Sinds gisteren heb ik 3 huisdiertjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Sinds gisteren heb ik 3 huisdiertjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:17

Ja ja, Simon en ik zijn overstag gegaan voor 3 zebravinkjes gisteren... papa vink, mama vink en baby vink... en nog 2 eitjes waarvan er 1 aan het uitkomen lijkt te zijn. De vogeltjes komen van een kleuterklas van een collega van mijn moeder... ze hadden eventjes voor de vogeltjes gezorgd maar ze moesten helaas weer weg... toen de juf van de klas hoorde dat ze als ze terug zouden gaan naar waar ze vandaan kwamen ze naar een laboratorium zouden gaan waar ze gebruikt zouden worden voor hersenonderzoek heeft ze er een stokje voor gestoken en mijn moeder overgehaald de vogeltjes tijdelijk in huis te nemen (iets wat de poes wel erg leuk vond)... mijn moeder's idee was om ze vrij te laten, maar ja... of dat nou wel reeel is met van die minivogeltjes die in gevangenschap geboren zijn zeg maar... en nu met de babies kan het sowieso niet... dus wij hebben ze gisteren maar mee naar huis genomen, wij hebben immers geen andere dieren rond lopen en op ons balkon (en 's avonds binnen) kunnen er ook geen katten e.d. bij die aan de kooi zitten te rommelen. Dus nu hebben we 3 'landgenootjes' van Simon bij ons wonen en Simon gaat een grote kooi voor ze maken. OK dan! Hij heeft zijn moeder meteen even gebeld (die werkt bij een dierenkliniek in Australie) om te vragen hoe of wat... Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:39

Leuk zeg! plaats je snel foto's.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:20

leuk zeg en ontzettend goed van je om ze aan te nemen!!

ik heb wel nog nooit gehoord dat zebravinkjes die op een school zaten daarna gebruikt worden voor een hersenonderzoek Verward

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:03

vikki schreef:
mijn moeder's idee was om ze vrij te laten, maar ja... of dat nou wel reeel is met van die minivogeltjes die in gevangenschap geboren zijn zeg maar... en nu met de babies kan het sowieso niet...


Vrijlaten?? Zebravinken zijn tropische vogels en zullen het echt niet overleven als ze vrij zijn

Maar uit de mededeling dat er een kooi in aanmaak is neem ik aan dat ze blijven Haha! Knipoog
Zijn leuke vogeltjes hoor, heb ze jarenlang gekweekt

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:12


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 19:10

Hey bedankt Paradise, ik ga zo meteen even kijken... en de vinkjes mogen idd blijven (wij geloofden nl niet dat vrij laten een goed idee was, dat doen we dus ook niet), we willen zsm een echt grote kooi voor ze maken waar we een stukje natuur in willen nabootsen zodat ze iets meer hebben dan alleen een simpel kooitje. Het zijn trouwens landgenootjes van mijn vriend...hihihi. Hij heeft bij zijn moeder informatie ingewonnen en wegaan verschillende nesthokjes maken, grasplantjes in de nieuwe kooi en een hoop takken om heen en weer te springen en vliegen. Ik heb er nou al zin in .

En Isabelle, een juf van de school had ze te leen voor een project zeg maar... en de persoon de ze 'geleend' had zei dat ze bij teruggave naar een laboratorium gingen voor hersenonderzoek... Verward Ik heb het ook maar van horen zeggen.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:27

coool

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:32

Leuk! wij hebben ook een paartje zebravinken die nu al voor de 3e keer een nest hebben Lachen (andere 2 waren zonder succes trouwens)