Bij de dierenarts geweest.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Bij de dierenarts geweest.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 19:05

We zijn nog bij de dierenarts langs geweest vanmiddag, omdat die ontsteking (die hij dus heeft) wel weg ging, maar er een bobbeltje bleef zitten.
Dus heeft mijn vader vanmiddag de dierenarts nog even gebeld.
en ik zat me al vanaf woensdag helemaal druk te maken en me allerlei "enge" dingen in m'n hoofd te halen.
Maar goed het blijkt een niet vaak voorkomend iets te zijn, en het breid zich niet uit naar de hersenen ofzo en ook niet naar het andere oog (de kans dat hij het aan het goede oog krijgt is net zo groot als de kans dat hij het aan dit oog gekregen heeft), maar er bestaat een hele kleine kans dat het kanker is dus hij stuurt het voor de zekerheid wel even op, mocht het wel kanker zijn en het "gezwel" blijft rustig dan laat hij het zitten, anders haalt hij de oogbol eruit en dat zou dus betekenen dat Amu aan een oog blind wordt.
Maar 28 jan gaat hij dus eerst het bobbeltje eraf halen en dan zien we wel weer, z'n leven is in elk geval niet in gevaar, daar heb ik echt om staan janken...wat was dat een opluchting....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 19:52

Ik hoop voor je dat het hierbij blijft!
Lekker ook dat het zo'n opluchting is voor je, het komt vast allemaal goed!
Sterkte en succes! Lachen

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 21:15

dank je, en idd een hele opluchting is het wel....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 21:26

Jeetje inderdaad een opluchting zeg!
Ik moet er niet aan denken dat het erger zou zijn.
Verder over het aan 1 oog blind worden: een clubgenootje bij onze vereniging heeft een paard die aan 1 oog blind is, en desondanks is ze nu al m-dressuur met hem. Gaat super!
Met buitenritjes is hij soms wat onzeker, maar als er andere paarden bij zijn: niks aan de hand.
Springen met 1 oog gaat wat minder, doordat de afstanden minder goed te meten zijn. Eén sprongetje echter is geen probleem, maar de afstand tussen de eerste en de tweede sprong bepalen is lastig voor dat paard.
Paard is verder erg gelukkig en ruiter ook!
Hopelijk is dit een soort geruststelling voor je...
Heel veel sterkte allebei!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 23:56

Een vriendin van mij rijdt ook een fjord en die is ook aan een oog blind, ze hoeft alleen op te letten dat ze ,als ze op de weg rijdt, met het "goede" oog aan de binnenkant rijdt, verder is er niks aan de hand en is die pony altijd lekker vrolijk.
Maar hij zou (mocht het toch kanker zijn) het oog kunnen laten zitten en het alleen iedere keer schoon maken, maar dan moet hij onder narcose en dat is helemaal niet fijn voor een paard om dat zo vaak te moeten ondergaan, dus is het dan verstandiger om de hele oogbol eruit te halen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 14:07

Hebben jullie Meulenberg?
Gelukkig is het waarschijnlijk niets ernstigs! Kan me voorstellen dat je er bets wel even bang voor was.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 18:25

Ja wij hebben Meulenberg, is lekker dichtbij, we gaan er altijd lopend heen.