Pff iedereen weet het beter..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Pff iedereen weet het beter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:17

Ik wordt helemaal gek..

De een zegt dit, de ander zegt dat, je eigen manier is niet goed want het moet zus en zo, ik wordt er helemaal gestoord van!

Voorbeeld:
Ik heb knoflookpoeder gehaald bij de ruitershop, vrouwtje zegt tegen mij 30 gram per dag. Ja dat is goed he, ik thuis poeder in een bakje gedaan (wat niet goed ging) en met een eetlepel afgewogen op de keukenweegschaal. 2 eetlepels waren precies 30 gram dus ik dat braaf aangehouden. Komt vandaag vrouwtje op stal dat hij veel te veel kreeg en dat hij maar een klein maatschepje hoeft. Die zou ze wel voor me meenemen want die mensen van de ruiterzaak zeiden expres dat ik zoveel moest geven want dan ging het sneller op Verward

Zo is er altijd wel wat, longeren doe ik verkeerd dan zeg ik van ja hij heeft het zo van mij geleerd en zo gaat het goed. ja je moet het zelf weten maar als je paard dalijk verpest is.. Grr daar wordt je toch gestoord van, laat mij lekker

Hebben jullie hier ook last van??

Shanina

Berichten: 206
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:18

Jaa dat heb ik ook vaak..dan denk je het goed te doen en dan doe je het volgens de andere weer niet goed pff

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:20

Gelukkig ken ik niet echt van dit soort situaties.
gelukkig, maar begrijpo dat dit heel erg irritant is :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:20

xx_Irisje schreef:
Gelukkig ken ik niet echt van dit soort situaties.
gelukkig, maar begrijpo dat dit heel erg irritant is :S


wees hier maar heel blij mee

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:22

En wederom ben ik blij dat ik op een ouwe boerderij sta bij mn vriendin, waar niets of niemand me aan de kop zeurt over hoe ik iets doen moet.
Ik kan lekker mn gang gaan, mn vriendin en ik hebben dezelfde mening over paarden en verder komt er geen kip die iets met paarden heeft, heerlijk.
Steeds als ik dit soort dingen lees ben ik weer een stukje blijer met mn stekkie Knipoog

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:22

HIHI wij hebben de stalregel: niemand bemoeit zich met elkaar Haha! echt een super stalregel, geen gezeik, geen bemoeials, echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:24

Het is ook wel heel gezllig hoor en ze helpt me ook heel vaak maar soms..!!! Meestal gaat het mijn 1 oor in en de andere weer uit..
We houden het er maar op dat ze jaloers is..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:26

nope geen last van Haha! Haha!

een weegschaal gebruiken om hoeveel supplement bij een paard hoor........... nog nooit gedaan Haha!

Wat voor jou goed werkt, werkt voor jou!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:38

Zit de knoflook trouwens niet met zo'n mooie gebruiksaanwijzing in emmertje met maatschepje?
Vind ik altijd handig, vooral idd zoals je al aangeeft omdat iedereen verder een andere mening heeft.

Kwa voer en supplementen vraag ik ook veel

Maar het longeren en de omgang met mijn paard doe ik op mijn gevoel, omdat ieder paard anders is kan dat verschillen en weet hele erg zeker dat bij mij op stal ook niet iedereen het met me eens is.
Maar dat gaat het ene oor in en het andere uit, ik heb elke week les en als ik iets niet snap of iets niet lukt vraag ik het aan haar.
Zij heeft op mijn paard gezeten en geeft ons vanaf het begin af aan les....dus wat andere zeggen hoor ik wel...maar 9 van de 10 keer doe ik er niets mee, uitzonderingen daargelaten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:48

Nee dat vroeg zij ook al maar ik heb gewoon een zak van 1000 gram:s

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:54

Luckey schreef:
Nee dat vroeg zij ook al maar ik heb gewoon een zak van 1000 gram:s


In dit geval zou ik gewoon blij zijn met het maatschepje in dat geval Knipoog
En je kan ook nog even nawegen wat er in zo'n maatschepje gaat, als het ook 30 gram is kan je haar even heerlijk uitlachen, lucht altijd op Knipoog

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:59

Ik heb een standaard zin: Ieder doet het op zijn manier... Dan ben je er het snelste vanaf! Niet dat ik niets van anderen aan wil nemen, maar iedereen heeft wel een mening en soms wordt je dr een beetje kriegel van....

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:01

Ga gewoon op je gevoel af. Wat betreft de knoflook, het longeren, alles. Zolang jij en je paard je er goed bij voelen is er niets aan de hand. Tenzij je gevaarlijke hoeveelheden geeft van iets of je paard afmat! Knipoog maar daar ga ik niet van uit. Lachen

Dat heb ik gelukkig niet! Mijn pony's staan lekker in een weiland bij mijn oom en tante. Niemand daar snapt iets van paarden Haha! dus ze kunnen me niets zeggen.
Alleen soms komt Waterkippie Kyra mishandelen... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:01

Sily"]
[quote="Luckey schreef:
Nee dat vroeg zij ook al maar ik heb gewoon een zak van 1000 gram:s


In dit geval zou ik gewoon blij zijn met het maatschepje in dat geval Knipoog
En je kan ook nog even nawegen wat er in zo'n maatschepje gaat, als het ook 30 gram is kan je haar even heerlijk uitlachen, lucht altijd op Knipoog
[/quote]

ik vond haar reactie zoiezo vaag, mensen in die ruitershop laten mij toch niet expres mij zoveel van die zooi geven om snel te verkopen Verward

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:45

Ze zijn er wel hoor Lucky, of ze dat in dit geval ook doen betwijfel ik maar neem bv vissenvoer.

Op het potje staat 3 maal daags voeren...hoe voer je je vissen dood zou je zegge.
Maar die willen dat natuurlijk wel, terwijl een vis aan om de dag een beetje genoeg heeft.

Maar ik zou het toch voor de gein eens nawegen
Ben er zelf oko wel sgierig naar Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:44

Loesjuh schreef:
Ga gewoon op je gevoel af. Wat betreft de knoflook, het longeren, alles. Zolang jij en je paard je er goed bij voelen is er niets aan de hand. Tenzij je gevaarlijke hoeveelheden geeft van iets of je paard afmat! Knipoog maar daar ga ik niet van uit. Lachen

Dat heb ik gelukkig niet! Mijn pony's staan lekker in een weiland bij mijn oom en tante. Niemand daar snapt iets van paarden Haha! dus ze kunnen me niets zeggen.
Alleen soms komt Waterkippie Kyra mishandelen... Tong uitsteken


~~}>

hehe
maar soms ben ik wel lief voor d'r Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:54

Sily schreef:
Ze zijn er wel hoor Lucky, of ze dat in dit geval ook doen betwijfel ik maar neem bv vissenvoer.

Op het potje staat 3 maal daags voeren...hoe voer je je vissen dood zou je zegge.
Maar die willen dat natuurlijk wel, terwijl een vis aan om de dag een beetje genoeg heeft.

Maar ik zou het toch voor de gein eens nawegen
Ben er zelf oko wel sgierig naar Haha!


jep ga ik ook doen..

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:17

dat had ik ook... omdat ik op twee maneges reed en de ene instructrice zei dat ik het sus moest doen en de andere dat ik het zo moest doen...
Ik wist op een gegeven moment echt niet meer welke manege nou goed was en welke niet, ook omdat ze in de verzorging van de paarden alles anders deden...gelukkig ben ik er nu wel al achter gekomen, maar je kan inderdaad van zoiets echt gek worden!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:46

Gelukkig heb ik er geen last van Lachen Maar ik ken het gevoel wel Misselijk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:57

En toch, iedereen is blij dat niemand zich met ze bemoeid, en iedereen denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft. Degene die het advies geven, en de degene die (ongevraagd of niet ) advies krijgt. Ga er maar van uit dat je negen van de tien keer misschien iets hoort dat je weet. De tiende keer hoor je iets nieuws, waar je weer van kunt leren. En geeft toe, willen we dat niet allemaal?

Wat betreft de knoflook: ik zou me qua dosering houden aan dat wat er bij de paardendrogist staat. Wat betreft dat maatschepje: wat Sily al zei, neem het aan, desnoods weeg je de inhoud van het maatschepje af en als dat weinig verschil maakt met de hoeveelheid die je hebt gegeven, weet je dat ook weer.

website van de paardendrogist: www.paardendrogist.com

Aanbevolen hoeveelheid knoflookpoeder bij de paardendrogist. Ca. 30 gr. per dag.
Dus de ruiterspeciaalzaak heeft de dosering niet te hoog aangezet.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:55

Dat heb je op (bijna) elke manege/stal....
Ben blij dat ik ee neigen stal heb

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:22

Ik heb daar bijna geen last van omdat ze dus lekker thuis staan. alleen op de club is er af en toe wel iemand die iets beter weet.
Dit was leuk: Swinters rijden we in een binnenbak van een pensionstal, daar reed tijdens onze les ook een man met een groot paard (volgens een vrouw een hengst) en daar moest ik van haar met een grote boog omheen lopen omdat ie anders zou trappen en zij wist dat wel want het was haar zoon die daar reed. Ik was dat dus na een paar minuten alweer ram vergeten en liep er gewoon langsaf en ineens begon mijn knolleke naar dat beest te trappen(gelukkig niet raak want er was nog wat afstand)...had dat mens moeten zien kijken :p

Verder heb ik weinig last van extreme gevallen van betweters.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:54

AAAAAAAAAAAAAh ik weet precies wat je bedoelt!!!!
heb sinds een paar maanden een groen paardje gekocht, hij is erg dominant en erg eigenwijs.
en iedereen, ja echt iedereen, weet het altijd beter.
nee je moet het zo doen, nee je moet zus doen.

HALLOOO het is MIJN paard en IK bepaal wat ermee gebeurt!!!

pfff ik wordt er zelf ook helemaal strontziek van...
maarja niks van aantrekken en het gewoon op jouw manier blijven doen..


hier een voorbeeld van mij..

Vlieg stond lekker los in de bak, een beetje heen en weer aan het rennen, hij was lekker fris.
ik had geen zin om die dag iets te doen, dus ik stond er lekker bij.
kwam er een meisje aan, en vlieg begint weer te rennen, en om hem dan een beetje op te ''focken'' zeg ik altijd JA, JA, JAAA. dat is gewoon mijn manier..

zegt ze heel boos, Nee dan moet je draf of galop zeggen, anders leert ie het nooit,
en ze hield maar niet op.

pff waar bemoeien ze zich wel niet mee..

maarja lekker doorgaan met je eigen ding, en als mensen goed advies hebben merk je het meestal wel.
want meestal is het; ja je moet het zus en zo doen, maar je krijgt nooit een waarom, en waarom je het dan precies fout doet, en wat de preciese reden is dat je het anders moet doen...

Veel succes iig, en sorry voor mn lange verhaal, maar ik herkende mezelf er helemaal in...

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:54

pff het is wel een héél lang verhaal... Bloos

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:06

Werk gewoon lekker op je eigen manier, zoals je zelf denkt Verward (hulp is welkom maar laat het je nie op dringen)
Waar ik nu sta helpt iedereen elkaar maar bemoeit zich niet met je. Schijnheilig Alleen als je zelf om hulp vraagt en dat is perfect! Je kunt altijd advies vragen aan iemand, maar laat je niet door iedereen alles wijs maken OK dan!
Succes ermee *LOL*