x

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 19:53

x
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:58

1,5 ton voor een Z paard zonder papier....pffff
Wat sommige mensen wel niet denken zeg.

Ik weet ook nog wel een donkerbruine hengst 4 jaar met papieren, zadelmak, van burggraaf die zal waarschijnlijk niet boven de 15.000 komen.

Ik denk dat de droom van die mensen snel uit elkaar spat -> of je moet een gek vinden die het er voor geeft. Maar die gek ben ik in ieder geval niet Lachen)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:44

he hallo
ik geloof dat de prijzen van paarden op het moment de pan uit rijzen.
vorige week stonden er een paar te koop ongeloofelijk, eentje (leeftijd weet ik niet meer) die had artrose in de stap en galop was ie goed en de draf niet zo, maar hij moest minstens 20000 op leveren.
ook was er een die was 15 jaar z dressuur en de verkoper deed moeilijk over een rontgenologische keuring.
en zo ken ik er nog wel 10 hoor kijk maar eens op bekende sites, soms zie je een koe (heel lelijk paard) voor heel veel geld te koop staan, of is er op een site een filmpje bij en dan zie je gewoon een heel duur paard niet rad lopen.
ach het is ook maar wat een gek ervoor geeft toch ?
groetjes

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 21:48

Hey Janna, wil je Fitz misschien kopen Haha! ?

Doe maar een bod ......

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 22:05

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 01:01

Stelletje idioten! sorry hoor ik snap dat een beetje wil verdienen maar dit is gewoon idioot, die zal nog wel eventjes met zijn beesten blijven zitten denk... gr gabrycha Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 01:06

Misschien willen ze ze wel niet kwijt? Of echt alleen voor die belachelijk hoge bedragen?

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 01:42

Ja daar zit wat in.... Maar goed als ik een paardje in de verkoop zet dan moet het ook weg anders zou ik m niet verkopen maar ze gaan weg voor wat ze waard zijn en dat is voor een heel hoop mensen betaalbaar!
gr gabrycha Knipoog

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 09:57

Je kan vragen wat je wilt maar dat wil niet zeggen dt die paarden ook voor die bedragen verkocht worden. Om een paard te verkopen heb je en koper en verkoper nodig (en paard en geld Knipoog )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:26

Je moet wel met beide benen op de grond blijven staan en ik denk niet dat die mensen ook maar in de buurt komen van de realiteit maar goed. MAar anderszijds heb je de paarden niet gezien he. Stel dat ze nu werkelijk super kunnen bewegen. MAar ja, met zo'n prijs doe je geen telefonische opvraag. DAarnaast worden paarden in die prijsklasse niet geadverteerd. Zulke paarden worden verkocht binnen bekende kringen, die adverenties lopen via mond op mond reclame. Dus ergens is het toch raar.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:12

ha ha Haha! , zo belde ik van de week iemand op die een shetlandmerrie te koop aanbood (ik zoek een spanmaatje voor mijn pony), dit ging om een 9 jarige zwarte merrie (geen bijzondere aftekeningen), normale papieren, dus geen kroon- of ster (zo heet dat geloof ik), niet betuigd, wel redelijk onder het zadel, vraagprijs: fl 2500,=

Hoe durven ze!?
Oke, 2500 gulden is niks vergeleken bij 1,5 ton, maar 2500 gulden voor een "simpele'' shet is wel erg duur. Wat kan ik dan wel niet voor die van mij vragen, = onder het zadel, 100% betuigd en wedstrijdervaring! Uhm, iets van 3500 gulden ofzo? Haha!

nancyk
Berichten: 19
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: velsen-zuid

niet veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 18:21

ik denk dat ik weet waarom ze zoveel geld voor dat z paard willen hebben mischien is hij noch niet aan zijn top en heeft hij super gangen en papieren zeggen toch niets en die krack C X wolfgang is wel te duur want wolfgang is poedersuiker bloed maar krack c niet

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 20:31

nou, in de haffie's vallen de prijzen nogal mee.. nicky stond te koop voor f4000,-, met ALLE spullen. ze kon heel goed springen, braaf en betrouwbaar in de bak, kon best aardig dressuur lopen, verkeersmak, met papieren en gechipt. lijkt me niet te veel?? ow ja, ze was 6 jaar, 1.48m. nou mooi niet dat ze hiervoor is weggegaan, bijna f1000,- lager. nog minder dan wij voor haar hebben betaalt, en toen kon ze nog niks.

die mensen boden wel een (redelijk) goed tehuis, en wegens ernstig tijdgebrek om haar nog langer te verzorgen is ze daarvoor verkocht.. ik voelde het als een vernedering, alsof we haar helemaal verpest hadden, terwijl ze juist een heleboel geleerd heeft... Frusty

die paarden zijn trouwens achterlijk duur, hoor!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 20:44

Ook al schijnen dit soort (naar mijn mening) belachelijke prijzen normaal te zijn voor een 'beetje paard', mijn mond valt er nog steeds van open.
Maarre, wat kan ik dan vragen voor een 6 jarige hannoveraanhengst, afstammeling van dé Walt Disney, heeft erg veel dressuurtalent (is Z2 op het moment) en M springen. Iemand een indicatie??? Haha!

Tutu

Berichten: 57
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:02

25000 gulden????? wel meer denk ik, tis mar wat de gek er voor geeft, zeg ik maar altijd.
t klopt dat de prijzen een beetje uit de pan aan het lopen zijn, maar de vraag naar paarden word ook steeds groter. je kan nu voor een pony, verkeersmak en met redelijke gangen al 10000 gulden vragen. er zijn genoeg gekken die het betalen. een vriendin had stamboek haflinger merries met veulens en in duitsland betalen ze voor zo'n fokmerrie 25000 gulden echt niet normaal!!!