beheersing moeilijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

beheersing moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 00:07

tja het is weer vakantiegeld tijd en dat betekent natuurlijk spullen voor je paard kopen.
nu hadden we voor ons paard een leenzadel, maar aangezien ik daar niet zo dol op ben moet er dus een eigen zadel komen.

vandaag zijn mijn vriend en ik dus even wezen shoppen bij de ruitersportzaak. ik moet zeggen dat het echt een topservice is daar. we waren al een half uur voordat ze open waren bij de winkel (we wisten geen openingstijden), maar ze deden de deur wel open omdat we er toch voor stonden.
zadel uitgezocht en omdat ik er redelijk zeker van was dat dat zadel moest passen gelijk meegenomen.
verder hebben we gekocht:
- zadeldekje
- hoofdstel
- bit
- longeersingel
- pessoateugel
- halstertouw
- snoepjes
- dvd over paarden

terwijl we alleen het hoogstnoodzakelijke zouden kopen. zadel bleek niet te passen, dus wij weer terug. nu komen ze morgenochtend even langs met wat zadeltjes om te passen (terwijl er eerder die ochtend gezegd werd dat er deze week geen tijd was om te passen).

zaterdag ga ik nog kijken voor een rijbroek.

matty_priska

Berichten: 9
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:30

hihi leuk he? paardenspullen kopen *LOL*
Ik heb laatst ook TE VEEL gekocht!!
me beheersen in paardenshoppiejs...ik kan het niet
kus matty

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:35

Paardenwinkels zijn altijd verleidelijk!
Ik heb ook meestal moeite om te beheersen!
Joh wat maakt t uit,zo heb je toch weer een mooi spulletje bij elkaar voor je paardje!
Netjes trouwens dat ze als nog langs komen om te passen terwijl ze het eigenlijk zo druk hebben!
Succes met passen van zadels en allicht dat er wel wat tussen zal zitten!
Groetjes Lundi

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:47

Dit jaar geen paardenspul ik ga over 5 weken met mijn vriend op vakantie, dus moet daar nog geld hebben om rond te komen. Lachen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:10

ik heb mijn vakantiegeld meteen op een aparte rekening gezet, kan ik het niet uitgeven aan paardenspullen tenminste

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:10

Ja, paardenwinkels zouden verboden moeten worden! Boos! Knipoog Ik heb me inmiddels redelijk leren beheersen (vind ik Schijnheilig ) maar het blijft een gat in mijn hand gebied Bloos

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:44

Nou ik heb het niet alleen met vakantiegeld, maar elke maand! Altijd als mijn salaris is gestort moet ik even naar Stahro! Nu heb ik weer een nieuw bitje nodig, wil een bonte onderlegger!

maarre als je rijfoto's hebt van je nieuwe spullen, ben ik zeer benieuwd Tong uitsteken

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:49

inderdaad marrie.
ik heb het probleem ook elke maand.
ik heb wel van mijn vakantiegeld een mooie wintec dressuur gekocht maar verder heb ik dat probleem ook elke maand.
wel foto's maken met je nieuwe spullentjes. Haha!

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:52

Ken dit probleem ook Knipoog De voorbije 14 dagen toch wel 4 onderleggers gekocht (lamicell), transportbandages, nieuwe handschoenen, en toch wel 3 paar bijhorende peesbeschermers. Oh ja ik vergeet nog mijne nieuwe zomerjas te vermelden! Maar voor de rest van het jaar weet ik mij tamelijk te beheersen:-)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:19

Ik krijg het pas eind volgende maand helaas. Boos!
Ik heb wel geld van de belasting teruggekregen vorige week, dat heb ik maar gelijk op m'n spaarrekening gezet, want voor je het weet, is het opeens weg. Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:32

zelfbeheersing is erg moeilijk... Haha!
Mijn laatste score is een boomloos westerzadel met skito pad (nieuw),
en een hoofdstel met splitreins en lange chaps (overgenomen... Lachen )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:34

Wat ben ik blij dat ik western rij, ik kan in gewone ruiterspeciaalzaken niets zinnigs aanschaffen. Het valt me dan op dit moment ook niet zwaar om de knip dicht te houden.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:35

Ben vorige zaterdag ook gaan winkelen ik had een witte rijbroek van pikeur bij en een witte onderleger en was 203 euro kwijt.Als ik mijn hoofd binnen steek in de winkel ben ik hopeloos verloren!!!

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:20

same here... heb een zeer erge verslaving aan "setjes" want als ik voor een nieuw dekje ga, moeten er wel bijpassende bandages bij..
laatste keer ging ik voor hoefvet, kwam met een hoofdstel, nieuwe rijbroek en mooie nieuwe poetskist terug Schijnheilig alleen was ik de hoefvet vergeten...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:22

Jullie mgoen wel iets leuks aan mij geven hoor! Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:05

Heb me ook niet kunnen inhouden....kwam thuis met nieuwe laarzen, een Anky pad en met een schoonmakertje voor de stiftgaten plus het sleuteltje om ze in te draaien, want daar ging ik immers voor Haha!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 23:05

zo te lezen ben ik dus niet de enige die moeite heeft zich te beheersen. ik moet wel zeggen dat het een heel leuk gevoel was om op zo´n manier rond te lopen. het gekke is dat we alles ook echt nodig hadden, dus niks extra´s of overbodigs gekocht (okee behalve de dvd, die achteraf een cd-rom bleek te zijn).
enige nadeel was dat we vanmorgen opgebeld werden dat het zadel passen niet doorging omdat de man die dat zou doen vader is geworden vanacht. heel leuk voor die man, maar heel jammer voor ons want nu zitten we nog zonder zadel...
verder bleek ik het bit te groot hebben gekocht. had de maat van een watertrens genomen (we hebben een d-trens gekocht nu) en dat was dus een beetje verkeerd ingeschat.

ow... voor de nieuwsgierigen... het dekje is grijs met een rode rand en daar een goudkleurige bies overheen. het stond erg sjiek (wessel is een fries voor de duidelijkheid). foto´s volgen nog een keer als alles compleet is.