Paard gevonden? Wie helpt me met deze duitse vertaling?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Paard gevonden? Wie helpt me met deze duitse vertaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 02:41

Ik heb waarschijnlijk mijn vorige paard of het veulen daarvan gevonden.. vandaar....
mijn paard heette oatske, haar veulen heette hoatske. elsbet was de moeder van oatske en die in tevens de moeder van de friese dekhengst rypke.

hier de tekst:
Sein Vater ist Niko I und Mutter die bereits erwähnte Hoatske. Sie ist eine Olof-Tochter aus der Zucht von Romke Anema. Mutter-Vater von Hoatske, die wir irgendwann in Tilly umbenannt haben, ist Rypke 321.

Uit dit stukje tekst begrijp ik dat (het gaat hier om een veulen genaamd nagano) zijn vader Niko 1 is en de moeder is Hoatske. Hoatske is een Olof dochter, dat klopt en is gefokt door romke annema. dat klopt ook.
Maar dan de volgende tekst. Mutter-vater van Hoatske die wie irgendwann in Tilly umbenannt haben ist Rypke 321.

Over wie hebben ze het in deze zin? En wie hebben ze Tilly genoemd? Hoatske? of haar moeder Oatske? of haar oma Elsbet?


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 15:12

Niko I ken ik wel. Die staat op de stoeterij van Carmen Susenburger en daar heb ik wel eens optredens gegeven.

Tot nog toe gegeven theorie'en kunnen niet kloppen.
Dit is de stamboom van Hoatske:

Afbeelding


Dit is de stamboom van Rypke is:

Afbeelding


De enige vergelijking die ze beide hebben is dat Rypke een zoon is van Elsbet en Oatske is dat ook. Maar beide hebben ze weer een andere vader.


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 15:14

Dat stukje moeder-vader enz. snap ik niet... wie is nou wie?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 16:32

Mail heb ik gezien ja, eerder ook al, maar daar krijg ik geen reactie. Heb ook al geprobeerd te bellen, maar kan geen recente telefoonnummers vinden die het wel doen. Knipoog
Haar eigen website werkt momenteel jammer genoeg niet. Verdrietig

Maar... één ding is zeker... Hoatske is echt de dochter van Oatske.. Lachen Nu de rest nog.. want dit wist ik al Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pellelilly, vilheide en 41 bezoekers