Alweer gaskoliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Alweer gaskoliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 22:46

Soms heb je van die dagen....!
Ik was vandaag lekker bij stal bezig en er was niets aan de hand. Toen ik de paardjes uiteindelijk binnen zette, viel me op dat Onivia, onze 31 jarige, haar plukje hooi maar half op at. Ik heb haar vervolgens even buiten gestapt en weer binnen gezet. Ze begon direct te graven. Weer buiten gestapt, waar ze ook begon te graven. Toen toch maar de DA gebeld omdat ik vermoedde dat ze alweer gaskoliek zou hebben.

Dit was dus het geval. Ze heeft vanavond een pijnstiller gekregen en ik kon haar op stal zetten. Om 21.30 uur heb ik weer even gestapt en ze was redelijk rustig. Ik zit nu op een telefoontje van m'n ouders te wachten, die zo weer met haar zouden gaan stappen. Ik hoop dat alles goed is. Twee weken geleden had ze ernstige gaskoliek, waar ze gelukkig weer bovenop kwam, al vreesde de DA anders.

In korte tijd heb ik al zoveel ellende met een paar van onze paarden gehad, dat als ik naar stal ga, mezelf steeds weer afvraag...wat tref ik zo weer aan?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 23:12

Nou, ze stond net rustig en de darmen zouden weer wat werken.
Morgenvroeg maar weer kijken hoe het is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:25

Het zit jullie ook echt niet mee de laatste tijd Scheve mond
Hopelijk is ze morgen weer helemaal de oude.
Geef haar maar een dikke knuffel van mij Ach gut

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:48

echt rottig als er steeds dingen misgaan...
maar heel veel sterkte voor jou en je paardje Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:19

En hoe gaat het nu met haar nog steeds aardig? Hoop dat ze snel opknapt en het niet meer terugkeert.

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:36

veel sterkte met je pony, en hoop dat alles goed komt! hier alvast een bloemetje voor je pony om hem/haar op te fleuren Vriendjes zijn?

groetjes

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 18:08

Ik stond vanmorgen alweer om half 5 naast mijn bed. Kon bijna niet slapen. Ben nog even voor mijn werk naar stal geweest en ze was weer net zover als toen ze gisteren koliek kreeg. De DA kwam pas na een uur. Voor mijn gevoel nog veel langer! Ze heeft parafine toegediend gekregen en twee spuiten gehad. Toen ik om half 6 er net weer kwam stond ze een beetje sloom in de wei te hangen. Toen ze me zag liep ze weg en knabbelde aan wat gras. Ik zag dat ze nog steeds niet "de oude" was. Ik heb haar en de rest nog maar even laten lopen. Straks ga ik weer, maar ik heb er een hard hoofd in en stilletjes aan heb ik het gevoel alsof ik al afscheid aan het nemen ben..._(#!(!$! Zit nu zowat een traantje te laten. Verdrietig

Ik bedacht me straks dat dit eigenlijk niet in dit forum thuis hoorde...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:12

Het gaat ook lekker bij jou zeg

Eerst ik met het paardje wat de zelfde verschijnselen had als jou paard , en die van jou erboven op gekomen is min of meer.
En nu lees ik dit weer

Ik hoop voor je dat dit het laatste is voor het komende tijd !

Veel sterkte en beterschap voor je pony natuurlijk ! Ach gut

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:53

Parrafine hoort niet bij gaskoliek, dat wordt gegeven bij verstoppingen! heb je wormen ook uitgesloten ? wat voer je ? kijk uit met kuil als het warm is-dat kan snel gaan broeien, veroorzaakt ook koliek (spreek uit ervaring helaas)
Veel sterkte !

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 23:58

Nee, idd. Ze had donderdag gaskoliek wat over ging in verstoppingskoliek.
Ze krijgt samen met de anderen iedere dag een strook gras erbij (vandaag dus niet) en kreeg op stal ook een klein beetje bix en hooi. Dit krijgt ze nu dus ook niet meer. Op aanraden van de DA mogen ze helemaal geen hooi meer als ze vers gras krijgen. Ze heeft vandaag in een "kale" weide gelopen. Om 17.30 uur had ik nog hele grote vraagtekens maar ik vond haar omstreeks 21.00 uur redelijk. Ze had wat gemest (hele harde, droge, rubberachtige mestballen). Ik heb haar, om toch wat maagvulling te geven, een klein beetje slobber (Havens) voor koliekgevoelige paarden gegeven, wat ze toch met smaak at. Ze is erg slap ter been omdat ze natuurlijk weinig binnen heeft gekregen sinds gisteren en was nog steeds erg slap van die koliek van 2 weken geleden. Ik ben om 22.45 uur nog eens wezen kijken en heb even met haar gestapt. Ze stond op stal rustig maar keek af en toe toch naar links om. Ik heb haar darmen beluisterd en deze maken ook weer wat (meer) geluid. Nu maar weer afwachten hoe het straks met haar gaat. Het is natuurlijk nog wel kritiek.