bezuinigen op hooi

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

bezuinigen op hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:27

vandaag kwam ik op stal en hoorde ik dat we een tijdje minder hooi krijgen omdat er pas over een tijdje nieuw hooi komt. we moeten tot maandag (dus drie dagen) met 4 paarden 3 baaltjes voeren. er zitten ongeveer 8 plakken per baal, dus dat zijn twee plakjes per dag Verward Verward beetje weinig wel he? er zal vast wel hooi gejat worden, dus reken maar op nog minder



kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:28

en ze mogen volgende week pas op het land, dus dat schiet ook niet echt op

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:41

het probleem is dat je dat hooi nergens kwijt kan zonder dat het gejat word en wat betreft het land...we hadden geen land meer maar later is daar wel weer een ander stuk voor in de plaats gekomen, maar dat moest nog gezaaid worden en een hek eromheen... volgende week zaterdag mogen ze er op!

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:49

we hebben op stal veel meer paarden (100 ofzo) maar je krijgt per rij 3 balen ( een rij heeft vier paarden) wanneer je balen bijkoopt is het meteen op (door schijnheilige mensjes die het er zelf niet voor over hebben)

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:57

veel mensen hebben eigen hooi in hun trailer, maar mijn trailer staat een ergens anders gestald...

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:17

als ik die trailer op stal stal(?) betaal ik 10 keer zoveel als dat ik nu doe....

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:18

ik denk dat je voor een pak konijnenhooi idd 1 euro kwijt bent, maar voor een baal....lijkt me heel sterk

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:59

dutske schreef:
of je slaat het op in de trailer, en hangt dan je trailer achter je auto voor die paar daagjes Haha!


ik ben 14.... dus houd een beetje op wat betreft auto's

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 21:02

ik heb idd een kast, dus zou ik het met veel moeite wel inkrijgen. Het gaat erom dat wanneer iedereen zich gewoon aan de regels houd en zuinig is, we het ook wel net aan redden, maar iedereen pakt bij iedereen... we hebben een paard in de rij dat altijd eigen hooi krijgt, maar ik weet niet of die 'ons' hooi ook krijgt. Anders scheelt het alweer.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 21:21

annegti schreef:
Wat dacht je van een zeis en gras gaan maaien? Er is vast wel een verloren hoekje waar je een paar kruiwagens vol gras kunt maaien.
Wel uitkijken voor giftige planten!
Je paardje zal er blij mee zijn!

gemaaid gras is heel slecht, kan blijven hangen...

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 21:23

janna schreef:
Of ga een andere stal zoeken. Ik moet er niet aan denken dat er op voer bezuinigd wordt. Blachelijk gewoon! Daar zou ik echt niet willen blijven staan. Het is toch niet jullie probleem dat het hooi op is? De stalhouder moet er voor zorgen dat er genoeg is!!

we mogen stro en hooi pakken zoveel we willen, maar het duurt weer ff voor er nieuw komt. We zouden het makkelijk kunnen redden, als iedereen gewoon normale hoeveelheden hooi geeft...
en het is idd niet mijn probleem, maar als het eenmaal zo is is het wel mijn pony's probleem, en dus de mijne Knipoog

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 06:56

sorry ik dacht je het met een machine bedoelde...maar als ik genoeg wil hebben.

wij moeten voor de ochtend altijd hooi in een krat doen en dat voeren ze dan...maar als je niet zoveel meer heb...

gisteren stonden die baaltjes voor onze stal, maar er zaten al een paar plakken in je krat, dus eigenlijk hoefde je toen die balen nog niet open te maken omdat je al hooi had. en......toch waren de meeste al open, beetje schijnheilig he....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, GrapeshotBot, lanouska, Mark0919, Pallatin, pluklief, Sting en 51 bezoekers