Over de kop gevlogen met Balou

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Over de kop gevlogen met Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:20

Ik had al eerder een topic gemaakt op Medisch dat ik een bosrit aan het maken was met Balou ( mijn verzorgpony ) en dat ie ineens ging liggen en nie op kon staan maar later niks ergs was.

Pas geleden ging ik met hem in het bos rijden ging ie weer een stukkie door z'n achterbenen heen..maar ging gewoon weer verder en was niks aan de hand...paard geen pijn en liep dood vrolojk door asof er niks aan de hand was en ben zo met hem naar huis gestapt.

Nu was ik weer aan het rijden in de bak...en ging ie weer door z'n achterbenen heen op een een of andere manier en zijn we zo achterover over de kop gevlogen..ik zelf heb een dik been..maar paard leek weer niks te hebben....
De eigenaarw as niet thuis dus heb z'n zoontje gevraagt of ie het even wilde doorgeven want er moet lijk mij toch iets aan de hand zijn??

Misschien verkeerd gekapt? ( hij staat nogal hoog op z'n achterhoeven )
of iets met z'n benen?

Ik wil hem toch wel na laten kijken

Maar ben er heel erg van geschrokken wat er gebeurt is.

Roowz ( van bokt ) was er ook bij en die zat op een ander paard en die schrokken zich kapot...paard helemaal hinneken naar die van mij. Roos gelijk van haar paard gesprongen en geprobeert mijn paard omhoog te krijgen ( kon in eerst instantie niet op staan )
Maar eenmaal weer op z'n benen had ie weer nergens l;ast van?

Wat zou dit toch kunnen zijn?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:48

wat is ataxie? Heb er nog nooit van gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:02

XchantjuhX schreef:
ataxie is een bewegingsstoornis die ontstaat door een aandoening van de kleine hersenen (het cerebellum). De kleine hersenen bevinden zich achter in de schedel. Ataxie betekent 'wanordelijk bewegen'; de bewgingen zijn niet goed gecoördineerd en daardoor overmatig, te ver doorschietend of verkeerd gericht.
Door de stoornissen in de samenhang van bewegingen die bij deze ziekten ontstaan, heeft een patiënt moeite met stilstaan en in een rechte lijn lopen. Verder bewegen de armen ongecoördineerd. De bewegingen lijken op die van een dronken persoon. Ook is de patiënt vaak moeilijk verstaanbaar.

Dit is wat ik van ataxie bij mensen weet... zal wel een beetje samenhangend met de paardenvorm zijn.


Oh heel erg bedankt! Ik zal het eens met de eigenaar bespreken


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:05

roowz schreef:
De moeder van mijn beste vriendin denkt dat het aan zijn hoeven ligt.
hij staat achter heel hoog op zijn hoeven..
De voorkant van zijn achterhoef is zeg maar heel hoog, en de achterkant heel laag, zodat hij automatisch al heel erg naar achteren hangt (doe het zelf maar eens na, alleen op je hielen leunen.. Scheve mond )
en tja, haar man is hoef smid ..
We zien het wel!!
Balou was gelijk Cins lieveling, dus ik hoop echt dat het goed komt..
En als je Galant niet fijn vindt rijden mag je Liza rijden hoor!!
Met zadel, want volgende week heb ik een nieuwe Haha!


Ja Lis rijd wel leuk! Maar Ga Galant ook niet in de steek laten....de gaan we lekker om de beurt rijden toch?
Maar vind het idd heel erg! Tis zo'n leuk dier! Ben helemaal verliefd op hem ( en op m'n eigen fjordie natuurlijk ook )
En hoop idd dat het niks ernstig is
Vandaag heb ik ff opgelet en hij struikelde ook telkens in de wei...is het dan nog wel verstandig om hem buiten te laten lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:04

Ja het blijft moeilijk wat ie heeft! :S
Ik snap er echt helemaal niks van! Maar ik heb ook niet echt de indruk dat ie pijn heeft ( gelukkig )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, cam, DemDeempel, SusanH en 50 bezoekers