Super-blonde Laura actie.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Super-blonde Laura actie.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 15:37

Jahoor. 't was weer zover Haha!
Ik heb tegenwoordig club-springles, en dat is hardstikke leuk maar wel hard werken. We gaan behoorlijk hoog springen nou (voor mijn doen) en daar moet ik nog erg aan wennen (ga nog niet genoeg mee in de beweging met gevolg dat Wal er niet goed overheenkomt en achter aantikt)

Maar afgelopen donderdag had ik wel een hele foute actie.... We hadden een dubbelsprong van twee oxers met drie galopsprongen ertussen. De eerste oxer was al aardig hoog, en daar zat voor mij de moeilijkheid (als de hoogste achteraan het rijtje staat is dat niet zo'n punt want dan zit ik al in het goede ritme op de goede lijn..) Hij ging twee keer goed, alleen toen kwam ik niet uit en maakte Wal een extra klein pasje voor de eerste. Met gevolg dat ik gigantisch tegen de beweging inzat en op de eerste sprong beide beugels kwijtraakte...

en inplaats van langs de tweede op te rijden... is bij mij er zo ingestampt 'DOORRIJDEN, KOM OP!' dat ik.... de tweede hoge oxer zo zonder beugels genomen heb Bloos en er ook nog eens op ben blijven zitten (al kreeg die sprong niet een schoonheidsprijs natuurlijk) Iedereen in de les had echt zoiets van 'oh O!'

Snap nog niet wat mezelf bezielde, maar vind het toch best stoer dat ik hem genomen heb en ben blijven zitten Haha!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:41

Haha, heel knap hoor! Hoezo automatisme...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:43

haha is er dan zeker erg ingestampt als je dan nog doorrijdt
goed van je hoor haha
dat je bent blijven zitten ook

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 16:11

Tsja vroeger was ik er zoeentje die eindeloos voltes kon draaien eer ik ging springen... daar ga je niet veel door vooruit (want je maakt jezelf ook alleen maar zenuwachtiger hehehe) Dus langzamerhand zit ik op een punt dat ik mezelf sneller kan corrigeren dus meteen door kan rijden.

Al ben ik het met mn instructrice eens dat dit een geval was waarbij er langsop rijden wel toegestaan was Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:25

Hihi, dat had ik willen zien.... Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 12:53

nog even dooroefenen, dan kan je het opnemen tegen die jongen die in de BIT vermeld stond: 2.10 m zonder zadel!!!! (puisance). Ik ben de naam vergeten, maar het was een nederlander!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:08

ik verloor mijn stijgbeugels altijd met een springwedstrijd. Nooit in de les. Ik heb eens een heel parcours gesprongen zonder stijgbeugels. Gelukkig was het maar 80 cm. maar toch.

erg lastig is het wel. Denk dat het door de spanning komt waardoor ik mijn benen teveel optrek.