Dilemma

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 23:54

Ik zit al een tijdje te denken om Lisenka te verkopen. Aan de ene kant wil ik haar houden en aan de andere kant verkopen.
Vandaag had ik niet zo veel zin om te rijden, maar heb haar toch gezadeld en onder het instappen was ik weer aan het denken. Toch verkopen of straks in Belgie heerlijk buiten met haar rijden. Ze is 99.9% bomvast, tegen mij heel lief tegen andere kan ze argwanent zijn. Ze is heel mooi en komt uit een goed nest ( Amanda stam van Stal Hexagon). Vorig jaar is ze geinsemineerd, maar helaas niet gepakt. Dit jaar verhuis plannen, dus niet laten dekken.
Na 15 min. piekeren en droment te hebben gestapt ben ik gaan draven. Ze liep als een zonnetje, lekker voorwaarts en deed alles braaf wat ik vroeg.
Dan heb je weer van Oh wat ben je toch een braaf wereldpaard. Ben trots op je. Lang geleden dat het zo lekker ging. Je blijft en dan gaan we in Belgie lekker buiten tuffen. Of toch verkopen Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 09:38

Mijn man zegt dat ze gewoon moet blijven. Hij heeft niks met haar en kan haar na 2 1/2 jaar nog steeds niet in de paddock zetten of er uit halen. Er is hier niks gebeurt waardoor ze in panniek raakt. Ze heeft het niet zo goed gehad in het verleden en heeft het echt niet op mannen. Ik heb sinds dag 1 dat ik haar heb een goede band met haar.
Ik durf haar niet in het land te doen, omdat ik haar licht bevangen heb gekocht. Ze loopt de hele dag in de paddock met een pluk hooi en een bak water. Ze heeft er niks van en ze ziet de andere in het land staan. Ze kan geen ander paard in haar buurt verdragen en staat het liefst alleen.

Ik ben ook bang dat als ze verkocht is, dat mensen haar niet begrijpen of haar niet in haar waarde laten, dat het goed fout gaat. Ik weet ook dat iedereen denkt dat een paard/dier bij jou beter staat dan bij een ander is normaal.

Als ik alle + en - tegen elkaar afteken is het 50/50 en maakt het daarom moeilijk. Als er iemand is die goed met haar kan opschieten en neemt haar nukken erbij, dan verkoop ik haar. Het is een dame die je als dame moet behandelen. Ze heeft een apart karakter en niet iedereen kan met haar door 1 deur.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:53

Tsja, bij twijfel niet doen. Verward
Heerlijk een bomvast paard.
Meenemen en dan alsnog verkopen als ik 100% er achter sta. Verward
Volgend jaar laten dekken.

We hebben haar 2 1/2 jaar geleden in een belabberde toestand gekocht bij een handelaar. Ze was dus lichtbevangen en weinig spieren en dan nog op de verkeerde plaats, niet voor het been en zo teugelkreupel als de pest in stap. Ze was dof en keek niet echt happy uit haar ogen.

Nu 2 1/2 jaar later is het een heel mooi paard met de goede spieren op de juiste plek, normaal te rijden, eerst natuurlijk even uitproberen met teugelkreupel lopen Schijnheilig Tong uitsteken Bloos Clown en na een gebruiksaanwijzing (een schop en een brul Haha! ) is ze normaal te rijden .

Ik denk dat ik klaar ben met haar Verward Dat ze het nu weer "doet" . Ik ken haar door en door en zij mij ook.
Ik wil mezelf niet de lucht in prijzen van goh wat ben ik toch goed, maar dat ik met een volgend "project" verder wil gaan.

Ik streef helemaal niet om Z dressuur te worden, maar een verknalt paard een tweede of misschien een derde kans willen geven doet mij veel meer .

Het is een heel leuk paard met een leuk karakter. Een heerlijk recreatie paard dat ook makkelijk een M proefje kan lopen. Wedstrijden rij ik niet en buitenrijden is hier gevaarlijk. Ik weet natuurlijk niet wanneer ons huis verkocht is en wanneer we naar Belgie gaan. Haar aanhouden en dan in Belgie lekker buiten tuffen kan ik doen. Ik moet alleen uitkijken dat het leuk moet blijven voor zowel het paard als voor mij.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 17:48

ellenlouise schreef:
Maar Phia, waarom overweeg je haar te verkopen dan? Verward Verward


Ik heb het gevoel dat mijn werk erop zit en dat een ander fijn aan de slag kan met haar. Klinkt heel raar, maar zo'n gevoel heb ik nu. Verward
Ik ben uitgestudeerd op haar zeg maar en ik wil in Belgie een nieuw "project" beginnen.

Omdat ze zo braaf is, mooi en leuk is het een moeilijke beslissing. Ik weet wat ik aan haar heb en zij weet wat ze aan mij heeft.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 23:14

Ik weet het nog steeds niet.
Allemaal bedankt voor het meedenken, maar ik weet dat IK het zelf moet bepalen wat ik met haar ga doen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 23:25

Sjuimpje schreef:
Je weet hoe moeilijk je Nasmijn verkocht kreeg, en dat was in jouw opinie een topper.
Hoe wil je dan ooit een paard met zoveel beperkingen en gebreken kwijtraken?


Sorry Verward Beperkingen en gebreken Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 00:03

Sjuimpje"]
[quote="PhiaBink"]1. Mijn man zegt dat ze gewoon moet blijven. Hij heeft niks met haar en kan haar na 2 1/2 jaar nog steeds niet in de paddock zetten of er uit halen.

2. Ik durf haar niet in het land te doen, omdat ik haar licht bevangen heb gekocht.

3. Ze kan geen ander paard in haar buurt verdragen en staat het liefst alleen.

4. Eerst natuurlijk even uitproberen met teugelkreupel lopen

5. Vorig jaar is ze geinsemineerd, maar helaas niet gepakt
[/quote]
Daarbij zeg je nu dat ze een M proef makkelijk kan lopen, terwijl je afgelopen winter haar nog niet eens wilde laten zien omdat ze volgens eigen zeggen niet goed zou lopen.

Ik vind bovenstaande quote iig al genoeg om haar op te laten staan, want een leuk recreatiepaard kan het nauwelijks zijn met zoveel 'maars' en als fokmerrie zou ik haar laten staan omdat ze afgelopen jaar ook niet drachtig werd.
[/quote]


[quote="Sjuimpie"]
Daarbij zeg je nu dat ze een M proef makkelijk kan lopen, terwijl je afgelopen winter haar nog niet eens wilde laten zien omdat ze volgens eigen zeggen niet goed zou lopen.
[/quote]

Niet willen laten zien????? Verward Waar niet willen laten zien. Verward
Het is nu bijna zomer.

[quote="Sjuimpie"]
1. Mijn man zegt dat ze gewoon moet blijven. Hij heeft niks met haar en kan haar na 2 1/2 jaar nog steeds niet in de paddock zetten of er uit halen
[/quote].

Een vrouw kan heel goed met haar door een deur .

[quote="Sjuimpie"]
Vorig jaar is ze geinsemineerd, maar helaas niet gepakt
[/quote]

Zou ook aan de hengst kunnen liggen. 1 x geinsemineerd wil niet altijd zeggen in 1 x raak.

[quote="Sjuimpje schreef:
Ik durf haar niet in het land te doen, omdat ik haar licht bevangen heb gekocht.


Er zijn ook stallen waar ze geen weidegang hebben. Een paddock is toch ook voldoende.

Uitproberen doet elk paard, dat is geloof ik niet echt vreemd.

Er zijn paarden, meer dan je denkt, die graag alleen willen staan en geen behoefte hebben aan een maatje.

Er zijn mensen die absoluut geen moeite hebben om zo paard te kopen voor buitenritjes, dressuurproefjes zo nu en dan en wie weet een veulentje fokken.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 09:24

Sjuimpje"]
Phia,
ik ken veel mensen die recreatief met de paarden bezig zijn, veel bosritjes, 1 keer in de week een lesje en in de zomer zo nu en dan eens een proefje. Die zitten geen van allen te wachten op een paard met zo'n gebruiksaanwijzing.

En er kan inderdaad een andere factor meegespeeld hebben bij het drachtig zien te krijgen, maar wie geeft die garantie?

Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)
[/quote]


Er zijn veel mensen die het absoluut geen bezwaar vinden om een paard met een gebruiksaanwijzing te kopen. Dat zijn meestal mensen die verliefd worden op een paard en nemen de gebruiksaanwijzing op de koop toe.


[quote="Sjuimpje schreef:
Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)



Verward Leg mij dat eens uit. Mijn woorden Verward Niet uit stal willen halen Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 09:26

Lovely schreef:
Paarden zijn sociale dieren hoor, die horen niet alleen te willen zijn.


Er zijn ook helaas uitzonderingen op die regel.
Ik kan daar helaas niks aan veranderen. Het zij zo!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 12:49

Sjuimpje"]
Dat kan je nu wel zeggen Phia, over die gebruiksaanwijzing, maar jij hebt hier zelf geklaagd over het feit dat je een in jouw ogen perfect paard niet kwijtraakte terwijl je al op een bodemprijs zat. En nou denk je dat de markt zit te wachten op een paard waar ook nog eens het één en ander aan mankeert?

[quote="PhiaBink"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)

Verward Leg mij dat eens uit. Mijn woorden Verward Niet uit stal willen halen Verward
[/quote]
Toen we nav jouw advertentie bij jouw paarden kwamen kijken Gaaaap
[/quote]

Bij mij wezen kijken????? Wanneer???? Met wie ????

Het is dat ik je niet persoonlijk kende. Als ik dat geweten had, dan had ik je een schop onder je reet gegeven en je het erf afgetrapt .
Veel weten dat jij en ik oorlog hebben en dan nog de brutaliteit hebben om te komen en dan niet je voorstellen als Sjuimpie van Bokt? is wel laf hoor.

Je zei dat je in november hier was. Het is nu mei en dat is 6 maanden verder. In 6 maanden kan er heel veel dingen gebeuren. In december bijv. een behandeling van een Osteopaat met zeer goede resultaat. Paard loopt tot nu toe goed. Een behandeling dat wonderen heeft verricht. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 12:53

Lovely schreef:
Vikki, ik vind dat toch altijd wel wat verdacht als een paard alleen moet staan, want meestal moet dat omdat zo'n dier nogal losse beentjes heeft. Dat is voor kopers altijd leuk om te horen toch???


Lovely, er zijn nu eenmaal paarden die gewoon alleen WILLEN staan. Je mag je paard wel bij haar neerzetten hoor. Ik heb er geen probleem mee.
Misschien wel eerlijk om er bij te zeggen dat ze niet met andere wil staan, anders worden er paarden doordoor onnodig verrot getrapt. Dan krijg je het verhaal van JE MOCHT DAT WEL ZEGGEN DAT ZE NIET BIJ ANDERE KAN STAAN.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 14:24

Lovely schreef:
Bij eventuele verkoop moet je dan wel even erbij vertellen dat je paard anderen graag aan gort schopt.


Lovely je bent weer lekker bezig Boos! .
Als ik niks zou zeggen is het niet goed, dan ben ik niet eerlijk.
Zeg ik eerlijk dat ze niet bij andere kan staan is het ook niet goed. Verward
Maar jou kennende is het toch nooit goed. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 15:37

Sjuimpje"]
Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)
[/quote]

[quote="PhiaBink"]
Verward Leg mij dat eens uit. Mijn woorden Verward Niet uit stal willen halen Verward
[/quote]

[quote="Sjuimpje schreef:
Toen we nav jouw advertentie bij jouw paarden kwamen kijken Gaaaap


Oh het schiet me ineens te binnen wie je was. Jij was degene die echt niet kon rijden. Handjes laag en trekken maar. Helaas trapte Nijn daar niet in. Haha! Nijntje meer hoofd om hoog en rugje wegdrukken. Er hebben veel op Nijn gereden, maar jij reed het slechtste op haar.

Het mooie is, dat je zelf nog commentaar gaf in de topic over de rijkunst van de amazonne die erop zat. Commentaar op jezelf dus Verward .

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 16:55

gijsenkim schreef:
het zal idd niet voor het eerst zijn dat er voor brandhout GP prijzen gevraagd wordt Haha! Haha!


GP paarden worden gekocht voor GP prijzen en later blijkt het toch brandhout te zijn. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 16:59

Nou mijn besluit is genomen. Ik hou voorlopig mijn GP paard Haha! en gaat alleen voor een GP prijs Tong uitsteken weg aan een echte liefhebber Lovers , die alle nadelen van mijn paard op de koop toeneemt Haha! .

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_96, Annash, carina, DexterM, Earth, Gigixponys, Kla4tje, lina1998, miepmier26, Miran, nick_en_ik, NinaCharlie, Patriesje, Poekkie, Rex_Rolfo, Sure_lee, tienus63 en 156 bezoekers