordig maar afwachten.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:06

Ook al drijven ze door, het is 2 tegen 2 en er is geen sprake van een aanrijding, ik ben ook wel eens geschrokken van een trekker maar als ik dan de sloot in rij zal ik moeten bewijzen dat dat die trekker zijn schuld is. En bewijzen is heel erg lastig. En dan nog, gisteren was er niemand op de hoogte dat die bril stuk was, ze zal dus ook nog moeten bewijzen dat de schade bij dit incident is ontstaan en niet omdat ze er b.v. een uur later op is gaan zitten. "Wie eist bewijst" is een spreekwoord dat vooral opgaat bij aansprakelijkheidsstellingen. Nano hoeft dus alleen maar bewijzen te vragen en die kunnen die mensen niet hebben tenzij ze liegen en daar moet je op voorhand niet vanuit gaan.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:51

In dat geval, als jij netjes stil stond is het een iets ander verhaal misschien.....
Maar goed, blijft moeilijk oordelen als je er zelf niet bij bent geweest Lachen

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 12:42

nou weer gebeld...
- ze geeft toe dat er geen sprake is van een aandrijding (geen contact met de pony is geweest)
- ze geeft toe dat haar man er normaal langs kon

maar ze vond weldat de pony midde op de wg stond jah hoor we stonden langs de kant van de weg.

maar ze vind wel dat wij moeten vergoeden omdat zij schrok van dat paard en dus viel.
ze zegt dat ze er mee naar de politie gaat..nou ze doet maar

oja en het aller mooiste ze zei dat wij daar niet mocht lopen met een pony..hahaha..die is gek..ze gaan daar volgend jaar ruiterpaden aanleggen nou dan komt ze er nog heel wat meer paarden tegen!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:37

Nou en als ze koste wat kost haar zin wil krijgen koop je toch een zonnebril voor dr a 2 euro bij de C en A?! Tja ze kan ook te moeilijk oden hoor!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:42

Nee Yvonne , dat moet je nooit doen, dat lijkt op schuld bekennen. Laat haar maar naar de politie gaan dat kun je niemand verbieden. Mevrouw blaast hoog van de toren, ze kan ook gewoon naar haar verzekerings agent gaan. Nogmaals Nano, prima gedaan, jij hoeft verder helemaal niets te doen, zij eist zij bewijst.
Als ze je ooit nog lastigvalt dan vraag je om een schriftelijke aansprakelijkheidsstelling waarin ze met reden omkleed haar eisen kenbaar maakt. Schriftelijk omdat je mondelinge verhalen makkelijk kan wijzigen( paard stond stil? nee hoor hij liep gewoon) met redenen omkleed wil zeggen dat ze moet schrijven waarom jij de oorzaak bent van haar schrikken, of te wel dat je een z.g. onrechtmatige daad hebt begaan( als mijn vrienden een dikke spin op 5 meter afstand houden weten ze dat ik een hartverlamming krijg= onrechtmatige daad, als een vreemde dat doet hoeft hij er niet van uit te gaan dat ik zo idioot reageer= geen onrechtmatige daad) Het initiatief moet bij haar weg komen, jij kunt gewoon afwachten.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 14:29

amondi..bedankt we hebben veel aan je adviesen gehad..
we zullen het vandaag denk ik wel merken of ze echt naar de politie zijn gegaan..ze hebben in iedergeval niet meer gebeld.
En als ze naar de politie gaan doen ze dat maar in mijn ogen hebben wij niks verkeerd gedaan en heb ik het gevoel dat hun nu hier hun slaatje uit proberen te slaan want wij hadden de zonnebril bekeken en die was heel ik heb hem zelf in mijn handen gehad.
achja..we kunnen nog alleen maar afwachten..maar ik ga me er zeker niet meer veder druk om maken.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:36

Gelijk heb je, ik ben dus een werkeloos verzekeringsmens dus ik vind het altijd wel leuk om dit soort dingen te lezen. Als ze toch nog reageert kun je de brief gewoon naar je AVP verzekering sturen, als je dan toch nog om een of andere duistere reden aansprakelijk bent dan betalen zij.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:25

Zo kunnen de andere dagen aleen maar goed zijn!!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:58

wat een verhaal.
'Nou heb je toch niet net gemerkt dat je pony niet zuiver loopt zeker. Komt zeker van die fiets tegen zijn been . Ja mevrouw als ik de DA kosten aan jou moet doorrekenen kan je beter zelf een nieuwe bril kopen en het zo laten want die is veel duurder dan een bril hoor Knipoog ' opgelost die zaak. Niet op je kop laten sch**ten Zij zijn brutaal moet je je niet laten doen.
succes ermee OK dan!