Klein trailerprobleempje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Klein trailerprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 10:26

Gister dus naar les geweest met Royal. Roy is altijd heel makkelijk de trailer in gegaan, maar zijn laatste ervaring voor gisteravond was natuurlijk het castreren in Utrecht. Gisteravond was het dus moeilijk laden. Gelukkig stond ie met veel geduld ( en een tik op z'n kont) na 5 minuten in de trailer. Terug ging alweer een stuk makkelijker gelukkig. Hij moet weer weten dat het leuk is om met de trailer weg te gaan, en dat het niet altijd een nare ervaring hoeft te zijn. Gelukkig is hij nogal nuchter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:33

Gewoon een dag iedere keer met voeren laden. Dan weet ie dat in de trailer fijn is omdat ie mag eten.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:56

Idd, gewoon leuke dingen met de trailer gaan doen.
Bij ons vliegen de paarden de trailer in omdat ze 9 van de 10x dan naar het land gaan. Dat is 500 meter verder op en met slecht weer is het erg makkelijk om de trailer te pakken.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:13

Ik denk niet dat je echt een probleem hebt
Met een beetje aanmoediging stond ie er met 5 minuten op, en de tweede keer al weer sneller..... Ik zou blij zijn als die van mij er zo snel opstonden.
Vervelend dat het even wat minder gaat, maar met een beetje consequent laden is dit er imo zo weer uit.
Succes!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:47

nee ik denk ook niet dat het echt een probleem is Knipoog
als hij er met 5 minuten instaat (duurt bij mij langer hoor)

ik zou me er niet druk om maken waarschijnlijk staat hij er de volgende keer zo weer in
groetjes tinkertje
OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:09

Ik heb hetzelfde probleem met Ilindra op het moment dat we naar de DA zijn geweest voor het scannen/opvoelen (drachtigheid), ze heeft daar echt een hekel aan.
Vaak is het na 2 a 3 ritjes die niet naar de DA gaan weer over.
Ik zou me dus niet al te druk maken.

Veta25
Berichten: 26
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:53

Maak er een leuk spelletje van.
Zet regelmatig je paard in de trailer om hem bijvoorbeeld te voeren, bostelen of gewoon lekker te knuffelen. Zet hem er een keer in een rij een blokje. Ga dan weer naar huis. Op die manier associeren ze de trailer ook met leuke dingen en niet alleen met bezoekjes aan de veearts of wedstrijden.