hoe hard kan zo'n beest wel niet!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

hoe hard kan zo'n beest wel niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 11:03

ik rijd nu een pony
en ik hoorde laatst van zen baas dat hij echt heel hard kan
ze heeftt het en keer uitgerekend en hij bleek dus 60 km per uur te kunnen!
nou ik natuurlijk uitproberen! Nou echtwaar geen woord gelogen dat beest kan echt hard! en ik hield em nog tegen.
ik heb het 2 keer geprobeerd.Omdat ik altijd zeker wil weten of het veilig is heb ik em eerst even 1 keer laten gaan en af en toe even tegen houden.Nou dat ging best goed,ik kon hem heel makkelijk tegenhouden.Dus ik de 2de keer echt laten gaan en hard! ik werd er bijna bang van.Nou ik dacht nou zo ist wel enoeg ik wil even weer terug naar draf.Maar dat beest denkt oh nee geen sprake van ik heb dit al in geen jaren gedaan(hij is nu 17 maar hij lijkt wel 3 zo fris is tie altijd)ik wil doorgaan.Nou ik trekken en ik had van die baas gehoord,als hij niet wil stoppen meot je gaan zagen anders dan lukt het niet.Dus ik dat doen en bokken! ik heb een beetje een te grote cap dus die ging voor men ogen ik zag helemaal niks meer en er kwam ook nog een eide aan dat pad dus ik werd gewoon echt bang.er staat een hek aan het eind en dan gaat het pad weer verder .Dus ik hopen dat hij niet ging springen.En gelukkig hield in em tegen.en heel gauw men cap weer goed gedaan.en hij was op zen plaats aan het gallopperen en een klein beetje steigeren.Ik wist dat hij het heel leuk vond om zo hard te gaan, maar als ik had geweten dat dat beest het zo verschrikkelijk leuk vind dat hij niet meer te stoppen is had ik he niet gedaan.Door dat bokken lag ik er bijna af.

ik zorg dat ik hem voortaan wat beter onder controle heb. en dat er iemand bij is.Voor als er iets gebeurd.aar ik doe het zeker nog een keer!Het was echt heel leuk

Stal De Monte Maisons


Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:29

sorry hoor hier kan ik gewoon kwaad op worden!
Laatst bijgewerkt door Roosjelief op 20-05-04 18:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:41

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Laatst bijgewerkt door Roosjelief op 20-05-04 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:44

nosytje schreef:
ik heb het 2 keer geprobeerd.Omdat ik altijd
zeker
wil weten of het veilig is heb ik em eerst even 1 keer laten gaan en af en toe even tegen houden.Nou dat ging best goed,ik kon hem heel makkelijk tegenhouden.

ik zorg dat ik hem voortaan wat beter onder controle heb. en dat er iemand bij is.Voor als er iets gebeurd.


jullie missen dit stukje even.
wat zouden jullie doen als zo'n beest er met je vandoorgaat en niet meer te stoppen is? laten gaan en maar hopen dat hij stopt? en als hij dan niet stopt? en je komt bij een weg ofzow? omlaten rijden? tja alles beter dan zagen....toch? NIET! sorry hoor het enige wat ik gedaan heb ik hem proberen te stoppen,eerst normaal tegenhouden,en als hij dan raar begint te doen en alleen maar harder gaat probeer ik hem om te draaien,maar het pad is te klein dus wat had ik anders gekunt? zelfs als ik hem van draf naar stap laat gaan en hij is vrolijk doet hij net alsof het hem allemaal niks kan schelen en gaaat hij opzij lopen en zo alleen in die galop deed hij het wat erger zagen is zielig maar hij moet wel luisteren! ik vind dat jullie verkeerd oordelen.

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:54

AnneOmie schreef:
eerst je paard blij maken en hem dan vervolgens afstraffen(zo komt dat op een paard neem ik aan wel over)


nee daar heb jij weer gelijk in
eerst deed hij zo rustig ik kon hem makkelijk aan. en vervolgens gaat hij met mij op de loop.liever dit dan ongelukken.Maar je hebt wel gelijk en ik kijk voortaan zeker uit want zagen is niet goed dat weet ik best

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:56

Annetje schreef:
En hoe gaat het nu met die pony? Heeft zeker heel zijn mond kapot?


ik ben een manege meisje.ik heb alles uit boeken enz.
dat geef ik best toe dus misschien was dat zagen ook wel weer overdreven. zijn mond is er echt niet kapot van gegaan

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:57

x4you schreef:
ja goeie les voor de volgende keer!:?

Maareuh waarom zet je dit eigenlijk op bokt Knipoog


ik wilde mijn verhaal kwijt maar dat had ik beter niet kunnen doen

Stal De Monte Maisons


Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:59

danifur schreef:
als je al weet dat zn baasje zegt dat je moet gaan zagen Verward Scheve mond om hem terug te krijgen, anders lukt het niet. had ik het al nooit gedaan.


nee dat zei ik niet.Als dat beest er vandoor gaat en je krijgt hem niet normaal terug. okey dat stond er niet maar z bedoelde ik het wel
ben ook wel een beetje onduidelijk of niet? Scheve mond

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 08:46

x4you schreef:
Maar hoelang kon je die pony al voordat je er mee naar buiten ging?



ik heb eerst met die mensen overlegt dat ze de eerste keer erbij zou zijn en daarna ben ik direct al gaan buiten rijden.gewoon een klein stukje en dan weer terug.Dat zij mij gewoon in de gaten konden houden.Daarna ben ik steeds een stukje verder gegaan.Maar ik vertrouw dat beest heel goed.normaal is bij hem ho,ho maar deze keer dus niet Tong uitsteken

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 08:54

nou ja zoals jullie zeggen goeie les voor een volgende keer(denk niet dat ik het nog een keer doe)eerst vond ik dat jullie zo verschrikkelijk tekeer gingen over dat zagen, dat vond ik onterecht want jullie zien alleen het woordje zagen en niet de rest wat eromheen staat.Maar ik ben blij dat een paar het met me eens zijn

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 09:34

Sylleke"]
[quote="nosytje schreef:
ik rijd nu een pony
en ik hoorde laatst van zen baas dat hij echt heel hard kan
ze heeftt het en keer uitgerekend en hij bleek dus 60 km per uur te kunnen!
nou ik natuurlijk uitproberen! Nou echtwaar geen woord gelogen dat beest kan echt hard! en ik hield em nog tegen.


Kun je wel zeggen, je hebt dat stukje gemist van 2 keer proberen, maar wat heeft het voor nut dat dat beest zo hard kan gaan?
[/quote]

hij vind het leuk,ik vind het leuk

we vinden het allebei leuk.Als ik het nou alleen leuk zou vinden en ik zou ik het niet doen.Als je met je paard dingen doet moet je het allebei leuk vinden.Dus overbodige vraag.

het ging hier trouwens even over het zagen

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 16:52

wat is zieliger een pony met jou onder de auto laten komen
of zagen

zeg het maar

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 16:54

ik zeg gewoon dat ik er niet mee eens ben dat is toch weer een reactie op jullie

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 17:02

thx

Stal De Monte Maisons


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Kabayo, tienus63, UnderIlse en 37 bezoekers