Zaim - Hondenren - Baan - Nachtmerrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Zaim - Hondenren - Baan - Nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 21:06

Pff, wat een weekend en het is nog maar begonnen. Gisteren (vrijdag) kwam de veearts Lady controlen omdat ze mankte rechtsvoor. Blijkt dat ze een lichte vorm van hoefkatrol heeft, je mag er wel nog op rijden (gelukkig) maar géén cavaletti, springen of lange buitenritten die belastend zijn. Ok, allemaal goed en wel, ik heb wel geweend omdat onze dressuurdroom in dingele viel, maar ik ben blij dat ze nog mag rijden.

Nu vandaag kom ik terug van een wandeling op de baan met Zaimeke van anderhalfuur, en hij had een wondje. Ik bind hem vast aan de hondenren (dacht dat ze vasthing maar verkeerd gedacht). Ik neem zijn hoef en in één keer zie ik Zaim met zijn hoofd in de lucht achteruit gaan samen met de hondenren voor hem die op mij afkwam. Ik maken dat ik weg was en Zaim ging achteruit met die hondenren. Knal tegen de jeep natuurlijk, alarm ging af, maar hondenren bleef (gelukkig) steken. Ik snel touw losgemaakt en had hem vast. Opgelucht probeer ik naast de ren te wandelen maar hij panikeert, de schrik zat er nog in en hij trekt hem los, en loopt recht de baan op, alleen. Waar hij staat is maar een beetje verder van de N49 (snelweg). Ik liep eracher en er kwam juist een mercedes aan, het is een 90 weg waar hij op was gelopen maar heb gezwiert en die meneer stopte gelukkig. Ikke voluit Zaim, en fluiten en hij kwam Was toch wel verschoten en heb hem op de wei gezet. Conclusie: Ik ga nooit meer op de baan, bindt Zaim nooit meer vast tot ik zeker van mij, de poetsplaats en Zaim ben.

Heb ook een verzwikte pols nu, en mijn heup doet pokkezeer van die hondenren. Met Zaim en Lady gaat alles goed nu.

"Overcome all difficulties."


Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 22:38

Sorry, maar als je niet weet dat het los staat dan zou ik het ook nooit doen! Ze hadden mij er niks over verteld en omdat dat het plaatsje is dat het enigste droge en propere is (voor het wondje) ... Wie zet z'n paard nu vast aan een kruiwagen?

"Overcome all difficulties."

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 22:55

Ja hoor, ik ga voorlopig niet op de baan en poets hem los tot ik terug zeker van m'n stuk ben en Zaimeke. Voor een arabier bleef hij toch echt koel, wat ben ik blij dat hij niet zo'n 'heethoofd' is.

"Overcome all difficulties."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse, Kopmeeuw, La_Lune, Mutti, nikolletje, Oza04, Sanne_zepp, sasja0705, zasread en 82 bezoekers