Mijn paardje word verkocht.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Mijn paardje word verkocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 14:06

Ik vind het wel rot maar het kan niet anders. Ik had een 6 jarig paard gekocht. In het begin ging het super. Ze heeft echt een grote werklust. Toen kwam het buitenseizoen eraan. Geen probleem alleen dan is ze nog frisser. Toen viel ik eraf. Ik had heel mijn heup en gezich blauw. Dat is dan geen probleem, maar ik ben het vertrouwen kwijtgeraakt. Dat kun je wel weer terug winnen vind ik. (ik denk iedereen). Maar doe dat maar eens.

Toen heb ik haar veel gelongeert en gepoetst om te proberen een band op te bouwen met mijn poepie. Dat ging redelijk lekker. Toen 3 weken na het vertrouwen proberen terug te winnen wou ik toch weer rijden. Samen met mijn vader en lesgever toon gingen we dat doen. Eerst lekker gelongeert. Heel braaf op mijn stemhulpen.

Toen moest ik er weer op. Rustig stappen aan de longeerlijn, dat ging super. Toen gingen we draven, dat ging ook goed en we hadden nog gegalopeerd. Het ging uitstekend. Toen begon het gewoon uit het niets begon ze te rennen en te bokken en dan haaks omdraaien. Daar ging ik weer Verward . Ik lag weer op de grond. Nou ik kan je zeggen dat je dan boos en verdrietig bent. Ik durfde nu echt niet meer. Dit doet ze elke keer.

Maar het ligt ook aan mij zelf een groot deel. Ik ben best bang van haar en dat voelt ze. Ik vertrouw haar niet meer. En dan kunnen alle mensen wel zeggen: kom op weer erop. Maar als jij bang bent doe je dat gewoon niet meer.

Bij mijn vorige pony had ik dat totaal niet. Maar die was super braaf enz.
Deze is gewoon anders en ik vertrouw haar niet meer. Dus word ze verkocht. Want het is nu nog goed gegaan met het vallen. Maar hetzelfde geld breek ik iets en dan ben ik nog verder van huis. Ik wil lekker na mijn werk een ontspannen ritje kunnen maken. Maar dat gaat niet met deze. Het is wel een super paard, maar dan wel voor een gevorderde ruiter die een paard goed kan aanpakken. En dat kan ik niet. Want in dit paard zit wel toekomst en daar baal ik ook wel van.

Maar angst is erger dan pijn en dan gebeuren er wel ongelukken. Scheve mond
Dus ik wil dadelijk mijn vertrouwen een beetje bijbenen op een braaf paard dat alles al kent. En ik weet dan wel dat die ook wel eens schrikken. Maar dat lijkt me beter dan nu. Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:53

He Juut, dat is niet zo leuk... Verdrietig

Ga je nog wel verder met rijden of doe je het even kalm aan (bijv. een paard bijrijden voor iemand)?

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:14

Waarom laat je haar niet een tijdje door een ander rijden? Laat diegene het paard weer terechtzetten en jou naderhand helpen.

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:19

Wat sonde dat het zo is gelopen heb je verhaal op msn gehoort en vind het heel sneu voor je maar als je denkt dat het beter is moet je het gewoon doen jij bent tenslote degene die er op moet rijden toch? xxjaninne

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:49

Ik vind dat je jezelf goed kent. Ik snap dat dit een hele moeilijke beslissing is (en misschien zijn er nog dingen die kunt proberen) maar ik vind dat je heel eerlijk bent naar jezelf toe. Ik hoop toch nog voor je dat je een andere oplossing vind en dat je toch over je angst heen komt verder kan je alleen maar strekte en succes wensen met je verder keuzes.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:52

joh dat is een moeilijke beslissing.. maar zo ik het lees vind ik het wel goed.. ik kan idd net als essie alleen maar succes wensen met je verdere keuzes.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:29

Oei,, dat moet een hele moeilijke beslissing zijn geweest.. Heel veel sterkte ermee !!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:10

ik heb je hele vorige topic ook steeds gelezen en ik kan me er wel wat bij voorstellen. Aan je eigen paard moet je toch het grootste deel van de tijd lol hebben en niet andersom. Knap dat je voor jezelf de knoop doorgehakt hebt. Hopenlijk vind je een goed tehuis voor hem.

Ga je dan weer voor een eigen paard? Een wat ouder exemplaar bijv. of wat doe je? Ben wel benieuwd...

aimar
Berichten: 20
Geregistreerd: 04-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:43

Ben eigenlijk blij dak dit lees... Heb zelf een paard gehad en ook de hele zomer heel goed gegaan, maar toen ik in de winter minder kon rijden begon hij met mij te klooien en verloor al mijn moed om te springen. Ben er wel nooit vanaf gevallen, ma van het uur dat ik reed was hij 3 kwartier met mij aant klooien. Vond het best wel erg om het te doen en soms denk ik van: had ik maar langer gewacht en meer geprobeerd, ma denk toch da da t beste was...
In ieder geval heel veel succes met u keuze.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:32

Na het vorige topic gevolgt te hebben, denk ik dat het een heel verstandige beslissing is. het is niet leuk voor jou en je paardej om iedere keer het rijden zo te eindigen. Hopelijk vind je snel een nieuwe baas voor haar. Alleen wat ga je dan doen?? Een tijdje op een manege rijden om je angst te overwinnen, of probeer je een superlief verzorgpaard te vinden om je over je angst heen te helpen??

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:38

Egt jammer zeg!! hopelijk vind je snel een nieuw baasje voor haar!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 21:25

Ik vind het zelf ook heel jammer. Maar ik kan beter eerlijk tegen mezelf zijn en haar verkopen. Ik ga denk ik op een haf rijden van mijn vriendin hanneke om mijn vertrouwen terug te winnen. En ik wil toch een nieuw paardje zoeken. Zoeen van een bomproef paardje.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 22:23

Garfield schreef:
Waarom laat je haar niet een tijdje door een ander rijden? Laat diegene het paard weer terechtzetten en jou naderhand helpen.


Dat helpt toch niet. Want ik moet het zelf doen. En ik wil niet meer.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:31

Ik weet wel iemand die een super braaf paard te koop heeft staan. Als je info wil moet je me ff pb-en.

Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:21

ik kan je vertellen ik heb dus het zelfde probleem.

toen ik het verhaal las zie ik zo mijzelf.

ik rijd dan wel geen wedstrijden,maar wel recreatief.

sinds een paar maanden zit mijn merrie te kloten waar de honden geen brood van lusten.
draaien, hoofd naar beneden op de weg. laats was ik alleen in het bos en schrok ze van een hond,en ja hoor daar lag ik weer.En als dat niet genoeg was stond ze ook nog op mn been.
durf nu niet meer alleen t bos in,maar het vertrouwen in de bak is helemaal terug. Nu het bos nog en dan is t weer als vanouds.

heel veel succes! ik weet hoe je je voeld!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:43

als je weer aan een paard begint, koop dan een goed doorgereden paard van een jaar of 10. Een goed leerpaard. Daar heb jij veel meer aan.

valando13

Berichten: 534
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: rotterdam, hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:50

egt heel sneu van je maar het is echt heel moeilijk om je vetrouwen in je paardje terug te winne. ik vind dat je een goede keuze heb gemaakt. je doet het tenslotte wel voor je plezier (denk ik) en als het zo gaat heb je er geen plezier van. en inderdaad als je tg weer een paardje wil koop dan een goede make waar je je vertrouwe weer mee kan winnen

ik wens je heel veel sucses..ik duim voor je

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:31

Jeetje wat een vervelende situatie... Heel veel sterkte met je beslissing...

Breyerpaard

Berichten: 51
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:12

je doet het zeker voor je plezier en dat moet je ook blijven doen. Maar ja het is altijd een moeilijke beslissing natuurlijk... Veel succes

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:03

Hey!
Wat ontzettend rot voor je dat het zo gelopen is. ik dacht dat ik de enige was wie dit overkomen was... niet dus, en dan ook nog een naamgenoot (ikke = ook juut!!).
Ik heb tot vorig jaar een volbloed merrie gehad. Een paar jaar lang heb ik haar heel fijn kunnen rijden en voelde ik absoluut geen angst. Totdat ze een heel lange tijd stil heeft gestaan vanwege een rugblessure. Ik stapte er daarna weer op en ben er net zo hard weer afgeduveld... met als gevolg dat ik drie maanden niet kon rijden. Ik heb dat paard toen ook een tijd door iemand anders laten rijden, maar ook dat mocht uiteindelijk niet baten. Je moet het idd toch zelf doen en als dat niet lukt, kom je er zomaar niet meer doorheen.

Ik heb toen de beslissing genomen dat paard te verkopen en er een rustiger dier voor terug te kopen. Dat is me gelukt!! Haha! Nu rijd ik weer met veel meer plezier. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van ver ben gekomen en dat het een tijdje heeft geduurd voordat ik over mijn angst heen was. En nu nog vind ik sommige dingen nog spannend. Maar toch is het altijd fijn als je het plezier weer terug kunt vinden in het rijden.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je straks weer op een of andere manier met veel plezier op een paard kunt zitten!
Juut

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:11

vind het een goede maar ook moeilijke beslissing die je heb genomen, het maakt niet uit of iemand anders het paard rijd, hij zal daar ongetijfeld de sterren van de hemel lopen, totdat jij moet, het zit in je je die angst. ga jij maar lekker rond rijden op de haf van je vriendin, win je vertrouwen terug, en ga dan op zoek naar een paardje, gaat je zeker lukken, heel veel sterkte, weet er alles van. o ja?? weer eentje in de rij hahah

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:22

Ik vind het echt goed van je dat je zo'n beslissing durft te nemen getuigd ook van moed. Het is niet zo maar wat om 'op te geven' maar je kan maar niet zuinig genoeg zijn op je lichaam die moet nog langer mee. Hoop dat je het vertrouwen weer een beetje terug krijgt en een schat van een paard vind waar het weer mee gaat klikken. Sterkte.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 21:42

Desiree schreef:
als je weer aan een paard begint, koop dan een goed doorgereden paard van een jaar of 10. Een goed leerpaard. Daar heb jij veel meer aan.


Daar dacht ik ook al aan. Eentje die zeker weet niet bokt of steigert. en die 100% betrouwbaar is. En wel van een jaar of 10 dat lijkt me ook verstandig. *LOL*

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 21:48

Ik vind zelf dat ik ook een moeilijke beslissing heb genomen. Maar ik denk wel dat het de goede is. Dinsdag ga ik op de haf van mijn vriendin een buitenrit maken. Als ik foto's heb dan laat ik het wel horen. Lachen

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:43

Jeetje net of ik het verhaal van mezelf lees..
Alleen heb ik de beslissing genomen om door te gaan met mn pony. Ik had haar gekocht en ze was zo ongelofelijk sterk. Met rijden maar ook aan de hand.
Ik had voor mijn gevoel totaal geen controle over haar,, ze stijgerde en bokte.. dus voor mij was de lol eraf.
Ik was ook van plan om haar weer te verkopen, maar toen heeft een vriendin van me haar een paar keer goed doorgereden. Toen ik zag dat ze helemaal niks deed dacht ik: dat kan ik ook Haha!
Dus ik had wat meer vertrouwen en ben weer echt gaan rijden, en ben blij dat ik het gedaan heb want ze doet natuurlijk nog steeds wel eens raar maar toch heb ik mijn vertrouwen in haar weer terug.

Het is natuurlijk jouw beslissing, en het was vast een hele moeilijke.. Maar zo zie je ook maar weer dat het ook weer goed kan komen in sommige gevallen.
Heel veel succes... en veel plezier op de haflinger Knipoog