fine tuning is back

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

fine tuning is back

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 11:27

gisteren heb ik m'n beessie nog eens gelongeerd. iets wat ik heel weinig doe. hij liep erg goed
longeren doe ik gewoon met bijzets én 1 longe + zweep. hoe grip dat met 2 longes en zweep gaat flikken... Verward

daarna had ie lekker warm. ( het zweet droop van m'n gezicht, ik had het gevoel alsof ik uren in de sahara gelopen had Bloos! )

dan kon ik lekker manen trekken. moet een beetje vooruit kijken namelijk. binnenkort wedstrijd ( tussen de examens door ) en als ik dan nog moet gaat trekken........
na het manen trekken besloot ik hem te wassen.

de sproeier erop! ook op z'n koppie, daar geeft ie niet om. dan nog even in de straal happen, jah leuk! Vingers aflikken

Wow! en mijn zwart paard werd wit Wow!

sjemig, vanaf wanneer heb ik een schimmel Haha!

dernet wezen rijden met m'n 'schimmel'.
wat liep ie goed. blijkbaar een nieuwe ! Haha!
hij begint echt goed te gaan. ik ben er namelijk zoals de meesten weten een kleine 2 jaar 'uit' geweest. nu ben ik sinds april terug bezig. en het gaat hartstikke goed. in het begin was het balen, omdat dat fijne, dat precieze er af was. tyrza omschreef dit als fine tuning.
wel tyrza, de fine tuning is coming back!
hij danste echt prachtig onder me en was super licht in de hand. ik kon hem ook op iedere hoogte instellen en enorm spelen in tempo.
(bvb heeeeeeeel traag galopperen mét behoud van sprong, terug arbeidsgalop, stukkie strekken, ....)
hij staat er echt terug netjes aan.
*LOL* een heerlijk gevoel. *LOL*

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:49

Heerlijk dat het zo goed gaat! Btw grip is grib Knipoog Tong uitsteken
Had eigenlijk wel op foto's gehoopt van je "nieuwe" schimmel. Aan de longe gaat makkelijk met 1 longeerlijn Haha!:D
Iig super dat ie zo goed gaat, hopelijk zet ie dit ook door op de wedstrijden.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 13:49

zullen we binnenkort wel zien.
mja, je wist dat ik jou bedoelde!
foto's is nog effe wachten op de digi en m'n verjaardag Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:53

O wat gaaf!! Bij mij is die fine tuning ook een beetje weg, er kwam steeds weer iets tussen waardoor ik weer een week niet rijden kon. Begint nu ook weer te komen!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:16

wat leuk dat die "fine tuning" weer fijn terugkomt. Ik heb het met mijn paard vroeger ook meegemaakt. In het begin was het ook balen, en nu gaat ie (bijna, blijft een vossemerrie Haha! ) altijd super.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:16

Zalig gevoel is dat he!!Met mijn andalusier die ik nu ongeveer 2 maanden in training heb had ik dinsdag ook zo een zalig gevoel!Ik kon gewoon alles met hem doen vond het zo zalig rijden dat ik er kippenvel van kreeg.