meisje vershrikkelijk gevallen maar had een beschermengel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

meisje vershrikkelijk gevallen maar had een beschermengel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 16:15

Vorige week is er bij ons op stal iets ingrijpends gebeurt.
Het was op een zondagmiddag,en een eigenaresse van een paard was aan het rijden zonder zadel en hoofdstel iets wat normaal altijd goed gaat.
Hoewel ik op mijn beurt zeg dat het dieren blijven,en er dus altijd iets kan gebeuren.Een ander stal genootje stond te kijken en toen vroeg de eigenarresse of ze ook een rondje wilde.Toen gingen ze er met zijn tweeen op zitten en toen galopperen.Maar het paard begon het leuk te vinden en gaf een paar vreugde bokjes.Toen vielen ze er alletwee af en dat andere meisje viel met haar hoofd op het beton en was buiten bewustzijn.Iedereen die stonden te kijken schrokken heel erg.En de ambulance moest komen.Ze kwam gelukkig weer bij en is er vanaf gekomen met een hele zware hersenschudding.Dus denk eraan het blijven dieren. Koe Schijnheilig

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:35

die heeft geluk gehad! paarden blijven paarden

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:45

wow wat een geluk dan nog!

ja, met mijn vorige pony deed ik dat ook vaak, ik vertrouwde haar, maar er had met mij net zo goed wat kunnen gebeuren.. veilig is paardrijden nooit..

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:27

dat andere meisje dat het laats niet had overleefd die viel ookal me haar hoofd op het beton.... rijden die mensen op beton ofzo??
verder ben blij dat zij het wel heeft overleefd. gevaarlijke sport toch, volgende keer misschien toch een capje op.. Schijnheilig

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:53

Tuurlijk rijden die mensen niet op beton,
In een rijbak maken ze aan de zijdes een soort ophoging zodat het zand of snippers die in de bak liggen niet de bak uitgelopen kunnen worden anders zou je veel te vaak de bak moeten ophogen. en die ophoging is vaak van beton helaas zo zie je maar eigenlijk zou er een veiligheidsvoorschrift moeten zijn voor zoiets bv schuine schotten langs de omheining dan zouden dit soort ongelukken niet meer kunnen gebeuren.
xxxxxkellly

Bold_Head
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-01-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:17

kellogs schreef:
Tuurlijk rijden die mensen niet op beton,
In een rijbak maken ze aan de zijdes een soort ophoging zodat het zand of snippers die in de bak liggen niet de bak uitgelopen kunnen worden anders zou je veel te vaak de bak moeten ophogen. en die ophoging is vaak van beton helaas zo zie je maar eigenlijk zou er een veiligheidsvoorschrift moeten zijn voor zoiets bv schuine schotten langs de omheining dan zouden dit soort ongelukken niet meer kunnen gebeuren.
xxxxxkellly


Je kan ook zeggen laten we met zijn allen nou eens niet zo eigenwijs zijn en ALTIJD een veiligheidscap (EN1384) op zetten met rijden. Je kan het niet mooi vinden maar wat is er nu belangrijker, mooi of heel.

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

tuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:46

dat spreekt wel voor zich ben het helemaal met je eens.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 18:29

Citaat:
Een ander stal genootje stond te kijken en toen vroeg de eigenarresse of ze ook een rondje wilde.Toen gingen ze er met zijn tweeen op zitten en toen galopperen


Sorry hoor, maar als ik íets onverantwoord vind.... met z'n tweeen op een paard, zonder zadel en hoofdstel, en het dan vreemd vinden dat er iets misgaat???

eigen stomme schuld zou ik zeggen.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:24

ja draag dus altijd een cap
maar je gaat toch niet met 2 tegelijk op een paard zitten
met zadel kan nog net maar zonder hoofdstel en zadel
Boos! dan ben je echt heel gevaarlijk bezig Boos!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 17:19

Vind het een beetje dom om zonder hoofdstel en zadel met zijn 2e gaan rijden,... en dan te gaan galoperen!
Frusty
En dan ook geen cap op...

WAAROM is het zo moeilijk om zo'n ding op je kop te zetten?
Verward

Scheelt een hoop...