hoe.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 12:12

Manjo heette al Manjo toen ik 'm kocht en ik vond het wel een grappige naam. Als hij geen leuke naam had gehad, dan had ik 'm Malle genoemd, naar dat strippaardje uit de Ponyclub. Later kwam ik er bij toeval achter dat de vrouwelijke vorm (Manja) 'zij die in de ochtend geboren is' betekent. Dus misschien was Manjo dat ook wel.

Dino kwam van een handelaar en werd daar 'dat zwartje' genoemd (overigens werd hij later steeds bruiner). Toen ik 'm zag, zei ik: 'Dat vind ik nou een echte Dino!' Gewoon een lieve en vrolijke naam, en hij had van die lange oortjes, net een Diplodocus Knipoog. Hij luisterde er ook meteen naar. Voor wedstrijden vonden we Dino wat kort. Omdat hij een enorme ruit op z'n voorhoofd had die leek op de ruiten in een narrenpak, hebben we 'm officieel Jester's Dino gedoopt, en zo heet hij bij de huidige eigenaar nog steeds.

Ameretto tenslotte heet voluit Prins Ameretto van de Berken. Zijn vader is Prins Abdullah Nomar van het Oosterveld en bij het NRPS moeten hengstveulens beginnen met de eerste letter van de naam van de vader. Veel nakomelingen van deze hengst beginnen ook met 'Prins A.' (o.a. Prins Alfred), maar ook wel met een P. Eigenlijk had het Amaretto moeten zijn (met 2x een a), zoals de drank Amaretto, maar de fokker kwam er pas achter dat hij het verkeerd opgegeven had toen hij het papier al in handen had. Ach, Ameretto met een e is best origineel... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 12:39

Nee, chestnut = kastanje. Nootmuskaat = nutmeg in het Engels, en dat zou dan een lichtere kleur moeten zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:39

Ik heb even in de FEI-BCM Ranking voor dressuurruiters gekeken. Daar staan de beschrijvingen van alle paarden in het Engels.

Bonfire = donkerbruin = brown
Galliano = bruin (zwarte manen) = bay
Ferro = zwart = black
Jup = schimmel = grey

Maar... ik heb in Australiƫ voor Jahnus van Emma Youngman gezorgd, en achter zijn naam staat 'Ch.' Ik neem aan dat dat voor 'chestnut' staat, maar dat paard is zo vos als een vos maar kan zijn: bijna goudkleurig, en geen koffievos.

Ik kan verder niet zo uit m'n hoofd een vos noemen die op Grand Prix-niveau rijdt, maar als iemand er wel een weet, dan wil ik die wel ff opzoeken in die ranking. Voor zover ik weet is 'chestnut' een gewone vos, maar ik kan me vergissen. De term 'sorrel' zegt mij niets, misschien is dat een kleur die alleen in de westernwereld zo wordt genoemd?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:42

Hee, ik zie net dat Gigolo van Isabelle Werth 'dCh.' bij z'n naam heeft staan. En volgens mij is hij wat wij een koffievos noemen.

Zou het dan zo zijn dat een (goud)vos een 'chestnut' is en een koffievos een 'dark chestnut'? Dat lijkt mij wel aannemelijk! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:09


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:41

Doet me denken aan die KWPN-hengst 007 oftewel OO Seven (moest met een O beginnen), of die andere, Nine One One. Tja, je had hem toch altijd nog Pi kunnen noemen? Ik ken een Noors meisje dat zo heet... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, Crista, Frieke84, marinst, petraaken, pillow, sterregoud, xSimonee en 178 bezoekers