geloof het of niet, voor het eerst een stal uitgemest!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

geloof het of niet, voor het eerst een stal uitgemest!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 11:12

ja ja, je leest het goed, ik heb voor het eerst in mijn leven een stal uitgemest!!! en dat terwijl ik toch al vanaf mjin 8e rijd!!! Haha!

Ja, wat wil je,op de manege hoefde het nooit, bij mijn vorige VZ paardje zijn ze een beetje conversatief ("een meisje mest geen stallen uit") dus daar hoefde het ook niet, maar nu met mijn nieuwe VZ paard wel.

Ok, vroeger wel eens m'n opa geholpen bij zijn paarden. Ik vond dat ik hielp, waarschijnlijk liep ik alleen maar in de weg!!! Party!! *LOL*

M'n virendin, die een eigen paard heeft, was ook op de manege. Ze kon zien dat ik nog nooit een stal uitgemest had, ik begon gewoon ergens in het midden te scheppen, terwijl het natuurlijk (domdomdom) logischer is om achterin te beginnen!!! Clown

Maar ja, voor alles komt een eerste keer, en ja moet alles leren, toch??? hihihi Haha!

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Stal uitmesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 11:25

Hoi,

Nou ik vind t heel knap hoor!!!
Wel raar dat je t nu pas doet maar beter ooit dan nooit. Nu heb je er zeker nog wel plezier in, hahaha!
Nou veel suc-6 om er achter te komen hoe je het het beste kan doen!!
Groetjes San

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 11:54

Hahaha, ik heb er af en toe geen zin meer in haha. Niet dat ik het erg vind om te doen, maar als ik moe ben heb ik vaak zoiets van NEEEEEEHHHH ik wil niet. Boos!
Gelukkig mest Jurga netjes achterin en hoef ik alleen achterin weg te scheppen. Haha!
Maar nu ik Harald bijrijd en Ronald er niet zo vaak is, doe ik ook Harald's stal een paar keer per week, om de dag de hele stal leeg en dat is me toch zwaar!!! Hijg puf. Ik had dus gister ff geen zin meer, ben naar huis gegaan met de gedachte 'Ronald komt vast nog wel, dan kan hij mooi de stal doen en zo niet...dan moet ik het vanavond alsnog doen...' Kwam ik dus 's avonds op stal, was Harald's stal al schoone n hoefde ik alleen Jurga's stal nog te mesten... Haha! Scheelde me weer wat zwaar mestwerk... Cool Ikke helemaal blij *grijns*...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 12:08

Ik moet iedere dag 2 boxen mesten en dat worden er straks 3! Verdrietig
Neehoor ik vind het niet erg! Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:55

Ik mest ook elke dag 3 boxen helemaal in mijn uppie Verdrietig
Ik heb er helemaal geen moeite mee, voor mij is het na een dag werken ook lekker werk zonder nadenken, lekker scheppen!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:20

Ik heb een tijd gehad dat ik 4 stallen elke dag moest uitmesten...met het handje (naja...met een hooivork en een schep natuurlijk, maar you get my drift Haha! )...dat is pas zwaar. 1 daarvan scheet overal, en trapte zijn eigen uitwerpselen alle kanten op, dus die moest ik nagenoeg elke dag helemaal leek trekken. 1 daarvan was een veulen...van nog geen 4 maanden oud, dus dat viel ook wel mee Lachen Maar eeh...ik vond het ook niet erg hoor Haha! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:45

Ik mest ook nooit uit Bloos Wordt op stal gedaan en het wordt goed gedaan, anders ben ik echt niet te beroerd om het zelf beter te doen.
Madam maakt wel een zooitje van haar stal, in die zin dat ze al het stro naar de kanten werkt zodat het midden van de stal helemaal kaal is en op dat kale beton gaat ze dan liggen Verward Poep gaat allemaal netjes in 1 hoek, dus dat scheelt. Ik trek dus wel altijd haar stal recht voordat ik wegga, maar het ik kan me nog niet omdraaien of ze al weer met stro aan het schuiven en gooien (ja, ze gooit er echt mee! Stalgang ligt ook altijd helemaal vol!) totdat het weer aan de kanten ligt. Dus of het echt zin heeft..... Nou ja, heeft ze in ieder geval iets te doen.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:50

haha ik mest vet vaak uit... leke zaterdag 2 boxen helemaal en verder bij mijn pony elke dag de vieze plekken eruit... vroeger deed ik er vaak elke zaterdag een stuk of 4 a 5

haha nou je leert het vanzelf wel hoor ik kan het ook altijd zien of iemand het eerder heeft gedaan of niet...vet grappig is dat Lachen

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:15

op mijn werk elke dag 3 boxen en als ik 's middags bij mijn pony kom en daar moeten nog stallen afgemest worden help ik ook weleens.
mijn pony zelf staat dag en nacht in de wei dus daar hoef ik verder niks aan te doen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:50

Lalala ik mest 2x per week 8 stallen.....

en nu de andere stalhulp op vakantie is mest ik deze week iedere dag
Krijgen jullie al rugpijn bij het idee? Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:47

Ik moet bij Cerise als het mogelijk is elke dag uitmesten, want ze loopt echt alles door de hele stal heen.
Gelukkig is de stal gedraineerd, maar ze maakt echt al het stro smerig door gewoon door haar eigen mest etc. te lopen, rondjes links of rechtsom... echt irri.
Als ik de volgende dag kom is het alweer een zooi, maar jah, daar is het een paard voor hihi.
Alleen de stalhoudster vond laatst dat we zoveel stro gebruikten.. Verward
Ik gebruik voor Cerise drie en halve baal per week, is dat veel? Die andere twee ook zoiets...
Ligt er natuurlijk ook aan of ze de hele dag buiten staan, of (vanwege de regen afgelopen week en het vriezen daarvoor) maar twee uurtjes in de bak.
Arona, vond je het wel leuk om te doen?
Ik heb er niet echt een hekel aan, maar soms wil ik meteen naar m'n lieverd die in de wei staat, maar ik moet van mezelf dan eerst mesten.. *LOL*

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:45

Ik mest zelf elke dag uit (sinds ik op de nieuwe stal ben) en doe het met veel liefde .Het geeft je toch een lekker gevoel wanneer je pony een schoon en warm bedje heeft Lovers Uitmesten vind ik er gewoon bij horen,punt. Lachen

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 23:48

Nou, nu doe ik niet meer zo veel mesten, drie keer in de week doe ik Fokke zijn box en een en soms twee keer de box van Duvel. Maar toen ik 14 was, mestte ik op de manege de ponyboxen uit, in de vakantie drie keer in de week 15 stuks (met z'n drienen) en tijdens het schooljaar deed ik het alleen op vrijdag, de andere dagen deden anderen het. Ik vind het meestal geen rotwerk, alleen tijdens de vorst mesten we heel weinig, wordt het meer een potstal en als dat er dan uit moet Huilen Maar goed, je bent nooit te oud om te leren, nietwaar?