Ik denk dat ze weg gaat...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ik denk dat ze weg gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 19:43

Al sta ik er nog niet helemaal achter. Simpelweg omdat ik supergek ben op die pony... Maar het is voor ons allebei beter.
Ik zal even het hele verhaal vertellen.

Zoals sommige bokkers wel weten heb ik vorig jaar Camilla te koop aangeboden na een erg drukke, enge winter gehad te hebben. Ik was bang voor haar en liep tegen een Gribaldi merrie aan waar ik helemaal verliefd op was.
Camilla heeft toen een maand op proef gestaan bij mensen en ik heb de Gribaldi merrie op proef gehad, maar helaas was de Gribaldi merrie niet het paardje voor mij.
Ook Camilla was niet de pony voor die mensen en we konden haar weer ophalen, helaas trof ik toen een pony aan die er aardig verwaarloosd uitzag. Doffe vacht, ze keek erg ongelukkig, zat onder de striemen en was ontzettend kopschuw terwijl ze dat ervoor niet was.
Dat deed me zo'n zeer dat ik toch had besloten het nog te proberen.
Ik heb toen heel erg veel privélessen gehad en ben helemaal opnieuw begonnen, eerst aan de longe totdat ik zo mijn vertrouwen terug had en daarna los. Het ging toen weer goed en de hele zomer is het goed gegaan.
In december kreeg Camilla een nieuw trukje. Heel hard rennen. Iets wat ik heel erg eng vind, omdat ik een keer met haar onderuit ben gegaan toen ze begon te rennen.
Het is niet meer weggegaan en alleen maar erger geworden.
In Maart/April was het zo erg dat ik er niet goed meer opdurfde zonder te longeren. Het ging ook steeds slechter en toen zat ik er al over te denken haar weg te doen.

Het weekend na koninginnendag had ik wedstrijd, en Camilla had 2 dagen stil gestaan daarvoor. Ik had haar voor de zekerheid 's ochtends nog flink gelongeert. Op wedstrijd merkte ik al dat ze aardig fris was en ik wilde dan ook 3 kwartier van te voren op het losrijdterrein zijn. Ik kwam 50 minuten voordat ik eigenlijk mijn proef moest rijden op het losrijdterrein aan. Toen bleek dat er nog maar 2 mensen voor mij waren.
Ik had dus amper kunnen losrijden en in mijn proef was ze dan ook ontzettend snel en sterk. Ik baalde er verschrikkelijk van maar verder was er nog niet veel aan de hand.
Later moest ik nog mee rijden in het viertal. Ik was toen ook al extra vroeg gaan losrijden. Op 't begin was er niets meer aan de hand, ze was braaf, ontspande redelijk. Vond het wel allemaal erg spannend maar ze was iig braaf.
Toen moesten we achter elkaar gaan losrijden en op een gegeven moment begon ze zo ontzettend hard te rennen. Ik schoot in de stress en ging daardoor helemaal verkrampt erop zitten waardoor ze alleen nog maar harder ging. Ik kreeg haar niet stil en ze ging steeds harder, ik vond t echt super eng.. Zo eng dat ik op een gegeven moment in tranen uitbarstte. Toen ik haar eindelijk stil had gekregen ben ik eraf gesprongen en ik stond helemaal te trillen en te janken.
Ik durfde er niet meer op.. Dus hadden we afgesproken dat ik reserve zou zijn. Ik moest dan bij de hoek gaan staan, op mijn pony. Maar zelfs dat durfde ik al niet. Iemand moest haar vasthouden.
's Middags was parade en ik wilde niet mee doen, helaas moest ik van de club persé mee rijden. Weer stond ik helemaal te trillen en te janken. Ik durfde echt niet.
Uiteindelijk toch de parade mee gedaan en ze was hartstikke braaf, maar ik heb wel de hele tijd in de stress gezeten.
Die week heb ik echt goed nagedacht wat ik nu moest doen. Uiteindelijk had ik bijna besloten haar weg te doen. Ik heb de hele week niet durven rijden en heb zelfs een keer na het longeren mezelf een schop onder me kont gegeven en gezegd dat ik MOEST, maar toen ik met een opgezadelde pony richting de bak liep stond ik helemaal te shaken en kreeg ik weer tranen in mijn ogen.
Dat was voor mij de druppel, ze moest weg.. Het ging zo niet. Maar toen ik daarna met haar aan het knuffelen was moest ik weer hard huilen bij die gedachte dat ik haar verkocht.
Ik heb haar de hele week door Moontje laten rijden (nog heel erg bedankt hiervoor Moon Lovers )
Mijn ouders wilde dat ik haar wegdeed als het zo doorging. Daarom had ik besloten om die zondag daarna toch mee op wedstrijd te gaan, om het gewoon te proberen. Ik wilde niet opgeven.
Ik heb op die wedstrijd kalmeringsmiddel gepakt voor mezelf, en toen zat ik er ontzettend ontspannen op, en toen was er dan ook niks aan de hand. Alleen op het begin met losrijden was ik heel erg gestressed en bang, maar toen ik doorhad dat ze niks deed was het over.
Ik heb toen een superdag gehad en was trots op mezelf en op mijn pony. Dus besloot ik toch om haar te houden.
Deze week gaat het weer slecht. Ik zie er tegenop om op haar te gaan zitten en heb dan ook al de hele week niet gereden.
Wel gelongeert en van de week ook weer 1 keer gehad dat ik dacht ik ga erop, maar dan uiteindelijk weer niet durfde.
Vandaag heb ik er heel erg goed overna gedacht en mijn instructrice vind het ook het verstandigst voor allebei om haar weg te doen.

Ik weet het nog niet zeker zoals ik al zei, want ik geef echt heel erg veel om haar...
Maar het is denk ik het beste.
Ik denk dat het gewoon niet klikt. Ik ben nu iets langer dan een jaar aan het proberen om het nog goed te krijgen, maar we vallen telkens weer terug. Bij andere doet ze ook niks. Het probleem is denk ik dat we allebei onzeker zijn. Alleen met mij neemt ze een loopje, als er iemand anders op zit is ze hartstikke braaf..

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen als je in dezelfde situatie zou zitten..?

Als ze weggaat dan ga ik iig opzoek naar een super tehuis, het liefst iemand die haar in het springen uit wil brengen want dat vind ze geweldig.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 19:53

Ik wil het telkens ook nog proberen, maar volgens verschillende mensen schiet dat niet op..
Ik ben nu iets langer dan een jaar bezig mijn vertrouwen in haar terug te krijgen maar telkens gaat het weer even goed en dan ben ik weer bang, en telkens weer ietsje banger dan de keer ervoor..
Op andere paarden/pony's heb ik helemaal nergens last van.
Het is echt alleen met Camilla.. Vandaar dat ik, en meerde, het idee hebben dat het gewoon niet klikt...

Ik heb er ook aan gedacht om haar een maandje in training te zetten, haar eens goed door te laten rijden.. Maar uiteindelijk schiet ik daar ook niets mee op. Na die maand moet ik er toch zelf weer op.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 20:30

Thnx voor de reactie's.

Ik heb net op MSN nog met een paar mensen zitten chatten erover, waaronder Lovemidnight (stalgenootje) en ik heb nu toch besloten de knoop echt door te hakken...
Ik zit nu echt te janken maarja het is wel beter... Verdrietig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 21:05

Een jonkie koop ik sowieso niet snel meer! Ik heb toch wel even gemerkt dat dat niet altijd even makkelijk is en dat ik daar te weinig ervaring voor heb.
Ik ga nu opzoek naar een grote E-pony met lekker veel ervaring!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 21:14

Ja en erg knap! Ik vind 'm erg gaaf maar idd jammer dat ik dan weer hier moet staan hè. Knipoog Niet dat ik weg wil hoor!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 20:33

desi_verona"]
[quote="Nathalie schreef:
Ik wil het telkens ook nog proberen, maar volgens verschillende mensen schiet dat niet op..
Ik ben nu iets langer dan een jaar bezig mijn vertrouwen in haar terug te krijgen maar telkens gaat het weer even goed en dan ben ik weer bang, en telkens weer ietsje banger dan de keer ervoor..
Op andere paarden/pony's heb ik helemaal nergens last van.
Het is echt alleen met Camilla.. Vandaar dat ik, en meerde, het idee hebben dat het gewoon niet klikt...

Ik heb er ook aan gedacht om haar een maandje in training te zetten, haar eens goed door te laten rijden.. Maar uiteindelijk schiet ik daar ook niets mee op. Na die maand moet ik er toch zelf weer op.


je zegt zelf dat je het nog wil proberen. dan denk ik dat je dat ook moet doen. wat sans6 zegt is een goed idee. misschien kan je zelfs een bijrijd(st)er vinden die je wil helpen om weer vertrouwen in camilla te krijgen.

misschien schiet je er niets mee op om camilla in training te zetten, maar misschien wel als je zelf in training gaat met iemand die met jou probleem ervaring heeft. misschien kan je iemand vinden die jou en camilla in training wil nemen om jullie te helpen elkaar weer te vertrouwen enz.

veel succes iig! OK dan! Ach gut
[/quote]

Dat proberen ging over het laatste jaar. Telkens wilde ik niet opgeven.
Maar ik ben nu toch op het moment gekomen dat ik het wel opgeef.. Ik baal er erg van maar ik denk dus dat het gewoon niet klikt.

Bedankt voor alle reacties iig. Ik sta er nog steeds niet helemaal achter, maar heb al verschillende reactie's gekregen dus ik laat wat mensen langskomen.. Wie weet vind ik wel een super geschikte eigenaar en dan gaat ze sowieso. Maar ik vind het nog steeds een beetje moeilijk. Ach gut

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 21:29

Het is de bedoeling dat ik een grote E-pony koop (liefst paardgefokt) waarmee ik als ik 18 ben verder ga bij de paarden. Ik heb namelijk nu nog niet de mogelijkheid om bij de paarden te starten. (bij de PC is het vervoer gezamelijk en bij de rijvereniging niet.)

Vandaag ben ik al aardig platgebelt en deze week komen er al 2 mensen kijken.
Het klonk allemaal echt ontzettend goed wat ze te bieden hadden.
Bij beide word ze uitgebracht in het springen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 16:23

Dank jullie wel. Lovers

Kim, ik weet t dat ik misschien beter wel een paard kan kopen omdat dat beter past enzo.. maar dan kan ik dus geen wedstrijden meer rijden. Ik heb nog 2 jaar bij de pony's en die wil ik eigenlijk toch wel héél erg graag nog afmaken!
Ik ga trouwens binnenkort bij een paardje kijken. Een KWPN gefokte E-pony van 1.55. Toont dus gewoon als een paard.

Woensdag komen de eerste mensen kijken. Ik word echt helemaal platgemaild en gebelt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 18:08

Thnx Iris!

Net hebben er alweer mensen gebelt die komen van het weekend kijken...
Het gaat wel heel erg snel allemaal. Scheve mond

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 22:42

Koortje schreef:
Jeetje, wat een verhaal!

Eerlijk gezegd snap ik er helemaal niks van...
Ik heb jullie al honderd duizend keer samen zien rijden, en nooit heb ik Camilla er stout uit vinden zien! Ik heb haar er ook nog nooit tussenuit zien naaien!
Wel zie ik jou altijd super gespannen op die pony zitten, teugels heel erg kort. Hoe wil je dan dat zij ontspant en relaxed loopt? Volgens mij zit het echt grotendeels tussen je oren hoor Nathalie, ik vind het doodzonde, zo`n lieve brave pony wegdoen!!!


Nou, ik weet niet hoor.. Maar je hebt me sowieso al heel lang niet meer zien rijden?! En ik heb eerder mn teugels te lang dan te kort.. Maargoed.
Vraag het anders eens aan andere mensen die me WEL hebben zien rijden de laatste tijd. Vraag het desnoods aan de hele ponyclub....
Ik vind niet dat je hierover kan oordelen nu, want ik kan me niet echt meer herinneren wanneer je mij voor t laatst hebt zien rijden?!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 11:57

Ik werk op een handelstal en daar heb ik dus nergens last van...
Het is echt alleen bij mijn pony.. Scheve mond

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 12:18

Ze is zeker niet gemeen en ik weet ook niet waar het vandaan komt. Ik ben heel erg onzeker als ik op haar zit en dat voelt ze en dan gaat ze met me aan de haal.
Aan de hand is er niks aan de hand, we hebben inprincipe een hele goede band..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 12:30

Het is dus gewoon nog steeds van de winter 2002/2003. Toen lag het zadel verkeerd en is ze echt heel erg gemeen geweest, en toen was ik écht heel erg bang.. Ik heb haar toen dus ook te koop gehad omdat die angst bleef. Maar toen ik haar terugkreeg van het proefadres schrok ik zo dat ik het toch nog wilde proberen, het is toen een tijdje goed gegaan en we zijn de B doorgevlogen, met soms nog wel angst-momenten maar niet meer zo erg, en ik bleef nog wel heel erg onzeker. En nu begint ze dus mij voor de gek te houden, maar ik heb het lef niet om haar aan te pakken.. Ik vind het gewoon super eng als ze zo doet en het liefst stap ik dan gelijk weer af.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 12:43

Ja ik begrijp jou ook goed. En ik denk er ook wel een beetje hetzelfde over.
Maar ik heb zelf gewoon het gevoel dat het niet meer gaat zeg maar. Dat het niet klikt.
Vorig jaar toen ik haar te koop had staan kreeg ik ineens allerlei dingen te horen, ik was er te groot voor, en veel mensen hadden al het idee dat het niet klikte. Stom dat je dat te horen krijgt als je je pony te koop hebt staan, terwijl van te voren iedereen positief is, maargoed.
Even terug ontopic. Tong uitsteken
Het probleem is ook een beetje dat niets echt helpt, ze gaat namelijk heel erg hard onder me uit rennen, ik voel haar elke lange zijde weer opnieuw wegspurten, en ik heb totaal niets te vertellen. Door de angst die ik dan krijg ga ik er helemaal verkramt op zitten en gaat zij alleen maar harder en langer door.
Ik heb al heel erg vaak gehad dat ik dan dacht, nu is t genoeg.. ik kap er mee.
Maar telkens met poetsen enzo, merk ik gewoon dat we wél een goede band hebben.. en dan wil ik doorgaan.
Dit gaat nu een jaar zo, maar ik zie geen verbetering. Ik heb dan wel vorige zomer weer periodes gehad dat ik minder bang was en soms zelfs dat ik niet meer bang was, alleen nog wat onzeker.. Maar het probleem is dat het telkens terug komt. En ze doet het alleen bij mij, niet bij andere..
Daarbij komt ook nog eens dat ze eigenlijk meer een springpony is dan dressuurpony, en ik graag wil dressuren.. Dat helpt ook mee in mijn beslissing.
Met springen heeft ze veel meer plezier dan met dressuren.

Het liefst zou ik haar houden als knuffel en buitenrijpony, want dát gaat wel goed, omdat ik er dan ontspannen op zit.. En dan een ander paard erbij kopen, maarja, dat gaat niet..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 13:13

Nou ik denk dat dat geen oplossing is, om een maand niet te gaan..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 18:26

Nee, het is nu zomer en het word op dit moment alleen maar steeds erger. Dus niet alleen in de winter.

Morgen komen er mensen kijken die haar uit willen brengen in het springen. Ben erg benieuwd..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 15:32

Vandaag zijn er mensen komen kijken en ik denk dat ze verkocht is.
Het was echt een super combinatie. Vader heeft vroeger internationaal gesprongen en kon zien dat Camil een topper was. Haha! Meisje van 11, heeft M gesprongen, wil dus ook met Camil gaan springen, net ook gedaan en ging echt SUPER.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 17:44

Ik heb er zeker een goed gevoel over, als ze naar deze mensen gaat laat ik haar met een gerust hart daar achter!
Foutje trouwens, meisje heeft Z gesprongen, niet M. Lachen
Het ging echt super.
Vanavond kijken ze de film nog een keer na en ze zouden nog even overleggen met hun dochtertje, als ze haar willen word ze eerst röntgeologisch gekeurd, dus dan maar hopen dat ze helemaal in orde is.

Ik heb zelf nog niet echt wat op t oog, wel bezig met zoeken enzo, maar ook nog nergens langs geweest.
Zouden morgen bij een E-pony van 1.56,5 gaan kijken, maar die is helaas verkocht.
Nu willen we morgen bij een andere E-pony gaan kijken van 1.57, maar daar komen 's ochtends mensen voor, als ie dan niet weg is gaan wij 's middags kijken.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 19:16

Ze is verkocht...
Morgen komen ze haar al halen. Verdrietig

Gelukkig heb ik vandaag een laatste buitenritje gemaakt. Dat is het enigste wat ik nog met haar durf, zolang het bij stap en een beetje draf blijft.
Vandaag hebben we lekker alleen maar gestapt (mag eigenlijk niet rijden met mijn rug) en lekker gezwommen in het ven.
Ik zal dr missen, maar ik laat haar met een gerust hart achter....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 19:23

Ja, ze laten haar nog wel rontgeologisch keuren maandag, maar hun en wij gaan er niet vanuit dat er wat mis is. Dus inprincipe is ze verkocht.
Als ze maandag afgekeurd word komt ze terug, maar daar gaan we niet van uit..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 17:09

Ze is weg... Verdrietig
Verslagje komt nog.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 16:50

Koortje schreef:
Nou, zo te zien is de nieuwe keuze snel gemaakt! Zag vandaag Nathalie met een leuk, fris jong ding lopen, nog erg magertjes en onbespierd inclusief hertenhals. Goede keuze Nath! OK dan!

Hij stond tenminste wel in Camilla dr stal, en Nathalie liep ermee. Kan me natuurlijk ook vergissen he. >;)


Jezus zeg! Boos!

Kan je ook nog normaal doen ofzo?!?!
Waar slaat dit nou weer op... Verward
Niet te snel conclusies trekken!! Vraag het dan tenminste aan me ofzo? Nee hoor, dat doen we niet! We zetten open en bloot op bokt neer dat ik al een nieuwe heb?! Volgens jou dan..
Want nee, dat is niet zo!
Deze pony is helemaal niet van mij en zal dat ook niet worden!
Tenslotte is deze pony 12 jaar oud, 1,5 jaar niet meer bereden en een hertenhals? Een hoge schoft zul je bedoelen. Lips are sealed

Volgende keer misschien eerst even vragen hoe het precies zit voordat je zelf je conslusies trekt?! Misselijk

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 17:06

T gaat ook niet alleen over dat berichtje...
Wat trouwens natuurlijk weer sarcastisch bedoelt was (goede keuze enz enz.. )

Maarja laten we erover ophouden ik wil alleen nog 1 ding kwijt:
Het is mijn keuze geweest om Camilla te verkopen, en een goede keuze! Dus als je nu eens ophoud met mij een soort van schuldgevoel aan te praten omdat ik haar verkocht heb?! (aan koortje..)
Zulke dingen kun je ook gewoon tegen me zeggen ipv tegen andere, op bokt of op MSN.. Scheve mond


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, Mark0919, SunnyHorse, TurboDi, Yontheke en 31 bezoekers