*snif* 1e wedstrijd Escala gaat wrsch niet door

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

*snif* 1e wedstrijd Escala gaat wrsch niet door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 22:13

Mijn stalgenootje was aan het rijden en madam was kreupel... er bleek een flinke steen in haar hof te zitten die een aardig gat in de hoefwand heeft gemaakt... op advies van iemand anders de hoef goed schoon gemaakt met betadine, als we geluk hebben dan loopt Scaal morgen wellicht weer als een tierelier, maar als we pech hebben dan loopt d eprinses op de erwt niet lekker... morgen dus maar vroeg naar stal en hopen -vooral voor Scaaltje natuurlijk!- dat het wellicht een lichte kneuzsing van de zool was en dat ze dan weer lekker loopt... en tsja, zo niet dan blijft ze lekker op rust en moet ik kijken wat ik er het beste aan kan doen... Scheve mond Indien nodig was mijn smid iig gelukkig bereid om vanuit Arnhem even naar Aalsmeer te komen voor de nodige hulp... het is natuurlijk wel prettiger (voor zowel hem, Escala al mij Haha! ) als het niet nodig blijkt... Ik heb bijna spijt dat ik haar weer zonder ijzers heb laten zetten... met ijzers was dit wellicht niet gebeurt,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:40

The bright side is dat deze blessure verder onschuldig is en vooral wat tijd nodig heeft, verder is het niet zo erg gelukkig.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 07:11

Dat is zeker waar Lachen ... er van uitgaand dat dit de enige reden is natuurlijk. Er zijn mensen op stal die zich niet kunnen voorstellen dat ze daarom gaat kreupelen, maar de mensen die Escala kennen weten dat ze echt de prinses op de erwt is... Haha! Op zich wel een voordeel, want ze zal nooit door de pijn heen lopen, ze laat echt alles merken... zelfs mijn eerste DA heeft wel eens gezegd dat ze wel een klein beetje een aansteller is *lol*... maar dat is maar goed ook... zeggen kan ze het immers niet dus ik heb liever dat ze het dan maar laat merken. Ik ga er straks iig heen om met eigen ogen te aanschouwn hoe ze loopt. Ik vraag me trouwens ook af of het wellicht toch verstqandig is om er weer even ijzertje onder te laten zetten... Verward Ik had ze af laten halen omdat ze nu iedere dag op de wei staat, maar ja... als ze met ijzers minder (snel) last heeft van haar prinses op de erwt voetjes dan maar weer ijzers. Ze staat gelukkig op een eigen weitje dus voor onderlinge meppartijtjes hoef ik het niet te laten.

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:49

Maak het wel een paar keer goed schon, zodat er geen hoefzweer kan ontstaan. Dit is niet prettig voor je paard (spreek uit ervaring)

Bora

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 20:44

We hebben het heel grondig schoon gemaakt en vandaag had ze gelukkig geen last meer Lachen . OK dan!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:17

En heeft ze alsnog die wedstrijd gereden??

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 11:01

Ja... met als gevolg dat ik echt niks meer begrijp van sommige jury's en organisatie... Haha! Nathalie zat net koud 5 minuten op Escala toen ze haar kwamen halen omdat ze flink in waren gelopen...ze moest dus meteen de ring in... eigenlijk niet erg eerlijk naar het paard imo, nu moesten er oefeningen van haar worden gevraagd terwijl ze niet eens even los was gereden... de proef ging dan ook aardig bagger, Scaaltje kan veel beter dan ze deed... en toen hadden we ook nog een vriendin van de amazone die toen Escala langs de toch al enge auto moest opeens *flits* van uit het niets van achter die auto op dook met haar fototoestel... dat resulteerde in een kleine schrikreactie van Scaal *lol*... bij de galop gaf ze een klein vreugdebokje (iets wat ze niet doet als ze lekker los gereden is Haha! )... kortom, we waren niet erg tevreden... maar toch 160 punten. Nathalie heeft toen wel gevraagd of ze zich nog in kon schrijven voor een 2e proef omdat het zo wel erg stroef verlopen was... dat mocht, Escaal dus eevn lekker ingereden en de 2e proef liep ze tig keer beter! Helaas verstond de amazone de voorleester niet vanwege verkoudheid en heeft ze dus hele delen van de proef gemist en dus niet (goed) egreden... resultaat was 143 punten door die fouten in de proef, maar die waren niet aan het paard te wijten maar aan de "dove kwartel" (sorry nathalie Tong uitsteken) die er op zat... iig gaf het wel een veel beter gevoel aangezien Escala toen veel beter geconcentreerd was en keurig haar best deed. Volgende keer beter, dan is het gehoor vast weer opgeknapt. Haha! En anders lees ik wel voor... Schijnheilig ik denk dat mijn stem aardig ver draagt... Knipoog