Primeur! mams te paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Primeur! mams te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:56

Het was gisteravond zo mooi weer en ik wilde graag weer rijfoto's dan kan ik zien hoe ik op m'n paardje zit. Dus na het eten mams meegesleept naar stal om foto's te maken (filmpje mocht nu eindelijk wel eens vol). Mira gedroeg zich redelijk en het rijden ging ook lekker op een paar kleine meningsverschillen na .
In een ver grijs verleden heeft mams ooit eens een les of 10 gehad en daarna is het niets meer geworden met rijden door allerlei dingen. Ze is erg gek met Mira en vertrouwd haar wel maar een ander paard durft ze echt niet op. We hebben het er de laatste paar dagen wel eens over gehad maar ik wilde er niet aan. Ik vond dat mira niet sterk genoeg was, te jong etc en dat voor een gelderse met redelijk wat bespiering. Uiteindelijk eergisteren mams thuis op mijn andere zadel gezet dat over de stevige tuinbank hing. Ze was helemaal de kluts kwijt maar zei gisterochtend dat ze er nog eens over nagedacht had en toch wel een keer op mira wilde stappen.
Dus gister toen mira uitgestapt moest worden mams gevraagd of ze er soms even op wilde. Ze zei meteen je wilde het ijzer smeden nu het heet is. Sorry mams niet helemaal, je keek zo verlangend naar mira dat ik het gewoon moest vragen. Mams wilde wel maar ze kwam er zo nooit op volgens haar. Krukje erbij gepakt en mams een cap opgezet met de woorden zonder cap komt niemand op Mira en erop geholpen. Toen ze zat rustig aan de hand de bak door gestapt wat goed ging. Mira is heel makelijk en past zich moeiteloos aan haar ruiter aan. Toen de longe eraan geknipt en het duo een paar aanwijzingen gegeven. Mams rug recht en lekker ontspannen zitten, Mams probeer bij A halt te houden dat doe je zus en zo. Yes Mira deed alles braaf, en mams en mira zag je steeds meer ontspannen en op hun gemak rondstappen. Raar idee hoor sta je daar je moeder op jouw paard wat aanwijzingen te geven. Maar je deed het super mams OK dan! Mira moest natuurlijk ook beloond worden en dus ging het goedzo dames regelmatig door de bak. Ze hebben een aantal voltes gereden en dat ging redelijk goed. Het doel was om mams vertrouwen te geven op het paard en dat is gelukt! Dus er komt nog een vervolg. Na het rijden afgezadeld en mira even vrij laten springen als beloning. (we kunnen nu niet onder de man springen vanwege mijn nek). Daarna aan de hand uitgestapt, verzorgd, vliegendeken en masker op en het weiland in na wat lekkers. Op weg naar huis zei ze dat ze geprobeerd had het gevoel van vroeger terug te vinden en dat dat gelukt was!

Ik ben trots op beide dames!! OK dan! *LOL*

Wie weet word mams op den duur mijn boscrossende bijrijdster Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:29

Wat leuk. Mijn moeder zal nooit van ze langzalzeleven op een paard gaan zitten. Wie weet.... in de toekomst nog een paardje d'r bij voor je mams?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:46

Wat leuk zeg, zou mijn moeder echt nooooit doen. Mn vader wel

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:58

Mijn moeder zou dat ook echt nooit van haar leven doen, maar
vader daarentegen wel !!!!

Mijn moeder durft niet eens naar me te komen kijken.....
Ze zegt altijd dat ik zo eng doe Haha! !

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:34

Mijn moeder staat al stijf van angst als ik 70/80 cm spring.... maar mijn paps heeft ook nog een blauwe maandag gereden tot ie er vanaf donderde en toen vond ie paarden ineens niet leuk meer..... Haha! Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:36

mijn moeder zou zoiets ook nooit doen, daarbij moet ik al gaan smeken als ze mijn paard even wil vasthouden Haha! . Maar wel leuk van jouw moeder, straks gaat ze nog galopperen Tong uitsteken

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:09

Mijn moeder zou dat ook echt nooit doen.. ze is echt bang voor de paarden..
mn vader wil nog wel eens helpen als ik dat vraag.. maar rijden zie ik um toch niet doen