toch niet zomaar een oogontsteking...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

toch niet zomaar een oogontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 14:08

Voor wie het afgelopen weekend niet heeft gelezen... ik heb een oogonsteking. Was al erg balen, maar goed ooggel gekregen en an zou het wel over gaan. Ging het niet weg of werd het erger dat moest ik vandaag naar mijn huisarts gaan.

Het was dus duidelijk niet over en dus ben ik vanmorgen naar de huisarts gegaan. Tegen mijn stagiaire gezegd (gisteren al) dat ze maar vast moest beginnen en dat ik alleen wat later kwam. Ik daar asociaal met mijn zonnebril op in de wachtkamer gezeten... toen ik aan de beurt was had ze het al snel bekeken... het is niet zomaar een oogonsteking, het is er een die samen hangt met de reumavariant die ik heb. Ze is meteen een afspraak gaan regelen met een oogarts en daar moest ik daarna met spoed heen.

Na dik anderhalf uur (!) wachten was ik aan de beurt. Hij las van het blaadje "rood oog en een Bechterew. Doe de bril maar af" Dus ik zette mijn bril af. Hij zei meteen dat we niet verder hoefden te onderzoeken en begon zij co-assistent te bellen. Het is zo'n mooi klassiek geval van een Bechterew oog dat moest hij zien. De co-assistent bleek op terugkom dag van de uni te zijn, dus die kon niet komen kijken hoe prachtig dit geval wel niet was... Blijkbaar heb ik aan de ene kant geluk dat het niet onwijs zeer doet. Aan de andere kant heb ik nu onwijs veel pech, want net zoals dat de rugpijn mijn hele leven steeds terugkomt, is dat bij deze oogontstekingen ook zo. Om de zoveel tijd ga ik die gewoon een hebben. Ik hoop maar dat daar steeds toch behoorlijk wat tijd tussen zit en dat het de volgende keren ook geen pijn gaat doen...

Ik baal er wel van. Weer een chronisch iets erbij, ik vond mijn rug wel genoe. Komt ook nog bij dat het erfelijk is... Maar goed, ik ben mijn verhaal weer even kwijt...

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:28

ik ken het helaas, mijn oogontsteking kan ook spontaan (als ik slaap ofzo) terug komen en de ene keer doet het minder pijn en kan ik gewoon zien, de andere keer moet ik 3 dagen plat en krijg ik mijn oog echt niet eens open..

Sterkte iig!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:33

jee wat vervelend joh, hopen dat hij niet vaak terug komt.. Ach gut

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:10

Hey Cosima, ik vind het heel vervelend voor je en ik hoop dat er een hele lange periode tussenzit voordat je weer zon oogje krijgt. Beterschap! Groetjes, Joyce

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 16:57

ik hoop inderdaad dat hij maar goed lang weg blijft hierna...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:08

Wat vervelend. Daar zit je maar mooi mee.
Zijn er ook factoren die de kans op frequente herhaling vergroten? Of is daar werkelijk niets van te zeggen?
Beterschap met je oog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 17:12

dat ga ik dinsdag ook vragen als ik weer naar de oogarts moet. Mijn fysio zei dat je het al kan krijgen van de blazers in de auto, dus die hebben we meteen helemaal omlaag gezet, dat ze niet meer op je gezicht staan.