Der Zauberwald

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Der Zauberwald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 21:45

We zijn vanmiddag naar het tweede deel van "der Zauberwald" geweest, "Goa". Jeee, wat was dat gaaf zeg Kwijl ! Het eerste deel heb ik gemist, maar deze vond ik echt heel mooi.
Is iemand van jullie naar het eerste deel geweest?? Op hun Home-page (www.zauberwald.de) staat, dat ze van eind Aug. tot eind Nov. weer in Ned. zijn! Dus.... als het enigzins mogelijk is: Er naar toe gaan!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:13

Ik ben er twee jaar geleden naartoe geweest dat ze de toernee door Nederland maakten en het was geweldig. Hele mooie paarden en hele mooie acts. Maar hoewel ik een fan ben van Fantasy, vond ik het verhaal wat minder. Maar dat geeft verder niet, je komt uiteindelijk voor de paarden....en die waren er genoeg....

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 23:22

Wij zijn er met de hele stal geweest toen ze in Weert speelden. Het was een soort van afscheidskado van de staleigenaar die terminaal ziek was. Ik heb er dus wel speciale herinneringen aan. De verhaallijn stelde niet zo veel voor, maar de show was wel heel mooi.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 15:13

Zoals gezegd heb ik het eerste deel niet gezien, maar ik geloof dat het daar ook al om de toverkristal ging, of niet Verward .
"Goa" gaat zo ongeveer over het volgende:
De fee Angie heeft de toverkristal gebroken en de splinters over de hele wereld verspreid zodat Goa, de heerser van de duisternis, het moeilijk heeft om de kristal in zijn macht te krijgen. Nátuurlijk Knipoog zit hij wel achter de kristal aan. Angie gaat samen met Joey ook op zoek naar de kristal splinters om ze weer tot een kristal samen te voegen om zo Goa er van te weerhouden dat hij de kristal in z´n macht krijgt en daardoor alle fantasien stelen kan. (Snappen jullie het nog Lachen ?) Angie en Joey komen op hun reis daaor verschillende plaatsen, waar de splinters verdeeld zijn. Zo komen ze o.a. in de woestijn in een oase, bij Sambala, een z.-Amerikaanse danseres en bij Bogol, de sneeuwkoning. Vooral de acts in de woestijn en bij Bogol zijn echt super mooi!!! Natuurlijk vinden Angie en Joey de splinters voordat Goa ze vindt en zo loopt het allemaal toch nog goed af!
Het verhaal Verward , nou ja... gaat zo, maar de scenes zijn echt heel mooi gedaan!
Het is jammer dat we op de laatste dag zijn geweest, want anders was ik misschien nog wel een keer gaan kijken!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 16:49

O, is GOA al deel 2? Ik ben met mijn oude vereniging naar GOA geweest in Den Bosch. Het was echt heel gaaf en keigoedkoop (met een groepskorting was het maar fl. 12,50 per kaartje!).
Ik vond de show echt leuk en de paarden deden echt leuke kunstjes!
Zou er nog een nieuwe show komen?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 19:16

Is Goa al in Ned. geweest Verward , hmm... kun je nagaan, gaan ze de show eerst op jullie uitproberen, voordat ze hem hier laten zien Knipoog *LOL* !
Er stond alleen op hun fan-pagina dat ze van eind aug. tot eind nov. in Ned. spelen.
Fl 12,50 is idd een kooppie! Dan hebben wij een stuk meer betaalt, ik was met 2 volw. en 2 kinderen onder de 14 jaar, 112,50 € kwijt!!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:55

Ik ben bij het eerste deel geweest in duitsland, waar ik toen stage liep. Ik vond het echt helemaal geweldig, ik heb met open mond zitten kijken!
Ik vond het echt super!
Ik was samen met mijnvader en brutaal als hij is zijn wij naderhand om de tent gelopen om eens in de stallen te sneupen... *LOL*
Was echt mooi daar ook, ruime boxen, veel stro en heerlijk slapende paarden. Uiteraard zijn we even later weggestuurd, want de paarden hadden rust nodig. We hebben ons verontschuldigd en zijn snel weggegaan. Zodra ik weet of ze ergens in het noorden optreden wil ik er graag naar toe!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 11:15

Wat leuk dat jullie je naar binnen "gesmokkelt" hebben Lachen ! Ik was idd wel benieuwd hoe het er daar uit zou zien, maar ik verwachte eigenlijk wel dat dat okay was! De paarden zien er echt prachtig verzorgd uit, niet alleen qua gepoetst zijn, maar ook qua voer toestand. (ik vond sommige zelfs erg goed gevoerd *LOL* !).
Als we in de zomer vakantie in Ned. zijn, ga ik zeker nog een keer kijken!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:31


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:46

jantina schreef:
Ik was samen met mijnvader en brutaal als hij is zijn wij naderhand om de tent gelopen om eens in de stallen te sneupen... *LOL*
Was echt mooi daar ook, ruime boxen, veel stro en heerlijk slapende paarden. Uiteraard zijn we even later weggestuurd, want de paarden hadden rust nodig. We hebben ons verontschuldigd en zijn snel weggegaan. Zodra ik weet of ze ergens in het noorden optreden wil ik er graag naar toe!


Waar wij waren mocht je gewoon in de pauze rustig door de stallen lopen. Dat was heel leuk om te zien. Er stond ook nog een kameel en een hele gave ezel. Inderdaad prima verzorgd.
Het is trouwens ook afkomstig van circus Knie wat bekend staat/stond om zijn paarden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 00:30

Hoi Breyer, mooie site heb je gemaakt Kwijl , maar als ik het goed zie zijn dat foto´s uit het eerste deel Verward , Hier heette het tweede deel "Goa" Verward .
Hmmm.... ik snap er niets meer van Scheve mond ?! Iig geval is het zéér de moeite waard om het te gaan bekijken Lachen . Dat ezeltje is idd een schatje hè?!
Bedoel je dat die uit circus Knie komt?? Ik weet wel dat een aantal van de artiesten uit het Russich Staatscircus komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:27

Sterre schreef:
Bedoel je dat die uit circus Knie komt?? Ik weet wel dat een aantal van de artiesten uit het Russich Staatscircus komen!

Ik had begrepen dat heel het gebeuren vanuit circus Knie voortkomt. Waarschijnlijk zullen er inderdaad hier en daar artiesten uit andere circusen bij zijn gekomen.
ik had gehoord dan een familielid van circus Knie met het idee kwam en dat de rest van de familie het een goed idee vond. circus knie was al langer bezig met leuke acts met paarden en dor middel van dit 'toneelspel'konden ze er meer gebruik van maken.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 10:26

Heb net even in het programma boekje van Goa gekeken, Daarin staan ook de mensen die Goa bedacht en gerealiseert hebben.
De bedenker is Franz Althoff en samen met Günther Fröhlich is hij met het Zauberwald begonnen. Er staat alleen maar bij dat de familie Althoff circus-geschiedenis geschreven heeft. De vrouw van Althoff speelt trouwens de rol van de handlangster van Goa Knipoog , de Höllenfürstin Lachen !
Circus Knie, dat is toch dat circus waar Stephanie van Monaco zit, of niet *LOL* Verward . Zijn we die binnenkort ook nog eens door de piste dansen Lachen !