krabben op de schoft???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

krabben op de schoft???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 16:36

Ik hoorde ooit eens van iemand dat paarden graag hebben dat je op hun schoft krabt. Idd het werkt echt!!!
Bij alle paarden bij wie ik het probeerde oren naar voor en dan zo'n rare lip trekken Haha!
mijn verzorgpaard gaat nog eens stapje verder, die begint met zijn bovenlip ergens aan te friemelen, jas, hand eender wat.
Heeft iemand dat nou ook al meegemaakt of weet iemand wat het betekent? Ik vind het nl. ontzettend vreemd Verward

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:38

Liefkozen. De mijne krabt ook terug...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:41

De mijne vindt het niet lekker Haar kriebelplekje zit wat verder naar voren, tegen de manenkam aan. En dan trekt ze idd heel leuke bekkies, of gaat me terugjeuken Lovers

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:43

mijn pony vindt alles lekker of het nou de schoft of de manenkam is maakt haar niet uit.. eerst probeert ze dan mij terug te friemelen en als dat niet lukt het dichtsbijzijnde hek en anders krijg je de gekste bekken te zien Haha!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 16:46

naar voren, tegen de manenkam aan zit toch de schoft (ik ben blonT Blond ...)
Ik bedoel met schoft de "bult" op haar rug net waar de manen stoppen Haha!

edit: typfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:00

En ik bedoel met verder naar voren dus juist meer op de hals Haha! Hihi leuk zo'n spraakverwarring Tong uitsteken

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:05

Yup yup, als er iets goed is om een band met je paard te krijgen is dat het wel. Betekent namelijk in paardentaal dat je vriendjes wil zijn Haha!
Is ook makkelijk als je paard ergens bang voor is, of als je 'm gerust wil stellen.

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:06

Mijn verzorgpony gaat ook terug krabben, best lekker rugmassage Tong uitsteken

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:07

Dolly gaat dan ook heel vreemd doen, in de lucht nepkroelen enzo, omdat ze weet dat ze mij niet moet kroelen dat doet pijn Knipoog
Net als onder de oren, vindt ze ook heerlijk, helemaal tegen je aanhangen en ogen dicht doen enzo Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:10

mijn shet is een echte kroelkont,,als ik buk,begint zij bij mij !
ook trekt ze van die gekke bekken,als ik stop met kriebelen wil ze juist dat ik doorga..gek paard !

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:12

Fiertje krabt ook altijd echt super lief terug in het begin ook als ik harder ging krabben met haar tandjes maar ik riep 1x auww en nu doet ze het heel zachtjes Lovers

Laine en luudje doen alleen hun oogjes dicht en met hun lip bewegen Lachen

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:44

ooh.. zo vaak. soms als sheronit in een goed bui heeft.. begint ze mij te kriebelen.. of als het echt lekker ging na het rijden.. dan kriebel ik haar ook wel ff over de schoft..

Voor het rijden doe ik het niet.. want, dan is ze super chagereinig..

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:08

korona vnd het altijd geweldig als ik over haar achterhand poets, en dan het liefst zo hard mogelijk.
dan zakt ze helemaal in met haar achterhand en gaat ze helemaal gek doen met haar bovenlip

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:31

mijne vindt het juist fijner op dr schouders. Dr schoft geeft ze niet zo veel om. Erg schattig om te zien, gaat terugkroelen in de lucht Lovers

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:01

Paarden doet dit ook bij elkaar, lekker krauwen Haha!
Mijn paard doet het dus bij mij terug indien ik het bij hem doe... heel sociaal.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:07

bij jean zit er een plekje onder zijn buik, als je gaat borstelelen gaat hij kreunen omdat hij het zo lekker vind!echt lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:38

Paarden doen dat idd bij elkaar als ze 'vriendjes' zijn. Ik doe het ook wel eens bij Moon, vindt ze wel leuk. De verzorgpony van een vriendin van mij gaat ook helemaal flemen als je dat bij haar doet. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:41

[quote="Effy"]Yup yup, als er iets goed is om een band met je paard te krijgen is dat het wel. Betekent namelijk in paardentaal dat je vriendjes wil zijn Haha!
quote]

Je kan een paard ook in zijn neus blazen (wel zachtjes natuurlijk). Als hij dan terug blaast, zijn jullie vriendjes Lovers . Ook net in het randje van de neus aaien, vinden ze ook lekker.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:13

Humpiedumpie"]
[quote="Effy schreef:
Yup yup, als er iets goed is om een band met je paard te krijgen is dat het wel. Betekent namelijk in paardentaal dat je vriendjes wil zijn Haha!
quote]

Je kan een paard ook in zijn neus blazen (wel zachtjes natuurlijk). Als hij dan terug blaast, zijn jullie vriendjes Lovers . Ook net in het randje van de neus aaien, vinden ze ook lekker.


Indd! Doe ik ook wel eens Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:39

Vorig jaar moesten wij te paard naar de bruiloft van Cruutje, en toen stonden we voor het stadhuis, en mijn paard stond niet stil, dus ik wist dat ze dat krabben fijn vond, dus ik op haar schoft krabben, en ze bleef stokstijf staan, met haar lip raar te doen... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:20

Humpiedumpie"]
[quote="Effy schreef:
Yup yup, als er iets goed is om een band met je paard te krijgen is dat het wel. Betekent namelijk in paardentaal dat je vriendjes wil zijn Haha!
quote]

Je kan een paard ook in zijn neus blazen (wel zachtjes natuurlijk). Als hij dan terug blaast, zijn jullie vriendjes Lovers . Ook net in het randje van de neus aaien, vinden ze ook lekker.


Indd! Doe ik ook wel eens Haha!
[/quote]

Ik heb ergens gelezen dat je moet wachten tot je paard zelf begint te blazen, anders ben je 'onbeleefd' Scheve mond

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:26

Is idd een goed teken dat je paard terug kriebeld, een teken van wederzijds liefkozen en vertrouwen.
Mijn verzorgpony doet het ook en doet het ook steeds vaker. Wanner ik ophoud dan draaid ze zich naar me om en blaasd in mijn gezicht Haha!
De meeste paarden viden het bij de schoft lekker jah, maar ook op de hals/manenkam in de buurt van het hoofd is een geliefd plekje, of de billen. Elk paard heeft net een ander plekje wat hij/zij lekker vind en de een wil hard gekriebeld worden, de andere zachtjes.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:28

Shaseer schreef:
Ik heb ergens gelezen dat je moet wachten tot je paard zelf begint te blazen, anders ben je 'onbeleefd' Scheve mond

Wanneer je paard als eerste blaast is hij toch net zo onbeleefd? Haha!
Het paard wat begint met blazen is meestal het paard wat het dominanste is, wanneer jij bedenkt om zomaar in de neus van een paard te gaan blazen, kan het dus wel eens zijn dat een paard daar niet van gediend is en je een voorbeen-stoot geeft Lachen Moet je dus wel een beetje bij uitkijken.
Zelfde geld voor het kriebelen, meestal is het zo dat het paard wat hoger staat in de rangorde het eerste stopt met kriebelen en weer wegloopt of de andere wegjaagt.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:31

Berdientje doet het ook altijd, dat terugkriebelen, en het maakt bij haar niet uit waar ik kriebel, ook op d'r kont, of d'r rug, of d'r buik, al is het haar beentje, dan gaat ze nog terugkriebelen, en ze vind het ook heerlijk als ik aan haar uier zit, dan staat ze helemaal te genieten. Maffe pony Haha!

Meestal als ik aan kom lopen en ik sta voor haar begint zij al met mij kriebelen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:37

Annetje"]
[quote="Shaseer schreef:
Ik heb ergens gelezen dat je moet wachten tot je paard zelf begint te blazen, anders ben je 'onbeleefd' Scheve mond

Wanneer je paard als eerste blaast is hij toch net zo onbeleefd? Haha!
Het paard wat begint met blazen is meestal het paard wat het dominanste is, wanneer jij bedenkt om zomaar in de neus van een paard te gaan blazen, kan het dus wel eens zijn dat een paard daar niet van gediend is en je een voorbeen-stoot geeft Lachen Moet je dus wel een beetje bij uitkijken.
Zelfde geld voor het kriebelen, meestal is het zo dat het paard wat hoger staat in de rangorde het eerste stopt met kriebelen en weer wegloopt of de andere wegjaagt.
[/quote]

Ik bedoelde het ook sarcastisch, omdat ik zelf niet inzie wat het uitmaakt, iemand moet toch een keer beginnen.