Af en toe is Pablo gewoon een zeikerd ;-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Af en toe is Pablo gewoon een zeikerd ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:40

Af en toe kan Pablo toch wel zo zeiken... *zucht*. Ik had bedacht dat als ik boodschappen deed, ik mooi Pablo even op de wei kon zetten (ben druk aan het leren dus niet zoveel tijd en zo kon ik het mooi combineren).
Maar op zijn wei stond alleen de pony Starlet. Pablo galopeerde meteen op Starlet af maar Pablo is niet zo dol op Starlet. Want Starlet eet alleen maar en schenkt geen aandacht aan Pablo.

Eerst leek het alsof Paabsje toch ging grazen maar ik was nog maar net de hoek om om naar mijn fiets te lopen en ik hoor al een gigantisch gehinnik. Staat Pablo alweer bij het hek. Ben ik weer terug naar de wei gelopen, daar aangekomen even wat gekletst tegen Pablo. Hij ging weer grazen, ik heb nog even gewacht en wou weer weg gaan.

Weer zodra ik uit het zicht ben gaat Pablo keihard hinniken, ik weer terug.
Toen ging het een halve minuut goed maar daarna besloot Pablo dat hij het echt niet leuk vond met alleen Starlet op de wei. Hij ging galoperen en hinniken. Hij bleef alsmaar doorgaloperen en hiniken. Hij ging dus weer eens ouderwets door het lint. Ik heb hem maar geroepen want hij bleef maar sjezen en tussendoor noodstops maken voor het hek.

Hij was helemaal buiten adem en dolblij dat hij de wei uit mocht. Meteen buiten de wei ging zijn kop naar beneden en ging hij rustig grazen. Daarom hebben we dus maar even aan de hand langs het hek van de wei gegraasd. Heeft hij zo'n super grote wei tot zijn beschikking ga je aan de hand grazen Frusty

Hebben jullie paarden dat nou ook? Dat ze persé met hun vrienden op wei willen en het anders echt niet leuk vinden? Vaak zet ik er wel een vriendinnetje van Pablo bij maar die zijn iet altijd even makkelijk te vangen enik had maar tijd om Pablo max. een uur op wei te zetten.
Pablo kent Starlet wel goed trouwens want ze staat heel vaak bij hem op wei maar hij is niet met haar bevriend.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:46

O, klinkt bekend.... Kaminka is een klever, alhoewel dat nu heel goed gaat, maar in het verleden.... zonder Isard (nu Toon's allerbeste vriend) wilde ze nergens heen. En Isard wilde nergens heen zonder Kaminka! Drama's maakten ze ervan!

Doodziek werden we daar af en toe van, alhoewel het soms ook heel schattig was.

Als je steeds wat langer oefent, gaat het uiteindelijk wel beter met het scheiden van vrienden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:13

Pablo heeft het heel erg sterk dat hij sommige paarden wel mag en sommige niet. Voor hetzelfde geldt stond er een paard in de wei die nieuw was maar was het wel een stoeierd, dan was Pablo waarschijnlijk gewoon lekker gaan stoeien en was het goed geweest.
Of als het een grappig fel merrietjes was geweest dan was het ook prima.
Hij staat ook wel eens alleen in de wei maar het ligt echt aan zijn dag of hij daar normaal op kan staan of dat hij over de zeik gaat.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:30

leuke beesten he? paarden... Haha! Knipoog gelukkig heeft berdien daar geen last van...ze is heel lief tegen paarden en als die boos gaan doen staat ze te kijken van :maar ik ben toch een heel lief pony'tje? echt met die oortjes naar voren... maar soms kan ze in ene boos worden *LOL* }>

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:31

Mijn Pablo is ook een zeikerd, maar dat had meer met niet willen werken te maken, hij was liever lui dan moe. Alleen op de wei is voor hem geen probleem, daar zijn we ook al vroeg mee begonnen. Maar lastig met jouw Pablo, moet ik zeggen, wat gebeurt er als je hem gewoon laat staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 10:20

Lielle schreef:
Maar lastig met jouw Pablo, moet ik zeggen, wat gebeurt er als je hem gewoon laat staan?


Dan blijft hij rennen en krijsen en rennen en krijsen. Totdat hij helemaal van top tot teen bezweet is. Als hij zoiets in zijn kop heeft gehaald blijtf hij door gaan, hij voelt dan niet meer dat hij moe wordt, hij loopt gewoon door, zal het volbloed in hem wel zijn.
Ik wil niet dat hij nu een kou krijgt doordat hij gaat staan dampen in de wei dus ik haal hem er nu maar af als hij zo idioot doet of ik pak een longeeerlijn, maak Pablo er aan vast en ga er bij staan in de wei, dan is het ook goed namelijk. Meestal kalmeert hij dan wel weer en kan ik na een kwartiertje hem los maken en rustig de wei uit. Maar ik blijf dan altijd wel op stal omdat hij dan toch nog weer na een half uurtje over de zeik kan gaan maar vaak blijft hij dan wel gewoon rustig. Maar ja, soms heb je daar dus geen tijd voor.