Yes, certificaat met Kira weer binnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Yes, certificaat met Kira weer binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:02

Vandaag moest ik weer met Kira, m'n diensthond, voor de keuring.
Elke politiehond moet nl. om de 2 jaar z'n certificaat weer halen om op straat te mogen blijven werken.
Het ging gelukkig super op wat kleine foutjes na.

We begonnen met het stellen (bijten vanaf een lange afstand).
1. stokstellen, op het moment dat de hond aanvalt slaat de pakwerker haar met een stok (1x) en mag ze niet loslaten, hier had ik 64 punten voor (65 max).
2. terugroepen, hond begint de aanval, maar wordt halverwege teruggeroepen, 14 punten (15 max)
3. Schot, pakwerker schiet en hond valt zonder commando aan, 63 punten (max.65)
4. Schijn, als de hond vlak bij de pakwerker is geeft deze zich over en mag de hond niet bijten, 45 punten (max.60), ik verloor hier een hoop punten omdat de achtevolging van Kira niet goed was.
Halverwege draaide ze een keer voordat ze door ging.
5. stellen op een gladde vloer in een gebouw, de volle 20 punten OK dan!

Voor het zoeken van 3 kleine voorwerpen op een zoekterrein hadden we 19 punten (max. 20).
Voor het zoeken van een wapen en een breekijzer in een bosperceel hadden we 18 punten (max.20)
Voor het zoeken van een persoon verstopt in een kast in een pand met 8 vertrekken hadden we de volle score van 20 punten OK dan!
Al deze zoekoefeningen moet de hond los en zelfstandig doen, de kleine voorwerpen moet ze komen brengen en de grote voorwerpen en de persoon moet ze aanblaffen en bewaken tot dat ik haar ophaal of bij me roep.

Voor het surveilleren (volgen) en afliggen (hond moet 3 minuten op 1 plaats blijven liggen terwijl ik weg ben) 24 punten (max.25)
Vaardigheidsbaan 28 punten (max. 30), deze baan bestaat uit een schutting van 1.80 waar ze overheen moet , een kuil van 2.70 breed, een rioolpijp met een knik erin, een hoge loopplank, een vrijstijle trap en een hek van een meter dat ze niet mag raken met springen.

voor de combinatievorm had ik 32 van de 33 punten en Kira had er zelfs 33 OK dan!

Ben helemaal happy, ik wist wel dat ik makkelijk kon slagen maar er hoeft maar iets mis te gaan en je bent gezakt (bijv. niet komen met terugroepen of toch bijten bij de schijn).
Jammer van die ene draai in de achtervolging, nu hebben 390 punten en anders hadden we er 405.
416 is het maxium en 259 het minium.
Albert heeft wat foto's gemaakt maar de digi nog in z'n zak dus foto's komen nog.
Alvast een voorproefje Haha!
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:05

Dat klinkt echt heel gaaf!! Gefeliciteerd!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:10

Heel erg gefeliciteerd

Je hebt wel hoge punten zeg !

Daar mag je trots op zijn, je moet toch een heel goede

band met je hond hebben Knipoog

Zweig

Berichten: 56
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nes, Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:18

Super Lia, helemaal goed. Extra kluif voor Kira en doe de andere twee ook maar.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:18

Gefeliciteerd. Dat was het missen van mijn buitenritje wel waard. Haha!
Nette punten. OK dan! ben nieuwsgierig naar de foto's.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:26

Super zeg, dat zijn wel hele nette punten!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:35

Heel goed, ik ben trots op jullie OK dan!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:38

Gefeliciteerd! Hyper!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:39

Zo hey, dat zijn echt goede punten!! Cum Laude geslaagd dus, gefeliciteerd.

en ik kom liever niet in aanraking met de tanden van Kira, brrr.... wat een enge foto

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:41

Zijn goeie punten toch OK dan!
lijkt me wel gaaf om zoiets een keer te zien, maar als ik die foto zie Nagelbijten / Gniffelen

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:47

toppie, gefeliciteerd !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:47

Als ik nu toch eens zulke punten zou halen tussen de witte hekjes Schijnheilig Tong uitsteken

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:49

Krijgen we dan ook foto's van Lisa met haar mond open in aanvalshouding Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:51

Toppie joh!
Gefeliciteerd Party!!

Beet ze de pakwerker netjes 1 keer of ging ze weer als een black en decker omhoog? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:55

Als een Black&Decker Schijnheilig
Dat zijn ook die kleine puntjes die ik ben verloren bij stok- en schotstellen.
Officieel moet een hond grijpen en op die plaats vasthouden, dit ivm de bijtwonden, die moeten zo min mogelijk zijn (proportioneel).
Kira trekt zich daar niets van aan en werkt zich gewoon als een Black & Decker langs de pakwerker omhoog Haha!
In de praktijk is dat heel erg effectief Extreme duivel

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:14

Netjes!
Gefeliciteerd! Party!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:45

Gefeliciteerd!
Ben heel nieuwsgierig naar de andere foto's.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:57

Die tanden... volgens mij moeten we maar goed zorgen dat we op het rechte pad blijven. Scheve mond
Mooi dat ze weer 2 jaar haar best mag doen! En nu maar veel boeven vangen.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:01

goed gescoord OK dan! wat een enge hond Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
nee geintje hij zal tog wel een schatje zijn Knipoog

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:13

Wow, gefeliciteerd zeg! Ik zou het denk ik flink op een lopen zetten als ik jou met Kira tegen zou komen, maar dat is waarschijnlijk niet erg verstandig Clown

Judith

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:26

Voice schreef:
Ik zou het denk ik flink op een lopen zetten als ik jou met Kira tegen zou komen, maar dat is waarschijnlijk niet erg verstandig Clown

Judith


Dat is zo'n beetje het stomste wat je kunt doen als er een diensthond achter je aan zit
Je moet (voordat hij bij je is Tong uitsteken ) je omdraaien in de richting van de hond, je armen kruisen over je borst en onbewegelijk blijven staan (=overgave).
De hond zal dan achter je gaan zitten om je te bewaken tot de geleider bij je komt, bij elke beweging die je maakt zal hij je grijpen.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:29

Ilindra"]
[quote="Voice schreef:
Ik zou het denk ik flink op een lopen zetten als ik jou met Kira tegen zou komen, maar dat is waarschijnlijk niet erg verstandig Clown

Judith


Dat is zo'n beetje het stomste wat je kunt doen als er een diensthond achter je aan zit
Je moet (voordat hij bij je is Tong uitsteken ) je omdraaien in de richting van de hond, je armen kruisen over je borst en onbewegelijk blijven staan (=overgave).
De hond zal dan achter je gaan zitten om je te bewaken tot de geleider bij je komt, bij elke beweging die je maakt zal hij je grijpen.
[/quote]

Bedankt, dat ga ik heeeeeeeeeeeeel goed onthouden Haha!

Niet dat ik van plan ben om iets "illegaals" te doen hoor, maar je kunt nooit weten he!

Maar wel gaaf hoor dat je dat kunt bereiken met een hond. Lijkt me op meerdere manieren veel voldoening geven.

Judith

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:37

Ilindra"]
[quote="Voice schreef:
Ik zou het denk ik flink op een lopen zetten als ik jou met Kira tegen zou komen, maar dat is waarschijnlijk niet erg verstandig Clown

Judith


Dat is zo'n beetje het stomste wat je kunt doen als er een diensthond achter je aan zit
Je moet (voordat hij bij je is Tong uitsteken ) je omdraaien in de richting van de hond, je armen kruisen over je borst en onbewegelijk blijven staan (=overgave).
De hond zal dan achter je gaan zitten om je te bewaken tot de geleider bij je komt, bij elke beweging die je maakt zal hij je grijpen.
[/quote]


werkt dit ook bij "normale" honden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:45

Denk het niet, het is ook het punt waar de meeste politiehonden op zakken.
Ook vandaag is er een collega op gezakt, hond ging er wel mooi achter zitten om te bewaken, zag dat z'n baas nog zeker 50 meter bij hem vandaan was en besloot de pakwerker toch maar een keer flink in z'n kont te bijten Extreme duivel
Erg banketstaaf, want je bent dan meteen gezakt en mag meteen naar huis.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:45

Gefeliciteerd!! Ze ziet er wel gevaarlijk uit. Haha!
Is wel gaaf idd dat dit allemaal kan met je hond. Doen mijn hondjes echt niet.