poetservaring...vaag woord

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

poetservaring...vaag woord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 00:10

ik heb me er altijd aan geergerd, maar waar slaat het op als je bv 4 jaar poetservaring hebt...ik moet altijd lachen als iemand dat zegt Bloos ben ik nu zo erg?! Haha! ik vind het een heel vaag woord

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:56

Dat kan heel veel, maar ook helemaal niets betekenen. Hangt er maar net vanaf waar je "gepoetst" hebt en of er daar toevallig iemand rondliep die je wat wilde bijbrengen.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 02:53

'Ik heb 2 jaar rijervaring en 4 jaar poestervaring' Haha! Meesterlijke tekst!

Ik heb me er nooit aan geergerd, wel bedacht dat het heel idioot staat.
Misschien krijg je dan wel iemand die al 4 jaar de toiletten bij de plaatselijke discotheek schoonmaakt Tong uitsteken Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:08

Jaaa dat woord snap ik ook niet Haha!
hahaha vind het zo dom Lachen
Hier hoor je dat niet zo veel maar ik lees het wel veel..
Ik doe daar niet aan als ik een paard rij dan poets ik hem van te voren klaar Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:12

Haha, idd. Ik vind het gewoon superstom staan. Maar erger me d'r niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:12

ja dat vind ik ook erg vaag..

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:19

Ik ben op zoek naar een verzorgster en ik kreeg via mail een bericht van iemand die nog geen rijervaring had maar wel al 3 jaar poetservaring Verward . Het zal duidelijk zijn dat ik die gene niet uitkies als verzorgster Haha! . Misschien mail ik haar nog wel terug om te vragen waar ze poetservaring heeft opgedaan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:27

dat is net zoals ze erij zetten hoeveel ze wegen..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:37

Ik vind dat zo grappig Haha!
Vroegah, toen we nog klein en onbezonnen waren en manegetje speelden ( ja ik was heel erg ) was ik altijd de poetsinstructrice! Haha! Een half uur poetsles, en ik was de beste Tong uitsteken

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:40

Hmm ik vind het best meevallen hoor (staat wel pennyachtig Tong uitsteken ), ik maak er uit op dat degene misschien niet zoveel jaren rijervaring heeft of misschien helemaal niet, maar wel op de grond ervaring heeft en weet hoe een paard gepoets dient te worden en een halster om en af kan doen netjes de hoeven uit kan krabben en hem kan leiden van en naar de weide op stal.

Vaak klopt het niet eens en kunnen ze alleen bij paarden waarbij je alleen het woord 'voet' in de mond neemt de hoeven uit krabben dat weet ik ook wel, maar het geeft in mijn ogen wel aan dat ze ervaring met paaren/pony's hebben, het is altijd afwachten in de praktijk in hoeverre die JAAAAREN poetservaring ook daadwerkelijk kloppen want in veel gevallen in de helft eraan gelogen.

Dat sommige mensen hun gewicht erbij vermelden vind ik alleen maar prettig, hun lengte kan ook soms handig zijn, zo had ik bijna een bijrijdster gehad die gehad die 1.90.lang was, veel ste groot voor mijn paardje dus, ze bood dr verantschuldigingen aan dat ze dat niet gelijk gezegt had, normaliter maakt het me weinig uit, maar als je erg lang bent of aan de zware kant, vind ik het normaal dat je dat vermeld of dat je er even bij zet, dat je een paard zoekt boven de 1.60m. ofzo.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:45

Een typisch pennymeisjeswoord, "poetservaring". Als ik dat lees in een advertentie weet ik allang genoeg... Die komen voor mijn paarden al niet meer in aanmerking.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:46

Als iemand alleen 2 jaar poetservaring heeft ga ik er van uit dat ze dus nog nooit op een paardje heeft gezeten en alleen de shetlander van de buren heeft mogen poetsen.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:38

tjah... nou ik er ook zo over nadenk.. slaat dit toch nergens op

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:06

Het slaat ook nergens op Lachen Maar ergeren? Nee Lachen

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:08

Nee, ik erger me er ook niet aan... maar het is wel opmerkelijk dat dat vrijwel altijd bij pennymeisjes staat; over de hoeveelheid poetservaring...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:13

Als iemand naast de rijervaring ook de poetservaring opnoemt, dan lees ik snel verder.
Bovendien zouden ze het dan bij mij eerst nog even voordoen, want je hebt poetsen en poetsen. Lees: aaien en echt rossen. En dan vind ik het ook nog heel belangrijk dat ze weten waar ze moeten poetsen (dus niet een half uur zich blindstaren op die kont, maar als ze willen rijden, de plek waar het zadel komt en waar de singel komt te liggen.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:33

met poetservaring word ook wel bedoeld dat diegene al zolang met paarden omgaat. 4 jaar poetservaring en 3 jaar rijervaring. Van de 4 jaar dat ze bezig is met paarden rijd ze al 3 jaar>>ze word het meer bedoeld

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:33

volgens mij

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:46

Dus dat ene jaartje zou de uitslag moeten geven om te kiezen voor deze verzorger en niet voor een ander te kiezen?
Als je eenmaal rijdt hoop ik toch dat je wel poetst, toch? En wat maakt dat jaartje meer dan nog uit?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:50

Hahah die is erg goed Lachen Ik heb wel X jaar rijervaring maar geen poets-ervaring Knipoog

Op marktplaats stond ook een keer:
Tinker: Met hoog knuffelgehalte Knipoog

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:53

Ik vind het ook niet echt handig staan.
Maar sowieso, ik ken mensen die al 10 jaar op een manege rijden en geen draad aanleg hebben en ik ken mensen die 3 jaar rijden en goede les hebben en die rijden de sterren van de hemel!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:58

Ik vind het ook raar ja.
Maar een voorbeeld advertentie van (bijv.) een pennymeisje;

Hallo,
Ik zoek een pony om te verzorgen die al bereden is.
Ik heb zelf 4 jaar poets ervaring en 4 jaar rij ervaring.
Mail me voor meer info.
Bla bla bla,
Penny meisje.

Dan denk ik van ja ook al heb je 10 jaar rij ervaring wie zegt dat je het dan goed kan.
Zie als je al 4 jaar rijd waarvan je 3 jaar wedstrijden doet en zit al in de m ofzo dan begrijp ik het wel.
Maar voor de rest? Iemand die mischien 1 jaar rij/poets ervaring heeft kan zelfs nog wel beter zijn dan iemand met 3 jaar poets en rij ervaring.
Ligt er ook aan hoe en wat dan he Knipoog

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 15:58

ik denk dat veel mensen die zal maar zeggen sportief bezig zijn met oa wedstrijden enz, en zij zoeken iemand dat ze al snel mensen overslaan die het gaan hebben over poetservaring, het 1e wat er in me op komt is...oh pennymeisje....
dan kan je beter zeggen dat je bv 2 jaar ervaring hebt met het verzorgen van paardjes(ff uitleggen wat allemaal) dan dat je zegt ik heb 2 jaar Poetservaring....

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:23

Luckey schreef:
dat is net zoals ze erij zetten hoeveel ze wegen..


Dat vind ik helemaal niet zo raar.
Als iemand 90 kg weegt (en zulke mensen heb je op maneges, geloof me!) komt die niet op mijn pony hoor!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:24

ik vind het ook erg dom altijd, ja 8 jaar poetservaring...nouja 1 jaar of 8 jaar, net of je in die 7 jaar zoveel leert...