Mijn arme meisje hoefbevangen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Mijn arme meisje hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 22:16

Ze staat al een maand dag en nacht buiten, is langzaam aan het gras gewend en nu is ze toch hoefbevangen. Het is echt geen kleinzerig paard, maar ze heeft echt pijn.
Ze staat nu in een box met nat zand en krijgt medicijnen. Verder is het afwachten. Ze was toevallig net die week ook gedekt. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Ik wandel met haar door de bak en spuit haar meerdere malen per dag af. Meer kunnen we niet doen.
Ik heb wel besloten dat als het erger wordt, of niet snel verbeterd, ik haar wegbreng. Ik wil haar niet laten lijden, dat verdient ze niet. Morgen komt de veearts weer en dan zien we wel weer verder.
Ik duim dat Alana er weer bovenop komt, maar ik houd er wel rekening mee dat ik haar misschien binnenkort naar de slager moet brengen.


ps liever geen discussies over dat slachten zielig is, zo wil ik het doen als ze niet verder kan.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:33

Vervelend voor je.

Maarre hoefbevangenheid hoeft echt niet perse einde verhaal te betekenen hoor!
Mijn pony is twee jaar geleden ook hoefbevangen geraakt en dat is weer helemaal goed gekomen.

Veel succes ermee in ieder geval!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 22:35

Ik hoop ook dat ze beter wordt. Ik hoef niet per se te rijden, ze is hoofdzakelijk fokmerrie, maar als dat ook niet meer kan door de pijn, dan houdt het op.
Voorlopig blijf ik maar hopen dat ze er weer bovenop komt.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:36

Ik zou het nog maar even afwachten,het is helemaal niet gezegt dat een paard wat hoefbevangen is niet meer goed komt!
Ik ken verschillende paarden die hoefbevangen zijn geweest en zelfs weer hoog in de sport lopen!
Dus ik zou zeker nog wel wachten een beslissing te nemen,of ze moet er echt zo onder lijden dat het echt niet meer langer kan!
Tuurlijk zal je altijd op moeten blijvenletten met voeren en weidegang,maar dat heb je er lijkt mij toch wel voor over!
Heel veel sterkte voor jullie!
Lundi

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:49

Mijn vorige paardje (Snowgirl) is ook bevangen geweest,van een kennis had ik een tip gekregen om haar homeopatische druppeltjes te geven nl Arnica en Ledum, ik weet alleen de hoeveelheden niet meer.
Die kennis had het uit een boek waar allemaal homeopatische middeltjes voor paarden in staan.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:48

T hoeft idd niet meteen t einde te betekenen hoor! De pony van een vriendin van mij is ook 2 x hoefbevangen geweest. Met medicijnen en speciaal beslag is ze er weer bovenop gekomen!
Die pony mocht juist bijna niet bewegen en ze heeft ook laminaze gegeven, schijnt te helpen..
Sterkte ermee!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:19

Ah nee he Mel... dat is mooi kl*te zeg. Maar zoald anderen al zeggen, hoefbevangenheid hoeft echt niet het einde van de wereld te zijn, ik ken meerdere paarden die aardig hoefbevangen zijn geweest en die nu weer lopen als een tierelier. Ik zal duimen dat Alana ook voorspoedig herstelt!

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:07

nog even een voorbeeldje van een paard dat weer beter is geworden van hoefbevangenheid: mijn paard is dus ook bevangen geweest en dat is helemaal goed gekomen.
wel vind ik het heel goed van je dat je vastbesloten bent om haar niet meer pijn te laten lijden dan nodig is.
sterkte ermee, ik zal duimen voor jou paardje!!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:24

hoefbevangenheid is ernstig, maar hoeft zeker geen einde verhaal te zijn hoor ! www.hoofcare.nl staat uitgebreid de behandeling omschreven.
veel sterkte!

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:33

Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt het is gewoon zielig!!!!
Ik kom van de week zeker langs!!!!
En we kunnen niet meer doen dan ons best!!!!!!
geef je spikkel ook nog een dikke knuffel van me ik red het niet om nog voor morgne ochtend te komen!!!

liefs suus

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 19:01

Ze krijgt ook homeopatische middelen (arnica en nux vomica, voor de kenners).
Vandaag liep ze wel wat beter, maar het is nog niet goed genoeg. We wachten af.

boenif

Berichten: 38
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:41

Ja ik weet hoe vervelend het is mijn paardje is nu ook hoefbevangen na tweee weken op de wei.
Hij heeft er nooit last van gehad en gaat gewoon elk jaar 1 mei naar de wei maar dit jaar ging het dus mis .
Ik ben er erg van geschrokken en kan me eigen wel voor me kop slaan maar inmiddels gaat het al wat beter met hem hij moet zeker 40 tot 50 kilo afvallen .
Maar ik hoop dat het weers nel beter met hem gaat en ik hoop ook dat dat het geval is met jouw paardje veel sterkte.
groetjes an

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:46

in ieder geval ben je goed bezig met dat natte zand.. Je moet haar ook géén biks en kuil geven, hooi of gras kan wel maar wel met mate....en wortelen ipv biks. Dit wist je waarschijnlijk wel maar goed. Hoop dat t goed komt..

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:00

Heel veel sterkte ermee en positief blijven proberen te denken!
Ik hoop echt voor je dat het geod komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:58

maar hopen dat ze er boven op komt, sterkte
ps niet te gauw je paard wegbrengen hoor, zou ik nie doen

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:10

Vorig jaar met mn verzorgpaard gehad... we waren 90% al te laat er achter.... maar in die 10% is ze toch boven op gekomen...
TIP: 4 handoeken nat maken en 1 handdoek om 1 voet... dit 15 min volhouden en 2x afspuiten per dag.
ik heb dit gedaan en dit hielp!
misschien iets voor jou?
xxdevica

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:14

sluit me aan met wat de andere hier gezegd hebben en wens jullie allebij veel sterkte
Annick

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:21

klein vraagje: is ze natuurlijk of k.i gedekt? Hoefbevangenheid kan ook een symptoom van baarmoederontsteking zijn.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 18:30

Ze is natuurlijk gedekt. Bij baarmoeder ontsteking zie je altijd viezigheid en hoge koorts. Beide heeft ze niet. Ze loopt af en toe wat beter, maar het blijft strompelen. Ze krijgt alleen hooi en wat granen (mocht van de DA). Ze is wel ontzettend afgevallen (kon op zich niet zo'n kwaad, ze was toch wat te dik).
Volgens de DA duurt het zeker nog 2 weken voor dat je verbetering kan zien.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:47

Hoop dat t allemaal goed komt met der.!

Ik heb mijn shetten op zand staan en krijgen hooi en 1 handje bix (ponny bix wel te verstaan speciaal voor bodem vaste rassen)en er word mee gewerkt.

Veel mensen vinden dit zielig , dat ze niet lekker in een vette wei staan.
Ik laat ze maar.....