Voor het eerst in mijn leven een cap aangeschaft

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Voor het eerst in mijn leven een cap aangeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 16:22

Ja ik heb ook de schrik te pakken van alle ongelukken die er gebeurd zijn de afgelopen tijd. Daarom heb ik vandaag voor het eerst in mijn leven een cap gekocht. De cap die ik heb, heb ik ooit van iemand gekregen. Dat is een hele oude en dus geen veiligheidscap. Vandaag heb ik verschillende caps geprobeerd maar mijn keuze lag eigenlijk van het begin af aan al vast, het is een Casco geworden. Ook omdat ik heel snel hoofdpijn heb, ik kan van een petje al hoofdpijn krijgen. De casco is de lichtste van allemaal en ik vind hem ook wat flitsender dan die andere merken. Het kost wel wat, maar als ik op jonge paarden rij, is het toch wel veiliger.

Ik heb hem trouwens meteen uitgeprobeerd op Jur. Nou is Jurita al 10 jaar, maar ze liet me weer eens alle hoeken van de bak zien. Ik geloof dat ik hem nog meer op Jur nodig heb dan op Razin! *LOL*
Ik had wel wat rode plekken op mijn voorhoofd, maar verder zat ie prima. Ik kan niet beloven dat ik hem altijd netjes zal dragen, maar ik zal het zoveel mogelijk proberen te doen! Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:29

Welkom in de wereld van de cap Haha!
Ik heb afgelopen oktober ook zo'n Casco gekocht na jaren zonder cap gereden te hebben. (rib uit mijn lijf...hm nee maar goedkoop is anders *LOL* )
Ik heb ook een beetje rode plekken als ik hem een uur draag, komt van die klittenband-dingetjes aan de binnenkant.
Ik heb hem een paar keer opgehad, als Dira heel druk was of als ik in de buitenbak ging, moet eerlijk bekennen dat hij een tijdje achter in de kast heeft gelegen, maar HEB er tenminste eentje dus het begin is er. Ik pak hem ook steeds vaker om mee te rijden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 16:34

Ik vraag me dus af of je op wedstrijden nog met zo'n ouderwetse cap (zonder bandje) mag rijden, want met zo'n cap vind ik dus geen gezicht. Haha!
Zou het stom vinden als het niet meer mag, want dan zou je ook niet met een hoedje mogen rijden, daar zit helemaal geen veiligheid aan! En ik ga toch echt niet al met mijn hoedje in de B rijden! *LOL*

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:38

dat werd dan ook wel eens tijd! Knipoog Ik reed eerst altijd met pet maar nu we weer binnen rijden in een manege moet je daar verplicht rijden met cap Boos! en wedstrijden rijd ik ook met cap en verder met pet is lekker koel in de zomer Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 17:02

Ik heb me voorgenomen zometeen ook met cap te gaan rijden,
heb als ik heel eerlijk ben al een heel aantal keren mazzel gehad dus ga het lot niet meer tarten!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 17:15

pfieuw, ben ik gelukkig niet de enige die op zulke ideeen komt...
ik moet toegeven dat ik wel zo'n lafaard ben dat ik nog niet de daad bij het woord heb gevoegd, en ook niet weet of ik dat wel ga doen, maar het speelt wel in mijn achterhoofd hoor, zeker weten!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 17:53

Ik ben sinds eergister ook weer "aan de cap". Omdat ik dus last heb van mijn rug kan ik niet echt goed stevig zitten te paard etc. Eergister wilde ik een stukje stappen en ik heb ik 5 minuten al bokkend en steigerend de halve Beemster gezien... (slik). Dus ook maar weer aan de cap....!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 18:48

Goed zo, allemaal aan de cap!!! Kan ik helemaal voor zijn. 2 jaar geleden ernstig ongeluk gehad van een paard en daarna ben ik ook gelijk met cap gaan rijden!!! Je went eraan en ik word ook niet raar aangekeken ofzo hoor, en bovendien, ik sta daar boven! OVerigens moet ik er wel bij vermelden dat ik 1 van de weinigen ben van de "volwassenen" die er een draagt. Ik voel me er prettiger mee en heb tenslotte nu ook een dolle 4 jarige. Ik zal hem altijd op blijven houden, ja, ook in de binnenbak, en ja, ook als ze ouder wordt...(en wijzer hoop ik Haha! )

Groetjes,
Ingrid

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:18

gaat de goede kant op met ons, bokkers.. steeds meer dragen een cap.
top hoor.. casco is voor mij niet echt iets, hij zit zo verschrikkelijk raar op mijn hoofd ik heb zon championcap..

ik geloof dat iedereen wel geschrokken is. vandaag ging vriendin (boogie*girl) op mijn pony rijden en ik zei: wel cap op he!!
toen zei ze : natuurlijk ! na al die verhalen...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:00

nee sannetje mensen doen dat niet voor het stoere, maar gewoon omdat ze dat onzinnig vinden, geen behoefte aan... maar soms ook voor stoer maar maartje niet he Knipoog

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:38

Ik ga zeer binnenkort een cap aanschaffen. Vooral omdat ik dan toch eindelijk mijn paardje onder het zadel ga beleren. Lijkt mij wel zo veilig.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 21:35

ik heb er vandaag ook een apart laten leggen bij divoza. een hele fijne casco met een soort lucht gleuven erin. er was toevallig een mevrouw aan het passen die vertelde dat er omg utrecht een jong meisje is overleden toen ze van haar pony viel en met haar hoofd op een stoeprand terecht kwam. ze heeft het dus ook niet overleefd. ik heb altijd een gewone cap gehad maar die voldoet niet meer. nu heb ik een casco. leuke grapje kostte me 285,- maar het is dan ook een zeer goede. je kunt het klepje eraf halen en hij ventileerd super. ik heb er een aantal gepast maar omdat ik endurance ga starten, wil ik er een die ik uren kan dragen zonder transpiratie. deze leek voor mij het meest geschikt. stond niet in de divoza catalogus maar ik vind het een hele fijne. ik vind het heel verstandig dat er steeds meer mensen zon ding aanschaffen. absoluut noodzakelijk.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:17

als beginner kocht ik natuurlijk meteen een cap , die droeg ik keurig aanvankelijk, maar niemand droeg er 1 op stal...en ik had een hoofd als een tomaat van het zweten (beginner he Haha! ), toen een hele tijd niet gedragen en nu sinds bijna 2 maanden draag ik hem weer iedere keer...
en wil er ook absoluut een vaste gewoonte van maken.
Zeker in de winter als het monster zo fris is..Boos!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 22:53

Wat grappig om te lezen dat er een aantal ook zijn 'overgestapt' op een cap! Ik heb trouwens ook een Casco met van die gleuven maar het zal wel een andere zijn want deze was 129 gulden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:09

Ik ben vrij consequent met het dragen van een cap, zeker tijdens buitenritten, al is het alleen maar omdat ik het ontzettend irritant vind als m'n haar in de takken blijft hangen! En als ik dan toch iets op m'n hoofd doe om dat te voorkomen kan ik net zo goed een cap op doen. Ik kreeg wel last van die klittebandjes die er aan de voorkant inzitten om de 'voering' op z'n plek te houden, dus die heb ik er uitgetrokken, het achtergebleven restje lijm houdt precies de voering op z'n plek en hij zit veel lekkerder (had eerst echt 2 'deuken' van het klitteband in m'n voorhoofd).
Bovendien zal ik later m'n centjes moet gaan verdienen met m'n hoofd, daar ben ik nu ook hard voor aan het leren, dus dan zou het een beetje jammer zijn als ik dat niet kan omdat ik een keer goed op m'n hoofd gevallen ben. Al die moeite voor niets geweest Haha!
Nu kun je ook mèt cap je nek breken of whatever, maar ik probeer het risico in ieder geval zo klein mogelijk te houden. Ik ben absoluut geen scheiterd, maar het uitproberen van frisse, vreemde paarden laat ik met liefde aan een ander over!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

voor het eerst in mn leven een cap aangeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:28

Haha! grappig!Ik heb dus ook sinds maandag besloten om alleen maar met cap te rijden..na alle verhalen kijk ik wel beter uit.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:47

had al sinds een paar jaar een oude cap op met buitenrijden, maar in de bak eigenlijk niet, ja stom.
Erger nog ik heb al jaren een veiligheidscap, maarja, keurig in de verpakking in de kast.
Heb hem dus nu weer in gebruik, morgen ga ik naar Uden voor een clinique en zal ook daar dat capje weer netjes opzetten.

Heb wel een probleem, dat het niet staat, western outfit, met cap, maar goed, mijn hoofd is belangrijker
Haha!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:00

Als het kalf verdronken is Haha!

Ik rijd zelf altijd met cap, heb het ook altijd gemoeten van mijn ouders en de eigenaren van mijn verzorgpaarden en ik voel me nu niet lekker meer zonder cap. Bij mij op stal ben ik volgens mij ook een van de enigen van de volwassenen, maar ik voel me er lekker bij en zal het zeker daarom niet laten.
Als we echt veilig zouden willen doen, zouden we hem ook in de omgang moeten dragen, maar dat zie je mij ook niet doen Pling

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:05

Weet je Maartje, je went er snel aan, zo'n helm op wedstrijd... Het staat helemaal niet stom. Clown Enneuh..ik iwl je wel helpen herinneren je cappie op te zetten hoor haha. Ben benieuwd hoe lang je het volhoudt. Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:52

Moet zeggen dat ook ik na alle ellende van de afgelopen dagen braaf mijn capje opgezet heb vandaag..Wij moeten in de les (of als we door de prive les van een ander rijden) een cap op en dat waren dan ook de enige momenten dat ik dat ding ophad maar nu zet ik hem toch maar gewoon braaf elke dag op..
Van de Casco krijg ik trouwens pas echt pijn in, en vooral OP mijn hoofd.
Recht in t midden, boven mijn neus op mijn voorhoofd komt irriteert ie me mateloos...Ik heb dus maar een Harry's Horse gekocht, wel zweterig maar lekker zacht...
Bij ons op de wedstrijden wordt trouwens nog gewoon met de oude caps gestart volgens mij (in december in ieder geval, eerste NBVR van Januari is dit weekend). Ik doe (nu L maar ook in de B) wel gewoon mijn hoedje op, maar dat was een ander toppic..

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:54

Ik draag sinds een jaar, sinds mijn vorige verzorgpony, ook weer een cap. Ik heb een paar keer onnoemelijk veel geluk gehad bij het vallen en ik voel me nu vaak helemaal niet meer zo lekker zonder m'n bolknak. Buitenrijden doe ik sowieso niet zonder, binnen moet ik er wel wat vaker aan denken om hem op te zetten. Ook bij ons op stal is er maar één andere volwassene die altijd met cap rijdt. Maar er is niemand die erom lacht.
Ik weet niet wat voor merk cap ik heb, maar het is zo'n nieuwerwets geval met luchtgleuven. Kostte ook iets van 129 gulden. Niet zo'n glimmend ding, gelukkig, want dan kan ik net zo goed mijn motorhelm opzetten! Haha!
Ik heb in ieder geval geen last van mijn cappie, alleen zit er zo'n raar vormpje achter in mijn haar als ik hem lang heb opgehad. *LOL* Maar goed, beter raar vormpje in mijn haar, dan een raar vormpje in mijn hoofd na het vallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:05

Ik heb ook snel hoofdpijn. Zelfs een petje op mijn kop kan me al gek maken maar met mijn Kiefferhelm heb ik nergens last van. Zelfs geen rode plekken. Behalven aan het feit dat mijn haar soms dom zit kan ik niet merken dat ik een cap op mijn koppie heb.
Bij de onderlinge wedsttrijden op onze manege moet je sowieso al een goedgekeurde cap op dus dan valt het al helemaal niet op maar ook ruim anderhalf jaar geleden droeg ik in de bij de NBVR al een calimero-cap met vast tuigje en zat ik altijd bij de 1e 3 (B t/m M1, op mijn allereerste B-proef na) dus de jury kijkt ook wel om die cap heen.
Vorige week reed ik nog zonder cap en prompt vond Pablo het weer nodig om even lekker te gaan bokken. Ik val er toch niet af (*klop het meteen even af*) maar ik zou me bijzonder banketstaaf voelen als we toch eens zouden vallen en ik zou geen cap op hebben.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:11

Oh jee, dan ben ik de spelbreker in dit verhaal. Ik rijd nooit met cap, is wel dom natuurlijk, maar ik voel me dan niet op mijn gemak. Bovendien heb ik er nooit veel aan gehad. De ene keer valtie af, de andere keer val je erop, en zitten er gigadeuken in...maargoed, het vangt natuurlijk altijd wel het grootste gedeelte van de klap op. Bovendien irriteer ik me aan het bandje. Later werd het ineens een rage om zo'n cap met zo'n vies goor zweetbakje onder je kin te duwen, dat ging er dus ook al gauw weer af.

De eerste keer dat ik zonder cap reed, was fantastisch!! Je hebt meer overzicht, en eindelijk een keer géén jeuk op mijn kop Haha!

Maargoed, ik neem het risico, ik snap dat jullie het dom vinden, maar das mijn keuze nu eemaal. Tijdens buitenritten draag ik wel altijd een cap...gek genoeg... Bovendien ben ik bijna de enige die zonder cap rijdt, dus zouden ze mij eerder uit kunnen lachen.