Wat moet ik doen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Wat moet ik doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:22

oke hier komt dus mijn verhaal en ik vraag me af wat jullie zouden doen, ik weet het echt niet meer...

Toen ik 2 jaar geleden op kamp kwam was daar een hele leuke pony na die zomer ging hij terug naar de handelaar (ik was er kapot van) na 3 maanden stond hij ineens op de manege ik was zo blij!!!! Maar nu ongeveer 2 jaar later gaat hij terug weg... En het is niet zomaar een pony,
ik heb al veel lievelings pony's gehad op de manege, maar met Boke is het anders hij is nog specaailer voor mij dan al de rest hij is echct gelijk een hele goede vriendin of vriend, iemand die je niet kunt missen, ik ben verleden jaar heel depresief geweest maar ik keek naar elke woensdag uit want dan kon ik naar Boke en dacht ik niet aan mijn zorgen hij heeft me er weer boven op geholpen... Die pony betekend heel veel voor mij, als hij weg gaat zou ik echt maanden ontroosbaar zijn..


Maar hij moet dus weg omdat ze hem niet kunne beslaan, hij flipt dan door (vroeger kon je niet eens zijn hoeven uitkrabben zo een schrik had hij maar dat laat hij nu al braaf toe OK dan! ) ik ben er ook zeker van als je veel tijd aan het besteed (op de manege ben ik 1 van de enige die op hem rij en hij word gewoon om de zoveel keer uit de stal gehaald om tebeslaan) en rustig aan doet dat hij over die angst heen komt. maar de manege heeft die tijd niet en hij moet dus weg, en ik ben er ongeveer 99% zeker van dat hij bij de slacht terecht komt Huilen

Maar ik zou hem dus kunne kopen, ik ga vakantie werk doen en dan kan ik hem kopen, de staling moet geen probleem zijn want ik zit op de paarden humaniora en als ik beroeps ga doen moet ik zo wie zo een eigenpaard of sponserpaard mee nemen en de stallen betalen dus hij kan dan op school staan, in de zomer zou ik op de manege ofzo kunne stallen. hij moet alleen wel over zijn angs van de hoefsmid heenkomen. als hij mijn paarden richting niet meer aan kan, kan hij nog altijd op school blijven staan (gratis) als sponser paard en ik mag dat zeggen wie er op rijd enz en na mijn school pak hem dan mee terug.

Ik weet wel dat ik heel veel domme reacties ga krijgen van mijn omgeving omdat ik hem ga kopen, maar hij betekend echt alles voor mij!! Ik heb weet ook dat ik dan maar minder kleren enz enz moet kopen want al mijn geld gaat dan naar hem op (zadel, hoofdstel, poestspullen enz heb ik al allemaal voor op school)

Sorry voor mijn raar verhaal het gaat ook anders overkomen dan ik het bedoel denk ik maar wat denken jullie dat ik moet doen??

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:29

Als dat paard echt zoveel voor jou betekent èn je hebt niet alleen de mogelijkheid om hem te kopen maar ook om hem te onderhouden, dan zou ik zeggen, meid, waar wacht je nog op! Ga ervoor en laat weten hoe het verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:31

Heb je dit al met je ouders besproken?

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:46

Wat voor een pony is het??
Stokmaat, leeftijd ect??

Ik zou het gewoon doen als je met die pony nog een paar jaar verder kan, en als je ouders er achter staan.

In ieder geval veel sterkte met je beslissing.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 14:47

Ryanne schreef:
Heb je dit al met je ouders besproken?

ja ik heb er met mijn ouder (alleen mijn moeder wel maar woon daar bij) over gehad. en ze weet hoeveel ik van het dier hou en als ik zelf een deel mee betaalde per maand als ik dan weekend werk ging doen (was ik van plan) mocht het maar we moesten wel nog het 1 en ander regelen

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 14:48

ikkies schreef:
Wat voor een pony is het??
Stokmaat, leeftijd ect??

Ik zou het gewoon doen als je met die pony nog een paar jaar verder kan, en als je ouders er achter staan.

In ieder geval veel sterkte met je beslissing.

het is een appalosa, stokmaat weet ik niet precies en de leeftijd ook niet, maar ik denk rond een jaar of 7 want toen hij op dat kamp was, was hij pas ingreden maar ga het nog eens allemaal tegoei na vragen

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 14:50

maar ik vraag me af hoe ik dat hoefsmid probleem moet laten oplossen zou ik daar dan mss iemand naar laten komen kijken die mij daar bij helpt (soort paarden fuilsterraar) ik ken wel zo iemand. want als hij zicht niet laat beslaan mag hij ook niet op school blijven staan vrees ik...

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:53

Gewoon elke dag oefenen met de benen.
Hou z'n voet maar 10 min hoog en ga er maar met een hamer op tikken.
Wij spelen bij onze jonge paarden ook als hoefsmid. Op een gegeven moment is de angst bij ze weg en dan word het normaal.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:58

als je moeder het goed vind zou ik alles nog even goed op een rijtje zetten en het gewoon lekker doen hoor.
en inderdaad gewoon oefenen met beentje optillen.

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:00

Dit paard betekend volgends mij zo veel voor je dat je gewoon de gedachten dat ie naar de slager moet niet verdragen. Je hebt hem al zo ver gekregen dat je zijn hoeven kan uitkrabben dus gewoon doorzetten en veel oefenenen. Dan lukt je het je vast.
Ik lees wel duidelijk dat je er goed overna hebt gedacht. Maar zie je ook de min punten ? Ik bedoel je hebt dan wel minder tijd en je zget zelf ook al al je geld zal op gaan aan je paard dan.
Schrijf gewoon eens een keer ergens alle min en goede punten op. En weeg ze eens tegen elkaar af Lachen
Tja meer advies kan ik niet geven (ik rij paard bij een manege en heb geen eens een verzorgpaard) maar wel heb ik erg door dat je dit paard maar moeilijk kan missen !!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:06

Tessake schreef:
maar ik vraag me af hoe ik dat hoefsmid probleem moet laten oplossen zou ik daar dan mss iemand naar laten komen kijken die mij daar bij helpt (soort paarden fuilsterraar) ik ken wel zo iemand. want als hij zicht niet laat beslaan mag hij ook niet op school blijven staan vrees ik...


Laat ie zich ook niet bekappen of is alleen beslaan een probleem?
Want in het laatste geval laat je hem toch gewoon lekker op blote voeten lopen.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 17:45

ook bekappen is een probleem, hoefijzers hoeft hij van mij ook niet (heeft ook sterke hoeven) als ik hem al zo ver krijg dat hij zich laat bekappen ben ik al heel blij Haha!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:08

als je echt zo veel om dat paardje geeft
kopen ~! echt hoor, niet twijfellen
Had Swift ook kunnen kopen en nu hebbik zoooooon spijt
Dak mn droompony voorbij heb laten schieten en nietr weet waar die is....

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:23

Wat ik op maak uit je verhaal, qua gevoelens voor dat beestje, moet je hem gewoon kopen!!! Doen, echt waar!!!!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:34

Als jij een goede band met de pony hebt of als je denkt dat je die zou kunnen opbouwen, denk ik dat je de hoefsmid problemen wel kan oplossen. Dan zou ik er dus gewoon voor gaan!
Misschien verstandig om alles even goed met je ouders en eventueel iemand van de manege te overleggen, en dan een beslissing te nemen. Denk er wel goed over na. Succes er mee! OK dan!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:38

Je houd heel veel van de pony, je hebt een goede band met hem, waarom dan niet kopen. maar wat Twister zegt vind ik wel goed. Ik denk echt gewoon kopen en oefenen..

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 18:42

ja ik ga ook zeker eerst overleggen met de manege enz, maar het is echt fijn om tezien hoe iedereen hier achter mij staat Lachen En ik hoop echt dat mijn droom in vervuling kan gaan, ik weet ook als ik het niet doe en Boke gaat weg dat ik me altijd schuldig ga voelen omdat ik het niet gedaan heb, ik heb alles na geschekt van onkosten enz en het moet gewoon lukken!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:46

Succes nog!!! hoop echt voor je dat het allemaal goed komt (vast wel )

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:34

Ik hoop echt dat het leukt, je hebt al zo goed doorgedacht enz.. dus veel suc6 er nog mee Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:47

Ik zal ook voor je duimen dat alles op zijn pootjes terecht komt en je Boke niet uit het oog verliest.