Nee he, niet nóg een keer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Nee he, niet nóg een keer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 16:17

Met Imker gaat het nu een stuk beter, die had ik vandaag met Vienna achter het huis op de wei gezet. Het tussenstuk had ik afgezet met prikpaaltjes van 1 meter hoog en Imker stond op het eerste deel en Vienna op het tweede.

Nu is dus de loonwerker bij de buren aan de gang gegaan, zonder dat even door te geven aan mij. Het resulteert in een Imker die óver de draad heen is gesprongen met zijn voet die nog niet super belast mag worden en een Vienna die óf een trap heeft gehad van Imker, óf dwars overal doorheen is gelopen.
Vienna heeft nu een bloedende snee van ca. 1 cm hoog en 5 breed en een halve centimeter diep en een paar krassen daarboven.

Sjongejonge, en die banketstaaf van het loonbedrijf is niet eens even komen zeggen dat er iets mis ging achter in de wei.

Vienna heeft nu een halve tube Sedalin achter haar kiezen en ik zal zo eens gaan kijken of ik het schoon kan krijgen......

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:25

Dat meen je toch niet ?
Hoeveel pech kun je hebben........... Verdrietig
Denk je net weer een beetje op de goede weg te zijn, en dan krijg je dit weer.
Ze zeggen weleens dat een ongeluk nooit alleen komt, en in jullie geval begint het daar verrekte veel op te lijken Scheve mond
Hoe is het eigenlijk met Imker afgelopen, zie je daar iets aan ?
In elk geval (weer) heel veel sterkte, en laat de moed niet zakken.
Ook voor jou komt er weer een tijd dat het geluk je toelacht Ach gut

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 16:27

Gelukkig kon ik bij Imker geen wondjes oid ontdekken, hij was alleen hevig gestressed en stuiterig ... Maandag ga ik weer eens op hem zitten, om 10 minuutjes te stappen.

Ik ga zo naar achter om te kijken of de verdoving al werkt, dan kan ik de wond van Vienna schoonmaken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:28

jemig zeg er komt geen einde aan zo te horen!
wat een debiel zeg die loonwerker(heb ik ervaring mee, ze gingen hier de bak helemaal lostrekken, terwijl er 2 schuwe hertjes+3 gestoorde paarden in de wei stonden, achterin de wei ligt de bak dus je kan wel raden hoeveel stress er was....)

hoop dat het met vienna meevalt, en dat imker er ook niets aan over houd

sterkte!!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:33

Somige mensen kunnen echt niet nadenken!

Duhelo

Berichten: 28543
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:33

mankt imker niet? met dat je zegt van zijn voet
jopelijk kun je die snee mooi schoonklrijgen, en mss eens de DA bellen, misschien moet het gehecht worden...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:41

Jeetje zeg, dit gaat echt niet lekker zo.

Fijn hè als mensen zo laks zijn...
Ik hoop voor je dat je vanaf nu genoeg troubles hebt gehad en dat het vanaf nu beter gaat met je dieren.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 17:29

Zojuist heb ik alles schoongemaakt. Het blééf maar bloeden, dat komt onder een klein lapje vel vandaan. Verder is het niet echt superernstig, denk ik zo.

Ik heb het goed uitgespoeld, toen wat acederm erop en een hydrofielgaasje erover en even ingebandageerd, aangezien Vienna op stal vaak ligt en er anders vuiligheid in haar wond kan komen.

Duhelo

Berichten: 28543
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:31

is die snee op haar been?
mankt ze niet?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 17:33

De snee zit op haar linkersprong, op het bewegende deel aan de zijkant, zeg maar. Op stal staat ze met het been op rust. Het doet haar wel zeer, maar ik weet nog niet of ze mankt, aangezien ze nu onder de Sedalin zit.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:33

Oei, dat zijn zeker geen leuke dingen! Lekker stom ook van die loonwerkers dat ze niet eens even zeggen dat er iets is gebeurd in het weiland! Hopen dat het allemaal weer goed komt.
Sterkte Ach gut

Duhelo

Berichten: 28543
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:42

oei, dat is juist zon gezellige plek
denk dat het toch handigst zou zijn om de DA te waarschuwen, of es te bellen hoe en wat
want ik dnek dat, bij het minste dat ze gaat bewegen, dat het weer gaat opengaan
ik ga duimen dat het mooi geneest Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:35

Ach gut Zielige Vienna, zielige Imker, en zielige Veerle...
Alle pech achter elkaar zeg

Wat een l*llo zeg, dat hij niet ff iets zegt, of iig komt melden dat er wat mis is Frusty

Hopelijk is dit zo wel genoeg ellende geweest voor de komende jaren Ach gut

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:55

Hoezo pechvogel??? Stress met Imker net gehad, en nu dit; je blijft wel bezig! Gelukkig heeft Imker geen last van die sprong, maar die wond klinkt niet grappig, ik zou gelijk in paniek de DA gebelt hebben!
Sommige mensen zijn overigens echt net snukker, dat is bij deze weer eens bewezen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 22:37

Net heb ik de paarden nog even gevoerd en Vienna was nog steeds in trance (die Tranquigel is een goei spulleke Knipoog ) Alles wat ik deed was een grote, spannende snork waard.

De bandage heb ik er nu afgehaald en ik heb haar stal vol schone vlas gestrooid, zodat ze zeker weten schoon ligt vanavond. Morgen zien we wel weer hoe we de vlasjes die in de wond zitten, eruit peuteren... het bloeden is gestelpt, de wond nog wel warm, maar dat kan natuurlijk ook aan de bandage liggen.
Morgen maar eens kijken of ik er een foto van kan maken.

Ik hoop idd dat alle ellende met de gezondheid van mijn paarden en mijzelf nu over is... voor de eerste 10 jaar ofzo.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:45

10 jaar maar? Zo kort!
Slaap maar lekker vanacht, neem zelf ook lekker wat van die Tranquigel! Lachen
Gaat vast wel goed tot morgenochtend.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:09

oh jij hebt ook echt pech de laatste tijd he. Maar beterschap met je paardjes Boos!. En ik hoop dat het snel geneest. Maar wat een poedersuiker om niks te zeggen bah. Ik haat die mensen. xxx

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:37

En? Hoe gaat het vandaag met de paardjes?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 11:59

Vienna's sprong was wel een beetje dik en warm, maar niet vies en ontstoken. Ik heb het even met een doekje schoongedept en haar in de wei gezet.

Imker heb ik vandaag even onder de man (naja, vrouw) gestapt en die was volgens mij niet meer kreupel. Morgen weer 10 minuten stappen en dan maar weer op gaan bouwen.

Goed nieuws vandaag dus!!! OK dan!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:04

OK dan! !

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:11

Gelukkig dan maar Lachen.

Dat die loonwerker niet even rekening met die paarden houdt zeg . Of het tenminste even komt melden Scheve mond.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:14

Eindelijk positief nieuws! Lachen