In shock :oo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

In shock :oo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:22

Hallootjes!
Zal ik ff mijn "leuke" verhaaltje hier neer zetten.
Ik ging dus zoals gepland gaan wandelen, want het was zo'n mooi weertje OK dan!
Mijn paardje en ik hebben leuk gecrossd en in de bossen gelopen, maar na een uurtje rijden werd het tijd voor terug te keren. HELP! ik was verdwaald Scheve mond alles leek zo goed op elkaar, we waren omringd door velden van boeren en velden met koeien, bossen enz.
ik wist het echt ni meer Verward Dus ik besloot het uit te zoeken, opeens kwam het me heel erg bekend voor, maar er was een splitsing Schijnheilig
en ik heb toch wel de verkeerde weg genomen Boos!
De weg liep dood en ik wist het niet Verward Dusja ik gewoon verder lopen, maar opeens werd het alsmaar smaller en smaller, we zaten geplet tussen 2 velden met koeien en we liepen tussen de brandnetels door. ik moest me bukken voor takken die daar overal in ons weg hingen. Ik wou me draaien, maar opeens werden al die koeien gek toen ze kowloon (m'n paard) zagen, ze deden onnozel. kowloon is niet echt dol op koeien en heeft er een erge schrik van Boos! hij sloeg helemaal op hol, tussen de brandnetels, al die takken sloegen in mijn gezicht en op dat van hem Huilen
We werder ingesloten tussen de prikkeldraad, Kowloon was helemaal in paniek en begon te steigeren en te bokken. Ik kon niks doen, hij wou niet luisteren Huilen ik ben er afgesprongen zonder erbij na te denken wat de gevolgen zouden kunnen zijn Boos!
toen ik eraf sprong, rende kowloon nog verder, hij verwondde zich enorm aan de prikkeldraad Huilen ik was helemaal in shock en viel even flauw.
een paar minuutjes later werd ik weer wakker en zag ik kowloon in een weide naast die van koeien lopen, hij was helemaal zot en deed zich overal aan pijn. Huilen ik kroop onder de prikkeldraad (stond erg hoog en had mijn broek er al aan gescheurd door er over proberen te klimmen) ik rende naar hem toe en deed zijn hoofdstel af, want dat ambeteerde hem heel erg. Opeens lag die helemaal plat neer, ik wist echt niet wat te doen
ik was zelf helemaal in paniek, je paard ligt daar voor je voeten op zijn zij helemaal bebloed, wat moet je doen??? je zit daar helemaal tussen al die velden. ik heb kowloon ff achter gelaten, hij was helemaal in shock. ik liep wenend op een baantje en ging naar de eerst dichtsbijzijnde boer. Ik heb aan hem alles uitgelegd, hij zou weer ff meekomen naar Kowloon die daar nog in die weide liep.
we kropen nu weer onder de prikkeldraad, ik moest hem vangen. Dit was simpel, Kowloon kwam al naar mij toe, hij bloedde overal, ik vroeg me dus af hoe hij eigenlijk in die weide is geraakt, hij zal over die prikkeldraad gesprongen zijn wat mij nog meer pijn doet.
Ik heb zijn hoofdstel kunnen aandoen, maar hij deed wild, ik had schrik gekregen, want hij begon weer te steigeren. Ik kon niks doen, dus ben ik samen met die boer naar huis gereden en een kennis gebeld die meer kon doen. (zijn 2 paarden staan trouwens bij de onze, dus we kenden hem en hij heeft zelf veel paardenkennis) Voor de 3de maal kropen we onder de prikkeldraad, ik was zo blij toen ik zag dat kowloon al veel rustiger was, hij was al volop aan het grazen . ik liep naar hem toe en hij bleef rustig, maar ik kon hem niet meenemen, want hij zou weer wild worden moest die weer voorbij die koeien passeren.

Morgenvroeg wordt die met de trailer opgehaald, de dierenarts zal er worden bijgeroepen en hopen dat alles weer normaal komt!

Kowloon had geen grote wonden (gelukkig!!!) het waren allemaal schaafwondjes van takken en prikkeldraad (zelf heb ik er ook enkele)
zoiets doe ik nooit meer! Ik heb ook wat schrik gekregen van paardrijden, maar hopelijk krijg ik er weer het vertrouwen in en Kowloon ook. Scheve mond
Hij zal nu goed verwend worden en ik ga nooit meer naar dat baantje!
Arme Kowloon, hopelijk komt alles weer gauw goed, en hij verjaart volgende week nog wel Verdrietig

Wie een op hol geslagen paard rustig kan krijgen, proficiat! OK dan!
ik kan het niet Tong uitsteken Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Mo_I_Rana op 21-05-04 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:28

aah das balen, heel veel succes en sterkte met kowloon.
echt balen dat dit is overkomen Scheve mond
beterschap voor jullie beiden.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:31

jee, wat vervelend.. veel succes met jullie beide

voor beide beterschap Ach gut

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:32

dank jullie! ik heb gewoon enkele wondjes aan mijn gezicht, een snee in mijn pols en aan mijn linkervoet een diepe snee, mijn kous helemaal aan flarden Bloos! Kowloon heeft overal kleine wondjes heb ik gezien. Zijn neusje bloedde Verdrietig en zijn benen waren ook helemaal bebloed, er hing zelfs bloed aan zijn hoofdstel. Ik heb de wonden goed onderzocht en bekeken, moesten er diepe tussen zitten (direct dierenarts bellen), maar gelukkig niks! (hij zal morgen nog eens door de dierenarts onderzocht worden) hij mankte niet en liep nog goed voorwaarts! dat was al een hele opluchting! Hopelijk is alles weer zoals normaal, ik ga hem enkele dagen rustig op de wei laten, mss proberen te longeren.

ik ben er nog steeds niet goed van. Kowloon zal nog steeds op die weide staan, want het was te laat en te donker voor hem vanavond nog op te pikken.
Nu staat die daar bij die enge koeien waar hij zoveel schrik van heeft, terwijl die anders bij zijn 3 vriendjes slaapt. ik hoop echt dat die nu geen domme dingen doet Huilen

ik zit hier al trouwens al gans de tijd met een kapotte sok en mijn rijbroek aan

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:50

Jeetje, wat een verhaal! Geef Kowloon maar een knuffel van me! Lachen

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 23:00

zal er meer dan krijgen Knipoog

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:15

Wat erg! Gelukkig heeft je pony (en jij ook!) geen hele erge verwondingen. Succes allebei!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:21

Jeetje, dat klinkt echt heel eng.
Ik had hem daar alleen niet laten staan ( desnoods was ik de hele nacht in dat weiland gebleven ).

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 23:44

het kan zijn dat die 's avonds nog wordt opgehaald. maar ik was alleen thuis met mijn opa, dus erbij blijven kan ik ook niet doen. ik maak me nu wel erge zorgen! hopelijk doet die nu geen domme dingen!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:02

Jeetje wat een verhaal zeg! Scheve mond Iig heel erg veel sterkte en beterschap voor jou en Kowloon.

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 00:21

bedankt! Ik hoop dat hij morgen ook al wat is bekomen van dit "avontuur" want we waren allebei erg in paniek! Toen ik daar ff neerviel gaf toch een raar gevoel! En toen hij voor mijn voeten neerviel was nog veel erger! Ik wist echt niet wat te doen! maar ben blij dat die terug rap rechtstond!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:10

Gatver, dat lijkt me echt doodeng... Vooral als je paardje voor je voeten neervalt Scheve mond

Gelukkig hebben jullie beide geen erge verwondingen, succes met het vertrouwen enzo weer in hem krijgen bij het rijden! Lachen

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:55

Brr, ik mag er niet aan denken dat mij dat overkomt Scheve mond
Maar je hebt er zeker goed aan gedaan om meteen naar een boer te gaan, stel je voor dat je dat niet had gedaan, en Kowloon zich nog meer had verwond Scheve mond
Allebei beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:12

sjongie jongie wat een eng verhaal!! brr ik moet dr nie aan denke dat dat bij mijn lieverd gebeurt!! heel veel sterkte en beteschap voor jullie allebij!!

Miriammeke
Berichten: 22
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:14

alletwee heel heel heel heel heel veel beterschap, hoor!!!! en een dikke knuffel van me

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 19:27

hey! vandaag zijn we hem gaan ophalen van de wei. Hij was erg onrustig! We hadden enorm veel moeite om zijn halster aan te doen, want hij draaide altijd zijn hoofd weg. Na enkele minuten sukkelen is het dan toch gelukt en moesten we naar de trailer gaan. Daar heeft het ook nog een tijdje geduurd voordat die erop wou. Maar na enkele minuten wou hij toch!
Bij de aankomst op onze weide en zijn weidegenootjes was die heel wat rustiger, hij hinnikte direct naar de anderen.
Nu staat die weer op de wei en nu hopen dat alles goed gaat genezen. Maandag zal de dierenarts voor de 2de maal komen of er nog iets kan gedaan worden.
Kowloon heeft overal kleine wondjes, maar ze zullen wel vlug genezen!
We hebben allebei erg veel geluk gehad!

Nadir

Berichten: 12718
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:06

Jullie hebben zeker geluk gehad!
Heel veel beterschap en sterkte! OK dan!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:36

Jee dat is schrikken! Ik zou echt niet weten wat ik in zo'n situatie zou moeten doen...
In ieder geval heel veel sterkte en beterschap..

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:35

Arme Laila en Kowie. Ach gut
Echt superveel beterschap jullie beiden! En geeft die gekkerd van jou ook maar een knuf van mij Knipoog
Ik vind toch dat je goed hebt gereageerd, meteen hulp halen en nakijken wat de schade is. OK dan!
En als ik zoiets zou meemaken, brr, ik wil er niet aan denken! Ik denk dat ik dan een tijdje nietmeer op mijn paard kruip!
Maar gelukkig heb jij de moed, en dat weet ik zeker!

Toch wel stom dat Kowloon niet begrijpt dat hij eigenlijk ruin is Tong uitsteken

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:54

zo dat was schrikken veel beterschap voor julliie allebij en geef je paardje ook maar een knuffel van mij.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:03

wat een verhaal, nooit leuk om mee te maken natuurlijk, gelukkig is hij die nacht nog braaf geweest Lachen
Toch nog veel beterschap en oefenen op die koeien hoor Knipoog

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:16

wat een verhaal joh! K zou echt helemaal in paniek raken! was er niemand bij dan?

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 21:07

Ik was helemaal in the middle of nowhere. Er waren in de verte enkele huisjes waardat ik direct naartoe ben gegaan.

Maar ik hoop nu alleen dat hijzelf geen schrik heeft gekregen en dat die nog zijn hoofdstel wilt aandoen, want het was wel even schrikken dat die altijd zijn hoofd wegdraaide toen we zijn halster wouden aandoen, normaal is die zo gemakkelijk!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:27

ahh arme KowLoon..
Ik weet ook niet wat ik in die situatie had gedaan
heel veel succes met jullie wonde Ach gut

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:45

Ooooh, arme Kowloon!!! sterkte voor jullie allebei!!!

Liefs ilse