soms kan ik ze...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

soms kan ik ze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 14:16

op onze manege staat nu een jong kreng dat niets kent!
heb donderdag voor het eerst op hem gereden, kan niet zeggen dat zijn karakter mij beviel Scheve mond maar mijn lesgever zei dat dit een goed leerpaardje voor me was dus goed ik probeer het nog een keer!

hij was echt aan het klieren! ik heb zelfs aan mijn lesgever gevraagt of ze mij niet wou opvangen moest hij rare ideeen krijgen!

ik moest echt alles doen om hem rustig te houden! hij is enorm sterk en ik had echt het gevoel dat ie me aan het uitlachen was Verward

na de les help ik mijn vriendin er op (ik was echt uitgeput Haha! zon paarde zie ik niet vaak op mijn manege)

komer er zon kleintje uit mijn les (nog zo iets! beginners die lichtrijden in galop en in de mond hangen in draf horen niet in de half gevorderde les thuis)

het gepsrek
zij: ik wil dat paard rijden
ik: gaat niet, ik sta al opgeschreven (doe ik omdat ik mijn medelessers zo een beetje ken Tong uitsteken)
zij: dan neem je toch gewoon een andere?
ik: nee! ik zou niet weten hoe jij dat paard gaat rijden
(ok beetje grof maar dat mens heb ik dus elke les aan mijn been!)
zij: wil je zeggen dat ik niet kan rijden
ik: euhm... *weet niet hoe duidelijk maken dat ze dit gewoon niet kan dus zwijgt maar*
zij: ik wil hem gewoon rijden!
ik: sorry,ik rijd hem...
zij: goed ga ik op aruba! *arrogante smoel*

even ter informatie:
aruba is een hevig paardje dat houd van superhard galopperen en scherp draaien! er zijn al meerdere beginners van haar rug getuimedl
ik ben benieuwd hoelang deze het gaat uithouden! het record tot nu toe is een kwartier voor de beginners op aruba

ik kan me hier ect in opjagen!!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:35

Laat dat meisje er maar achter komen, dan piept ze de volgende keer wel anders.

Maar idd wel vervelend dat je niet echt fijn hebt kunnen rijden op die nieuwe. Misschien moest hij ook nog een beetje wennen.
Veel succes de volgende keer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 14:44

dankje evalovesandy!
ik vond het niet echt fijn rijden, en dit gaat penny klinken
maar toen ik vroeg aan mijn lesgever welke ik moest nemen (zij weet het meestal beter dan ik)
zei ze zonder nadenken: deze, ik heb hem nog nooit zo goed zien lopen
tja dat ie liep! dat is alles wat je kon zeggen Tong uitsteken
hoe zal ik maar niet vertellen
toen had ik echt zo wat van: hoe loopt ie bij anderen dan Verward
vandaar ook dat ik nog eens wil proberen denk ik! Lachen
dat ze op aruba gaat ga ik niets van zeggen Tong uitsteken ze zal het inderdaad wel zelf ondervinden
maar dat die beginners in een half gevorderde les rijden vind ik niet zo leuk! ze houden de hele les op! Boos!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:54

Je bent pas een goede ruiter als al je vingers gelijk gegroeit zijn!

...denk daar maar eens over na...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 15:02

eh okkie Verward wat is dit voor reactie Verward

ik zeg niet dat ik een goede ruiter ben! ik zeg alleen dat ik de hele les dit hoor:
WEEEEEE!! hij luistert niet lutgarde!
neee ik wil niet galopperen hij is wild(paardje heeft een keer met zijn hoofd geschud)
WAAA!! rengalop! (paardje draaft Scheve mond)
nee ik wil niet weee jank! weee! hij is wild! (paardje beweegt eens tijdens het aansingelen)
zon kinderen horen niet thuis in een half gevorderde les...
sorry okkie maar dat is mijn mening!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:25

Okkie1 schreef:
Je bent pas een goede ruiter als al je vingers gelijk gegroeit zijn!

...denk daar maar eens over na...


uhm.. ik snap hem oowk niejt.. Verward

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:00

Okkie1 schreef:
Je bent pas een goede ruiter als al je vingers gelijk gegroeit zijn!

...denk daar maar eens over na...

Idd! Lachen Het is wel zo... En als je even nadenkt, en hem heel goed leest, dan snap je hem wel!

Je verhaal kwam eerst ook zo op me over van: Ik kan rijden, en hun zijn domme beginners. Vandaar denk ik ook de reactie van Okkie Lachen Maar je zei zelf dat je dat niet bedoelde duss!..

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:04

Tja, de tijd zal leren,
en over dat paardje, ik heb de idee dat hij nog veel moet leren, jij dus ook met hem * als ik goed heb begrepen dat je vaker op m moet rijden*

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:42

Okkie1 schreef:
Je bent pas een goede ruiter als al je vingers gelijk gegroeit zijn!

...denk daar maar eens over na...


Ja ik snap 'm..

En ja het komt wat betweterig over dit topic.
Maar ik ken het probleem, ben daarom ook gestopt op de manege omdat ik totaal uitgeleerd was. Was alleen de basis wat we kregen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:29

pharagirlke"]
op onze manege staat nu een jong kreng dat niets kent!
heb donderdag voor het eerst op hem gereden, kan niet zeggen dat zijn karakter mij beviel Scheve mond maar mijn lesgever zei dat dit een goed leerpaardje voor me was dus goed ik probeer het nog een keer!
[/quote]
Jij zegt dat dat paard nog jong is... Gek he dat hij dan nog vanalles moet leren... Van zulke paardjes kan je inderdaad nog veel leren, zeker als je altijd maar op de makkelijke manegepaarden rijdt...

[quote="pharagirlke schreef:
hij was echt aan het klieren! ik heb zelfs aan mijn lesgever gevraagt of ze mij niet wou opvangen moest hij rare ideeen krijgen!

ik moest echt alles doen om hem rustig te houden! hij is enorm sterk en ik had echt het gevoel dat ie me aan het uitlachen was Verward



En na dit stukje ga jij zeuren over een meisje dat bij jou in de les rijd... Jij denkt dat je dus beter kan rijden terwijl je je eigenlijk net zo kinderachtig gedraagt als zij...

Weetje, je zit op een manege om te leren rijden... Dat meisje heeft dus net zo veel recht om in "jouw" les te rijden als jij... Als je dan echt zo goed kan rijden, ooit ben jij ook zoals dat meisje begonnen... Voel je je daar te goed voor, dan moet je lekker een verzorgpony zoeken, en lekker met die pony les nemen...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:34

Maar je hebt toch btw zelf een pony? Dan kun je daar toch lekker mee naar de ponyclub? Heb je nergens last van Lachen

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:43

Ben het helemaal met je eens verootjoo. Ik vind dit meer een soort van opschepperij. Kijk mij eens ik kan die paarden aan en niemand anders.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 02:19

Dat bedoel ik toch helemaal niet Verward
Ik denk gewoon dat als je minder 'goed' (als je zon korte tijd rijd is het normaal!) rijd, dat je dan ook een aangepaste (dus een beginnersles) moet nemen! Ik zeg niet dat ik perse beter rijd! Ik rijd langer daardoor heb ik voordeel...deze meid doet het heel goed voor haar korte ervaring met paarden! Maar gewoon niet genoeg voor 'mijn' (als je het zo wil noemen) les!
xtwisterx: een paardje van 6 is ook jong! maar kan al heel wat als hij dressuur matig gereden is Knipoog daarom dat ik het erbij vermelde!
Het is helemaal niet opschepperig bedoelt! en ik kan nog een heleboel leren! maar niet in een les waarin mensen meerijden die de voor en achterkant van een paard kunnen onderscheiden omdat het ene eind schopt en het andere bijt!
(en dat is dus 4/7 mensen die meerijden!)
Ik heb een eigen pony maar geen trailer! dacht je dat ik anders op manege paarden ging rijden Verward dan zou ik mijn eige paardje wel meenemen! kan ik meer op leren dan op een manege paard...en dan leert mijn paardje ook nog wat! maar ik heb geen trailer...anders graag
en corinec: zeg ik soms dat ik hem alleen aan kan? ik zeg gewoon dat zij hem niet zou aankunnen omdat ze de basis nog niet goed onder de knie heeft (dan bedoel ik lichtrijden in draf en zitten in galop) en dan kan je gewoon een deel paarden niet aan! ik ken genoeg mensen die het diertje stukken beter zouden rijden dan mij! maar die rijden niet meer op maneges...dus.
Het is echt helemaal niet opschepperig bedoeld! serieus niet.

ps:sorry voor het late uur, we hadden BBQ en ik moest pc afzetten toen ik merkte dat ik 8 mails had! en ik voelde me een beetje aangevallen (al was dat misschien niet zo bedoelt) door bepaalde reacties daarom dus dit uur ga nu slapen (als ik in slaap geraak)

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:22

Je bent zelf geen haar beter dan de rest en idd je komt wel zo over, als opschepperig verwaand kind, dus dan kan je ook wel zulke reacties verwachten. Ook zet je in je reactie (zie tweede bericht) 'dankje EveloveSandy', dit komt op mij over alsof je een bevestiging nodig hebt van dat je gelijk hebt. Volgens mij moet je je wel anders gaan opstellen qua houding.

En over dat meisje, als die instructeur haar goed genoeg vind voor de les heb jij er helemaal niks over te zeggen, als je nou de tweede Anky was, oké maar dat ben je ook niet. Dus verplaats jezelf is in dat meisje, hoe zou jij je voelen? Clown

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 10:40

dit is voor de zoveelste keer niet zo bedoeld! en als je goed lees zie je dit:
EvaloveSandy"]
Laat dat meisje er maar achter komen, dan piept ze de volgende keer wel anders.

Maar idd wel vervelend dat je niet echt fijn hebt kunnen rijden op die nieuwe. Misschien moest hij ook nog een beetje wennen.
Veel succes de volgende keer
[/quote]
waarop ik zeg dankje evalovesandy!

dus misschien een beetje beter lezen om misverstanden uit te sluiten Knipoog

en je zegt

[quote]
En over dat meisje, als die instructeur haar goed genoeg vind voor de les heb jij er helemaal niks over te zeggen, als je nou de tweede Anky was, oké maar dat ben je ook niet. Dus verplaats jezelf is in dat meisje, hoe zou jij je voelen?
[/quote]
inderdaad áls!
als ik dat meisje was zou ik gewoon nog lekker even bij de beginners les gaan! als je een goede (voor zover je die kan krijgen in groepslessen) basis hebt, heb je later toch veel minder problemen ivm houding etc?
ow en nog iets, nu ik alle berichten nog eens herlezen heb zie ik dat iemand iets verkeert heeft opgepakt

[quote="xtwisterx"]
[quote="pharagirlke"]op onze manege staat nu een jong kreng dat niets kent!
heb donderdag voor het eerst op hem gereden, kan niet zeggen dat zijn karakter mij beviel Scheve mond maar mijn lesgever zei dat dit een goed leerpaardje voor me was dus goed ik probeer het nog een keer!
[/quote]
Jij zegt dat dat paard nog jong is... Gek he dat hij dan nog vanalles moet leren... Van zulke paardjes kan je inderdaad nog veel leren, zeker als je altijd maar op de makkelijke manegepaarden rijdt...

[quote="pharagirlke schreef:
hij was echt aan het klieren! ik heb zelfs aan mijn lesgever gevraagt of ze mij niet wou opvangen moest hij rare ideeen krijgen!

ik moest echt alles doen om hem rustig te houden! hij is enorm sterk en ik had echt het gevoel dat ie me aan het uitlachen was Verward



ik was zijn ruiter en ik had gevraagt aan de lesgever om me op te vangen! dat snaptje je wel! maar dan
Citaat:
ik moest echt alles doen om hem rustig te houden! hij is enorm sterk en ik had echt het gevoel dat ie me aan het uitlachen was Verward


die wat mij aan het uitlachen was, was dus het paard Haha! en niemand anders
(en als ze dat wel hadden gedaan kon ik het hun niet eens kwadelijk nemen Bloos)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-05-04 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:46

Brrr wat een arrogantie!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 10:47

irish lady zou je alle berichten willen lezen asjeblieft?.
(eer je domme reacties plaatst)

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:50

Jup heb ik allemaal al gedaan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 10:51

dan had je moeten lezen dat dit niet zo bedoeld is!
het is voor dat meisje ook beter dat ze naar de beginners les gaat
mijn lesgever heeft het er zelfs met haar over gehad maar ze wilt gewoon niet!
probeer het ook een keer van mijn kant te zien als je wil Verward
als zelfs de lesgever het zegt is het geen arrogantie meer he!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:52

Citaat:
inderdaad áls!
als ik dat meisje was zou ik gewoon nog lekker even bij de beginners les gaan! als je een goede (voor zover je die kan krijgen in groepslessen) basis hebt, heb je later toch veel minder problemen ivm houding etc?
ow en nog iets, nu ik alle berichten nog eens herlezen heb zie ik dat iemand iets verkeert heeft opgepakt


En wie ben jij omdat te zeggen!!
Laat dat maar aan de instructrice over om dat te beoordelen, die zit wel even langer in het vak dan jij en heeft er ook nog voor gestudeert.
Dus je moet je grote mondje maar snel sluiten!

Citaat:
dan had je moeten lezen dat dit niet zo bedoeld is!
het is voor dat meisje ook beter dat ze naar de beginners les gaat
mijn lesgever heeft het er zelfs met haar over gehad maar ze wilt gewoon niet!
probeer het ook een keer van mijn kant te zien als je wil
als zelfs de lesgever het zegt is het geen arrogantie meer he!


En wie ben jij om je daarmee te bemoeien? dat is iets tussen dat meisje en die instructrice
Dat meisje betaalt even veel lesgeld als jou hoor, dus heeft ook gelijke rechten!

Citaat:
irish lady zou je alle berichten willen lezen asjeblieft?.
(eer je domme reacties plaatst)


Moet je maar niet zo'n topic openen kan je verwachten.

Citaat:
als ik een medelesser zich hier laat aanmelden zegt ze net hetzelfde als k over dat meisje!
ik ben idd niemand om dat te zeggen tenzij de lesgever het er al eerder over gehad heeft met haar
en ten 2de zeg ik wat ík zou doen als ik haar was...


Soms kan je beter wijs je mondje houden en er niet mee bemoeien
Laatst bijgewerkt door blackheart op 30-05-04 10:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 10:54

als ik een medelesser zich hier laat aanmelden zegt ze net hetzelfde als k over dat meisje!
ik ben idd niemand om dat te zeggen tenzij de lesgever het er al eerder over gehad heeft met haar
en ten 2de zeg ik wat ík zou doen als ik haar was...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-05-04 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:54

Meid, je zit gewoon fout! Geef het toe, build a bridge and get over it!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:58

Ja dit is nou zo stom om je over op te winden.
Laat dat meisje dan lekker door de bak crossen wat kan jou het schelen!
Jij word er echt niet een haar minder van hoor

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:02

ik veroordeel je niet, maar vind wel dat je een beetje overdrijft hoor. ik rijd op de manege ook in een gevorderden les, en daar zitten ook twee meisjes bij die niet 'goed' kunnen rijden. en met niet goed bedoel ik dan dat ze een beetje bang zijn, niet goed lichtrijden en niet galloperen e.d. Zij zijn juist in onze les geplaatst zodat ze het beter leren en kunnen zien dat ze niet bang hoeven te zijn! ze vragen veel aan je en aan de lesgeefster, en door naar onze oefeningen te kijken gaan ze een heel stuk vooruit, veel sneller dan dat ze in een beginners les zouden zitten! OK dan!

Dus denk de volgende keer alsjeblieft beter na voordat je zo'n topic opent: misschien heeft je lesgeefster er wel een bedoeling mee dat ze die 'beginners' in jullie les plaatst!

en als je zo'n commentaar hebt op de manege, neem je toch ergens in de buurt priveles met je eigen pony?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 11:03

x4you: het probleem is dat ik graag figuren wil rijden en dingen wil leren! wat is nou het probleem:
ze kunnen of niet sturen
of hebben bang dat ze er in een bocht af gaan vallen...
als iemand nou echt eerlijk zou zijn zou die persoon toegeven dat je dan niet in een half gevorderde les hoort,
ik rijd ondertussen 8 jaar (eigenlijk 6 heb 2 jaar moeten stoppen van mijn moeder omdat ze geen tijd meer had om me te brengen enzo, maar dan ging ik bij mijn buurmeisje op de shet rijden...zij was te groot en gaf me les op het beestje!)
en na 6 jaar ken je de basis toch wel! en ik vond die les vroeger altijd moeilijk! ik leerde altijd bij...maar sins (...maanden) is het eigenlijk gewoon een beginners les geworden waar je leert wat voltes zijn

en tamaaratjuh: in de les word je niet geplaatst, je mag kiezen waar en wanneer je rijd of je nou 20 jaar rijd of voor het eerst een paard ziet
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-05-04 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt