waarom zeggen ze steeds knol of...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

waarom zeggen ze steeds knol of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 01:39

iemand bij ons laat haar paard schrikken, scheld haar uit en nog veel meer, dit vindt ik echt dom, zo'n kapsonerig k*tje Boos! wat kan ik er tegen doen? het paard doet niks, kijkt haar alleen maar aan. Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 08:05

Eerlijk gezegd snap ik geen ene moer van je berichtje. Kun je het OF duidelijk uitleggen OF gewoon niet schrijven, want hier heeft niemand wat aan. Slapen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:47

Tja ik snap er niet veel van maar volgens mij vind ze dat grappig Verward maar ik scheld mijn paard ook wel eens uit Schijnheilig is dat ook fout nu?

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:52

Uhm ik zeg ook altijd knol of dat ik ga knolkneuren ... bij mij is het gewoon een koosnaampje...scheld ik nu ook paarden uit?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:54

Euh als dat meisje haar paard uitscheld houd je je tog lekker met je eigen paard bezig? Ze moet zelf weten wat ze doet Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

waarom zeggen ze steeds knol of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:10

snoopy2002 schreef:
iemand bij ons laat haar paard schrikken, scheld haar uit en nog veel meer, dit vindt ik echt dom, zo'n kapsonerig k*tje Boos! wat kan ik er tegen doen? het paard doet niks, kijkt haar alleen maar aan. Tong uitsteken


Je hebt aankijken en aankijken.

Als een paard mij aankijkt met oortjes naar voren, en echt een vriendelijk gezicht opzet , zo van "hoi ben je daar?" dan ben ik ook lief naar mijn paard toe.

Als een paard met zijn oren in zijn nek naar mij toekomt of mij met zijn oren in zijn nek naar mij kijkt (dat is dus dominant gedrag naar mij toe, en dat mag dus niet, de volgende stap is misschien dat ze me gaat bijten, en dat mag al HELEMAAL niet) dan mopper ik ook op dat paard. Als ik dan ook een abrupte beweging maak (en hem niet sla of zo, begrijp mij goed) dan weet dat paard al donders goed dat hij fout zit en dan schrikt hij. En als ik dan in mezelf loop te mopperen, of haar inderdaad een beetje loop uit te schelden, dan is dat alleen maar om aan mijn paard te laten merken dat ik op dat moment niet blij met hem ben.

Als dat meisje bezig is met haar paard en inderdaad moppert, even een abrupte beweging maakt en hem laat schrikken is daar niet k*kkerigs aan hoor. Daar kun je op dat moment ook niets aan doen want ze is bezig haar paard op te voeden. Dus wil je echte serieuze reacties op dit topic, zul je wat genuanceerder over moeten komen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:42

ik noem mijn paard ook wel eens knollie ofzo, maar dat bedoel ik niet gemeen hoor!! Soms kun je ook behoorlijk kwaad zijn als je pony iets flikt, uitschelden dat maakt niet uit, hij verstaat het toch niet maar aan de toon van je stemt begrijpt ie wel dat je boos bent! het staat alleen een beetje stom als je daar staat te schelden tegen je pony. een paard laten schrikken of slaan ofzo vind ik niet kunnen als hij niks doet.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:51

Ik kwam bij Brando soms de stal wel een binnen met: "He eikel!" Of met: "He Doos!" Ik bedoeld dat dan niet banketstaaf, maar hij verstaat het toch niet. Ik zei het ook gewoon altijd op een leuke manier. Dat noem ik geen uitschelden.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:54

Joleen schreef:
Ik kwam bij Brando soms de stal wel een binnen met: "He eikel!" Of met: "He Doos!" Ik bedoeld dat dan niet banketstaaf, maar hij verstaat het toch niet. Ik zei het ook gewoon altijd op een leuke manier. Dat noem ik geen uitschelden.


Ja, dat doe ik ook. Of als hij in de wei staat roep ik hem ook wel eens met Dikzak. Dat is echt niet kwaad bedoeld ofzo. Als je het gewoon op een vriendelijke toon zegt maakt het voor je paard echt geen verschil.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:56

haha ja dat wou ik er mee zeggen... Evita noem ik ook wel bolle, dikkie dik, muts, doos, tutje, (gehaktbal *LOL* , nee hoor zo noem ik d'r niet..)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:25

Ik noem elk paard bok. Ben zeker heel verkeerd bezig? Verward

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 15:56

Haffie schreef:
Tja ik snap er niet veel van maar volgens mij vind ze dat grappig Verward maar ik scheld mijn paard ook wel eens uit Schijnheilig is dat ook fout nu?


nee,
maar ik heb re ook last van ze scheld hem uit voor...
nou ja die worden zijn te erg, als hij naar voor loopt
ofzo dan schopt ze hem hard tegen zijn been, hier
heb ik last van. ik krijg hier echt koppijn van. Huilen
weten jullie wat om van deze herrie af te komen?

gr, tamara

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:45

Tja schoppen slaan is iets anders als schelden, schelden doet bij een paard geen pijn (tot zover ik weet)
Ik denk dat je het gewoon tegen haar moet zeggen dat jij je daar aan stoort. Want dat kan natuurlijk niet als hij niks doet en dan hem een beetje gaan lopen schoppen dat is zielig.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:52

ik noem Jellie ook een k*tknol, maar dat is ze. (<- verleden tijd)
En bon noem ik soms ook wel mijn knolletje, en wat dan nog???

als je je daar aan stoort kun je voortaan beter oordopjes in doen....

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:29

joh.. als ik aant rijden ben of zo... en ze doet iets niet zeg ik liever een keer DIKKE KOEI! Schijnheilig dan dat ik haar ga slaan of zo...

dus wat is beter? Verward

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:40

Steef schreef:
Ik noem elk paard bok. Ben zeker heel verkeerd bezig? Verward


Nee steef ik denk dat jij teveel bokT Haha! Knipoog *LOL*

Ik zeg ook weleens tegen mijn paardjes bolle ofzo maart het berichtje is idd een beetje vaag ik denk dat jij bedoelt dat er bij jou op stal iemand loopt die haar paard altijd uitscheld, ookal doet hij niets?

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:14

mijn pony reageerde een keer op 'muts' , dus sindsdien noem ik haar zo , vooral als ze vervelend doet .... Haha! *LOL*
maar ik scheld haar niet echt uit .

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 17:31

Als je zoals hierboven beschreven op een lieve manier scheld kan dat geen kwaad lijkt mij. Woorden begrijpt een paard niet maar schelden doet wel zeer zoals snoopy dat beschreef. Woorden doen er niet veel toe maar als je echt gaat schreeuwen op een kwade toon dan doet dat een paard volgensmij wel pijn... aan zijn oren! en als je daarbij echt kwaad bent zullen ze dat best aanvoelen en niet leuk vinden. Tegen benen schoppen moet natuurlijk uberhaupt niet. (ik schop Beau alleen tegen z`n kont maar dan alleen als hij mij gechopt heeft.)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:03

Tsja, whats in a name!
Ik heb diverse bijnamen voor mijn gele knollie, o.a. ezeltje, speklapje, gele dikbil, geel gevaar, gele doos, doosje, knuffelkontje en idd knol.
Het blijft de liefste gele knuffel die er is hoor.

Snap je bericht verder niet helemaal maar dit was even over het woord knol of andere "scheldwoorden"/"koosnaampjes".
Viv

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:09

Als je poedersuiker op een vriendelijke toon zegt heb je een hoop paarden die je aankijken met hun oortjes naar voren, paarden verstaan het niet, maar begrijpen de toon waarop je het zegt wel. Schoppen tegen benen kan echt niet, als je je daaraan ergert (en anders eigenlijk ook) moet je er gewoon iets van zeggen. Let wel; je kunt een lading van commentaar verwachten. Extreme duivel

Trouwens, somigge 'kleine' scheldwoordjes kunnen als koosnaampje gebruikt worden hoor... Ik noem Ilonka vaak 'dikke ezel'. Haha! Knipoog

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:21

Geisha was muts
Leo is lomperd (is een vrij logische benaming!)
Promiss = scheet

En stacha was dikzak en Bella dikkie dik en Nova is zwarte!
En Faith meissie!

Tjas ik zie er niets verkeerds in hoor, tis alleen afhankelijk van de toon hoe je het uitspreekt en met welke klank!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:25

als ik bij berdien op stal sta te knuffelen en ze is vervelend geweest zeg ik op een vrolijke manier wel eens iets van:
heej k*tknollie... morgen gaan we wel even beter ons best doen he? dat soort zinnetjes... gewoon om haar te plagen, maar dat merkt ze toch niet... en als ze echt vervelend is en ik ben echt boos op haar scheld ik haar ook wel eens uit voor k*tknol ofzo... maar dat betekend gelukkig niet dat ik niet van haar hou Lachen Lovers
Laatst bijgewerkt door N00tje op 15-01-02 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ballo
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:38

ik zeg altijd ballo tegen mijn paard en tegenwoordig luisterd hij nergens anders naar!!! zijn naam is eros maar volgens mij weet hij dat niet eens!! Pling