nieuw bijrijdpaardje :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

nieuw bijrijdpaardje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 15:39

een paar weken geleden was ik bij mijn andere verzorgpony's, en toen kwam er een man naar me toe die vroeg hoeveel rij-ervaring ik had enz. Het kwam er uiteindelijk dus op neer dat hij iemand zocht die zijn paard 1 x in de week kan rijden. Ik begreep toen dat hij er zelf op reed, en zijn vrouw ook. Afijn, een dag later ging ik op vakantie, en na 1 1/2 week was ik weer terug. ik kwam gelijk die man weer tegen bij de paarden. We spraken af dat ik die middag even bij het paard zou komen kijken. Snel mn moeder gebeld want die wilde niet dat ik mee ging naar een vreemde man zonder dat er iemand bij was *LOL* Mijn moeder gelijk mn cap en chaps meegenomen...
's Middags gingen we naar het huis van die man, dat is nu een week geleden, en nadat we hadden kennisgemaakt met zijn vrouw, vertrokken we naar het paard, dat een paar huizen verder stond. Het paard staat in een wei samen met een shetje, ook van die man. Toen zag ik Amo (paard) voor het eerst Lovers en gelijk helemaal verliefd! Wat is die mooi zeg...het is een kruising tussen een Fjord en een Connemara.
Ik ging even poetsen en opzadelen, en stapte daarna op. De man moest de shet aan zn halster vast houden, want die was een beetje wild Haha! Ik had net even gestapt in de wei, toen ik even met die man stond te praten...hij vertelde me dat er al 8 maanden niet op de pony gereden was Bloos! ik schrok me rot, ik zat gelijk niet lekker meer Haha! maar er was verder niets aan de hand, Amo was ontzettend lief, keek nergens van op: de shet des te meer...omdat ze al 8 maanden samen op de wei staan, en de shet pas 1 jaar oud is, ziet hij mijn bijrijdpaardje (ruin) als zijn moeder Haha! niet van elkaar te scheiden dus. Toen ik met Amo naar de bak reed, die naast de wei ligt, werd de shet helemaal gek, bokken en steigeren Verward
Het komt er dus op neer dat ik een geweldig bijrijdpaard heb gevonden, waar ik nu zo vaak heen kan als ik wil, omdat ik hem van die man eerst weer op conditie mag brengen, wat wel even duurt, en dus kan ik zo vaak erheen als ik wil OK dan! niet dat ik heel vaak rij, ik wil niets overhaasten, maar ik ben zo blij!
Ik ben inmiddels al een paar keer geweest, en het gaat elke keer beter! Sorry voor het lange verhaal Bloos

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:59

gefeliciteerd joh
dat is toch wel heel erg leuk
denk je eerst 1 keer in de week een pony te gaan rijden , mag je zo vaak je wil

veel plezier met Amo gewenst
en met de shet natuurlijk ook

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:15

oo dat lijkt me ook vet leuk:D:D..ben al een tijdje zonder succes op zoek naar een verzorgpony..

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:12

Jeetje..echt leuk joh,
heel veel plezier met Amo. OK dan!
maar dat zal wel lukken denk ik.

komt er nog een foto van hem? Cheese!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 17:32

Lumidee schreef:
oo dat lijkt me ook vet leuk:D:D..ben al een tijdje zonder succes op zoek naar een verzorgpony..


gewoon volhouden! veel op marktplaats kijken en aan mensen vragen!

hier zie je een foto van Amo Lovers
let niet op mn houding, er wordt aan gewerkt en het is op een verkeerd moment genomen Haha!

Afbeelding

de bak is op dit moment nog prut, maar er is dan ook in 8 maanden niet in gereden, er worden houtsnippers gestrooid binnenkort OK dan!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:43

Leuk zeg! Waar in w'veen staat ie?

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:49

so gaaf zeg!! echt een leuk paardje!! wel een apparte kruising maar hij ziet er super uit!! heel veel succes!!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 18:28

Misser schreef:
Leuk zeg! Waar in w'veen staat ie?


hij staat niet in W'veen zelf, maar tussen Boskoop en Hazerswoude in, een stukje verder dan manege Bentwoud, ik weet niet of je die kent? daar staat hij in een wei, je kan hem vanaf de weg zien staan.

ja hij is idd heel mooi, op deze foto komt hij niet tot zijn recht ik zal snel nieuwe foto's maken!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:32

jee wat een mooie paard, heb je mooi geluk, denk je 1x per week, mag je lekker zo vaak komen als je wil .. die bak, ehh daar moet dus echt wel iets aan gedaan worden Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:37

Wat, wat een prachtig diertje zeg !

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 19:18

*trots* Haha!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:21

Wat een moppie zeg!! Maar mag jij ook wat met die shet doen, of dat niet? Maar echt vet joh!! Haha!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:24

Ja marktplaats heb je grote kansen!! Ik heb ook nog wel een adres voor mensen die echt in nood zitten!! Haha! Maar t is wel in Muiden (Noord-Holland)!!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:28

Nou, niet echt het adres, maar het e-mail adres van de eigenares, ze heeft iets van 8 paarden/pony´s en er komen regelmatig Dartmoor pony´s om daar ingereden te worden. Ik ga erzelf misschien ook verzorgen. De rest van de informatie, hoor je wel van haarzelf. (Voor als je geinstresseerd ben Tong uitsteken )

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:06

tamaraatjuh"]
[quote="Misser schreef:
Leuk zeg! Waar in w'veen staat ie?


hij staat niet in W'veen zelf, maar tussen Boskoop en Hazerswoude in, een stukje verder dan manege Bentwoud, ik weet niet of je die kent? daar staat hij in een wei, je kan hem vanaf de weg zien staan.

ja hij is idd heel mooi, op deze foto komt hij niet tot zijn recht ik zal snel nieuwe foto's maken!
[/quote]

Haha grappig, misschien kom ik je nog weleens tegen want mijn bijrijdpaard staat daar ook in de buurt! Ik rij trouwens ook op bentwoud...

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:14

Gefeliciteerd.
Ik vind het op het eerste gezicht een erg leuke pony.
Veel plezier ermee!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 22:44

Stumpertje schreef:
Wat een moppie zeg!! Maar mag jij ook wat met die shet doen, of dat niet? Maar echt vet joh!! Haha!


ja ik mag eventueel met ze doen wat ik wil, maar de shet is pas 1, dus rijden e.d. kan niet...en omdat de shet en Amo niet zonder elkaar kunnen, kan ik ook niet met m gaan wandelen oid...maar met de shet wordt verder niets gedaan, dat is echt een gezelschapspony voor op de wei

linda123
Berichten: 143
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:57

Super voor je zeg. Een het zal vast een leuk beestje zijn,
connemara x fjord!!! Veel plezier samen.

Maaikelove

Berichten: 1393
Geregistreerd: 11-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:27

echt leuk voor je zeg!! Veel plezier ervan.. maak je er snel een foto van??(ik heb volgens mij nog nooit een kruising fjordXconnemara gezien...)