ik word er zo moe van!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

ik word er zo moe van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 09:21

ik heb een leuk merrietje en eerst ging het heel goed tussen haar en mij ik mocht alles bij haar, maar nu is ze in contact gekomen met mijn vriend en vind ze mij totaal niet interesant meer!
mijn vriend kan haar alleen uit het land halen mijn vriend kan zo met haar weg rijden maar zodra ik haar probeer te pakken rend ze steets weg ook met rijden is ze een ramp, gaat ze steets bokken of verzet gewoon geen stap meer.
De laatste tijd doet mijn vriend ook alleen dingen met haar omdat ik of geen tijd heb of last van hooi koorts heb maar als dat niet het geval is zit mijn vriend met puppy oogjes me aan te kijken of hij niet op haar mag rijden enz..
Ik vind dit allemaal niet zo leuk..(ben eigelijk stinkend jaloers Bloos )
het ergste is dat mijn vriend eerst niks van paarden moest en zelfs bang was voor mijn paardje om dat ze zogenaamd naar hem trapte (wat ze niet deed maar gewoon aan het uittesten was).

sorry voor mijn lange verhaal maar ben zelf geneigt om haar weg te doen..ik betaal me blauw maar kan niks meer met dat paardje
Laatst bijgewerkt door nano op 12-05-04 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:30

hoe kan dat nou? heeft je vriend zo'n enorme dierlijke aantrekkingskracht? Knipoog
misschien moet je vriend er een tijdje niet meer mee " bemoeien" in die zin van,misschien kom jij dan weer in de picture.

voer jij haar altijd..zo' niet misschien helpt dat.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 09:33

ja dat doe ik wel elke dag dan haalt hij haar uit het land en zet ik voor haar eten klaar wat ze dan kan op eten....(de verklaring van mijn vriend was dat zei gewoon wist dat hij een grote dierenvriend is Bloos! laat hem maar even in zijn waan)

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:51

ik denk dat je gewoon door moet zetten en het zelf moet doen...
zelf uit het land halen en zelf het voer in haar bak doen...daar hecht een paard een boel waarde aan.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:55

BlazingBoots schreef:
ik denk dat je gewoon door moet zetten en het zelf moet doen...
zelf uit het land halen en zelf het voer in haar bak doen...daar hecht een paard een boel waarde aan.


Dat denk ik ook. Degene met het eten is de baas ( dat lijken paardjes wel te denken).
Probeer het allemaal eens zelf te doen zonder dat je vriend ook maar in de buurt is. Het zal even lastig zijn, maar je had eerder toch ook een goede band met je paardje? Succes OK dan!

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 09:59

ja klopt dat had ik tot dat mijn vriend van chief (paardje wat daar ook staad) was afgevallen en dus alleen nog maar op happy wilde rijden.
Ik had natuurlijk liever dat hij op chief reed omdat die groter is en hem makelijker kan dragen en ik natuurlijk liever op mijn eigen paardje rij.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:10

Als hij haar graag uit het land wil halen, kan je natuurlijk ook het voer in de bak doen als ze al in de stal staat. Dan weet ze dat jij het doet. Nu kan ze denken: Als hij me pakt krijg ik eten. Dan denkt ze als ze jouw ziet: ik krijg eten van haar.
Misschien dat het helpt. Haha!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:40

nano schreef:
ja dat doe ik wel elke dag dan haalt hij haar uit het land en zet ik voor haar eten klaar wat ze dan kan op eten....(de verklaring van mijn vriend was dat zei gewoon wist dat hij een grote dierenvriend is Bloos! laat hem maar even in zijn waan)

Ik zou me eens ernstig af gaan vragen wat het verschil in gedrag/aanpak is van jou en je vriend naar het paard toe. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jou vriend kennelijk veel aardiger is voor haar dan jij.

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:23

Ik sluit me aan bij Ikke. Wat doet jouw vriend anders dan jij?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:57

Of misschien gedraagt je vriend zich tegenover jou dominant. Altans in de ogen van je paard. En naar de hoogste baas (in de ogen van je paard) luister hij het beste.

Maar aan de andere kant wat leuk dat je kan delen met je vriend in je hobby. De mijne komt niet eens kijken. Houdt meer van voetbal enz.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 16:07

Marliesje schreef:
Of misschien gedraagt je vriend zich tegenover jou dominant. Altans in de ogen van je paard. En naar de hoogste baas (in de ogen van je paard) luister hij het beste.

Maar aan de andere kant wat leuk dat je kan delen met je vriend in je hobby. De mijne komt niet eens kijken. Houdt meer van voetbal enz.

ben blij dat mijn vriend geen voetval fanaat is, nu heeft hij lekker tijd voor de paarden ik doe nu mijn pony zelf..hij mag wel mee maar ik haal haar en geef haar, haar voer.
Ik ben maar eens opgestapt met nu ga ik eens rijden en GOED.
Had haar op een volte gezet en haar net zo lang rondjes laten draven totdat ze nagefelijk ging lopen en als beloning aan het eind heeft ze het hele land door mogen crosen. ik rij nu al twee dagen zo en ik zie echt verandering komen ben echt weer trots op mijn meisie! Pling

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:14

Gelukkig succes met je paard en je vriend!!!