is dit egoistisch?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

is dit egoistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 23:06

hoi hoi,,
misschien is dit nogal een vreemde vraag, maar ik zit er nogal mee, soms vind ik mezelf echt een egoïst..
het zit zo:
ik heb mijn pony nu bijna een jaar, heb haar daarvoor 6 jaar verzorgd,, ontzettende goede band met dr opgebouwd. er is vlak voor ik haar kocht spat bij haar geconstateerd. (daarom wilde de eigenaar haar ook verkopen)..
ik rijd niet meer op haar, maar wandel met dr en doe aan vrijheidsdressuur... omdat ik die zes jaar lang voor haar heb moeten vechten( andere meisjes die haar reden terwijl ze kreupel was enz enz enz.. ) heb ik een enorm zorgzaam gevoel voor haar. ik wil alles controleren... het probleem is dat onze pensioneigenaar er soms nog wel eens met de pet naar gooit..
bijv: ik zeg"wilt u haar aub morgen niet in het land zetten, want ze heeft de hele nacht ook al buiten gestaan".
maar dan kom ik aanfietsen en dan zie ik haar weer buiten staan. dat vind ik erg vervelend, want ik wil gewoon niet dat er iemand aan haar komt. het liefst doe ik alles zelf... omdat ik dan precies weet wat er met dr gebeurd enz.
nu is ze kreupel linksvoor.. ik had gevraagd of de pension eigenaar haar weer niet buiten wou zetten (dit wil ik dus sowieso niet want ik wil het zelf doen).. zegt ie: "jah is goed".. en jahoor, staat ze weer buiten.. nou ik best wel pissig. zegt hij doodleuk: "ze staat nu toch lekker buiten, niets mis mee, lopen is goed voor dr," (opzich ok, maar op een toon van, *oehhwg*)..
is het een raar gedrag dat ik alles zelf wil doen?alles wil weten wat erin gaat en wat eruit komt? is het raar dat ik me poedersuiker voel zodra de pension eigenaar haar (hardhandig) de stal uittrekt en de wei op gooid zonder dat ik dat wil? .. of moet ik niet zo bazig doen over mijn pony?

start paardensport Zie profiel voor meer info


muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 23:20

maar als andere mensen het vragen doet hij het keurig.. en het scheeld hem ook weer lopen toch?..

start paardensport Zie profiel voor meer info


muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 23:30

ach, ik vat die pension eigenaar soiwieso niet, het is laatmaar zeggen een doe het zelf stal. het liefst wil hij dat we alles zelf doen, het paarden uit de wei halen moeten we onderling regelen.. we moeten zelf uitmesten(is hij opeens mee gestopt, geen probleem maar het is echt doe het zelf geworden).. maar als ik graag wil dat pepper een dagje binnen blijft staan.. ho maar... ik vind dit heel erg raar, stel nou dat het weiland waar ze op staat heel vet is, ze heeft net een koliek aanval gehad, en ik vraag of ze binnen mag blijven staan en hij zet dr toch buiten,, sorry hoor, maar ik vind dat een pension eigenaar gewoon zijn klanten tegemoed moet komen. ik vraag het vriendelijk, en als ik een super grom terug krijg als ik er heel voorzichtig wat van zeg dan vind ik het toch raar dat hij gewoon andermans paard buiten zet, zonder enig besef wat hij doet. (hij weet niets van paarden namelijk) .
en gaat het al dan niet om een medische rede,.. ik vind gewoon dat hij niet dingen ongevraagd met mn paardje moet doen..

start paardensport Zie profiel voor meer info

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 14:22

de eigneaar is een boer... ik heb mijn pony inderdaad 6 jaar lang ergens anders verzorgd..(lees in mijn profiel het hele verhaal)(kort: in een pretparkje waar ze gebruikt werd als een attractie om kleine kindjes erop te laten rijden... ).. ik heb regelmatig een briefje op mijn staldeur, niet alleen over het buiten zetten maar bijvoorbeeld over aanpassing van voer.. hij haalt die briefjes eraf onder het mom: "ik houd niet van briefjes"..
dus, naja,. om naar een andere stal te gaan is min of meer moeilijk voor mij, ik heb het voor de rest ontzettend naar mijn zin daar. in de tijd dat ik die pony uit dat pretparkje weghaalde zijn er nog 2 pony's meegekomen (ook oud en kreupel enz) die hebben vriendinnen van mij gekocht (lijkt een beetje op een succes story) ..die staan daar ook maar die hebben geen mogelijkheid om naar een andere stal te verhuizen..(we wonen heel gespreid, ik hartje amsterdam, andere duivendrecht. deze stal waar we nu staan is precies in het midden.. en goede andere stallen in deze omgeving is moeilijk te vinden,..(jaja, amsterdam he) en ik wil ook niet bij die andere pony's vandaan.. ik wil dat ze met zn 3en bijelkaar blijven,,,..

maar ontzettend bedankt voor jullie reactie's en ik denk dat ik maar voorzichtig met hem ga overleggen..

start paardensport Zie profiel voor meer info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, F_inley, frutsel05, inge_romeo, LiannePuthzy, lina1998, Lisewiesje, Poekkie, Salinah, StonedRomy, turtlelito, YandexBot en 125 bezoekers