Mensen met paarden / paardenmensen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Mensen met paarden / paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 12:52

Sinds mijn vroege jeugd heb ik pony gereden. Toen ik wat ouder was deed ik voornamelijk mee met springwedstrijden en later met de paarden voornamelijk dressuur. Paarden waren mijn leven maar sinds ik, 9 jaar geleden, een hele leuke vaste baan kreeg was ik eigenlijk meer druk met mijn werk dan met mijn paarden en pony's.

Ik merkte dat ik geen paardenmens meer was maar een mens met paarden. Veel dingen zowel qua rijden als andere dingen die met paarden te maken hadden werden vergeten. Waar ik vroeger mensen in bijschoolde had ik nu eerder advies nodig.

Sinds ongeveer 1 jaar werd ik door verschillende kennissen toch weer wat meer betrokken bij de paardensport. Ik merk nu pas aan mezelf dat ik er weer steeds meer plezier in begin te krijgen! Ik heb weer wat uitdagingen (die ik echt wel nodig heb) en zit in mijn vrije uurtjes/dagen weer volop tussen de paarden. Ik wist niet wat ik miste, maar wat ik miste weet ik nu gelukkig wel!

Wie zijn er hier mensen met paarden en wie zijn paardenmensen?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:06

Ik kan zeker wel zeggen dat ik een paardenmens ben al heb ik ook wel eens een dipje gehad (vooral als het een tijdje helemaal niet elkker gaat Scheve mond )

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:07

Ik ben een echte paardenmens!
Al mijn vrijetijd gaat naar de paarden (bijna Tong uitsteken )
Er gaat gene dag voorbij dat ik niet iets iet paarden doe.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:10

Ik ben ook een echt paardenmens
Ik ben vaak de hele middag bij mijn paard te vinden, als ik daar tijd voor heb. En vaak gaat al m'n vrije tijd in de paarden zitten.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:33

Een paarden mens, want heb geen paarden Knipoog
Ik was dagelijks elke vrij moment bij mijn paardje te vinden, en die ging voor alles.

Mensen met paarden pronken er meer mee, en vinden rijden vaak heeeeel belangrijk.

Mijn knollie was dik, vet, had een korte staart, maar de mooiste vond ik Lovers En rijden kon niet, maar dat vond ik geen probleem, knuffelen en tuttelen vind ik fijner. Ik vind rijden helemaal niet echt zo leuk Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:42

Ik denk dat ik wel van mezelf kan zeggen dat ik een paardenmens ben (als iemand het daar niet mee eens is, hoor ik het wel Tong uitsteken).

Maar ook ik heb periodes gehad, dat ik meer een mens met paarden was. Vooral als het niet klikt met een paardje, wordt de neiging heel groot om het maar een dagje over te slaan......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:21

ik ben iedre dag bij Lucky te vinden om uit te mesten enzovoorts.. Mensen vragen dan weleens of ik het niet als een verplichting zie, maar dat is juist helemaal niet zo! Soms als ik een zware dag heb, heb ik weleens zoiets van pff maar als je er dan bent is het iegenlijk hartstikke leuk! Het gaat mij idd ook niet om het rijden, als ik zin heb om te rijden maar ik merk aan Luck dat hij ECHT geen zin heeft gaan we gewoon een beetje oefenen met grondwerken enzo, dat vinden we oo erg leuk..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:12

Mensen in mijn omgeving noemen mij een paardenmeisje, hiervoor een rattenmeisje, en nu verschilt het per persoon Tong uitsteken

Ben er in ieder geval elke dag te vinden, met een paar uitzonderingen.
Het liefst iedere vrije minuut, dus ook de hele maandag en zondag en woensdag Haha!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:24

Tja ik denk wel dat ik bij de paardenmensen hoor, aangezien ik gewoon na school bijna heel de dag bij de paarden ben te vinden en ook lekker met ze bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:54

Paardenmens met paarden, mag dat ook Tong uitsteken

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:19

Ik ben een mens met paarden dat graag een paardemens wilt worden. Maar ik versta onder paardemensen mensen die ook echt VERSTAND van paarden hebben, dan alleen heel veel tijd met paarden doorbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:22

Wat is de definitie van Paardenmens? Want als ik bovenstaande reactie's lees vallen er maar weinig onder mijn definitie van paardenmens.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:22

Ik ben denk ik toch wel een echt paardenmens, vooral nu ik een plek heb waar ik ook echt lekker de hele dag bezig kan zijn! Ik steek al mijn vrije tijd (daglicht) in de paarden en heb er ook echt heel erg moeite mee als ik een dag niet kan komen! Ik ga dan ook vaak een tijdje alleen maar zitten op een bankje en kijken naar de paarden in de wei en lekker genieten! (Vaak kijken de paarden even hard terug over het hekje Knipoog ) Een dagje niet rijden is geen probleem, lekker wandelen en VD-en is ook ontzettend leuk!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:36

Ik ben veel op stal te vinden, en sla geen dag mijn paard over...
Maar onder paardenmens versta ik iemand die leeft van de paarden, dus paardenhandel/topsport...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:20

Geef jouw definitie eens dan Pipo?

Ik denk dat een paardenmens iemand is die niet alleen kan rijden, maar ook in de omgang handig is met paarden en enigszins idee heeft van gezondheid, voeren etc.. Maar vooral in de omgang schort het nmm bij de mensen met paarden. (hmm, was niet echt het plan er een waardeoordeel aan vast te knopen, heb ik nu toch gedaan...)
Aanvullingen op de definitie zijn welkom, dit is nog maar een klein brokje van het geheel geloof ik....

Ik ben zelf opgegroeid met paarden, en ik heb wel het idee dat ik weet waar ik mee bezig ben. een leven zonder paardebeesten zou voor mij werkelijk ondenkbaar zijn (sinds ik me kan herinneren staat er hier wat aan huis), dus ik definieer mezelf als paardenmens.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:33

Waar ligt de grens? Ik ben in ieder geval een mens met paarden, dat is te bewijzen.
Maar wanneer ben je een paardemens?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:48

Idd, ik zie een paardenmens als iemand met een paardenfamilie, alles geleerd van pap die dat weer van pap geleerd heeft, opgegroeid in de paarden, altijd eigen paarden gehad, eerder kunnen rijden dan lopen bij wijze van, en niet gewoon van ja, ik ben veel in stal, het gaat wel lekker, dus ben ik een paardenmens Verward
Ik ben misschien wel een paardengek ofzo maar ik ben geen paardenmens, mn ouders weten er geen zak van en ik ben gewoon op de manege begonnen omdat ik het ritje op vakantie wel erg leuk vond.
Ik vind het een beetje duf dat iedereen paardenmens denkt te zijn, tenzij ze er een heel andere definitie van hebben.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:58

Tancreda4 schreef:
Mensen met paarden pronken er meer mee, en vinden rijden vaak heeeeel belangrijk.

Mijn knollie was dik, vet, had een korte staart, maar de mooiste vond ik Lovers En rijden kon niet, maar dat vond ik geen probleem, knuffelen en tuttelen vind ik fijner. Ik vind rijden helemaal niet echt zo leuk Tong uitsteken

Mijn knollie is hoefbevangen geweest, met rijden kon ik zijn gewicht in toom houden, en zo de kans op een (fatale) terugkeer van die aandoening.
Vind ik zijn gezondheid toch net even wat belangrijker dan de indruk wekken dat ik pronk...

Verder denk ik eigelijk dat niemand zal roepen 'ik ben een mens met paarden en zal nooit een paardenmens worden'...
Iedereen wil natuurlijk paardenmens zijn. En een grens is er niet...

Ik ben IMO geen van beide, maar als ik later groot ben, hopelijk allebei Haha! Knipoog En dat terwijl ik nog nooit een paard ben tegengekomen waar ik echt niet mee overweg kon...

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:07

ik ben een egte paardenmens!!

ik ga wel hele dage na me paardjuhs
behalfe als ik school op:P

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:45

Denk dan toch dat ik redelijk onder het kopje paardenmens door kan. Alleen heb ik een papa met een interesse voor koeien... Wat paarden betreft eigenlijk een heleboel van mijn buurman opgestoken. Simpele dingen ook wel waar ik me bij mensen met paarden weer aan erger....

Bv. regeltje: je staat altijd allemaal aan dezelfde kant van een paard.
Als ik dan zie dat van die manege tutjes aan twee kanten om een paard heen lopen springen fronsen mijn wenkbrauwen al. Een paard is nu eenmaal een vluchtdier wat niet snel op een mens zal springen maar als daar de ruimte niet voor is zit er geheid een onder en dan is ineens dat paard gevaarlijk... Yeah.. Right...

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:55

Ben een mens met een paardenhobbie. Eerder was ik echt ALTIJD op stal, liefst 24 uur per dag, en mee gaan op concours naar A'dam enzo... ponies rijden, poetsen enzo. Na school, in mijn vrije tijd was ik echt altijd bij de paarden en ponies.

Maar sinds dat ik merkte dat er meer was dan alleen paarden en ik de moeilijke keuze had moeten maken, verder in de paarden of iets anders... ik koos voor iets anders... misschien wel de verkeerde keuze geweest want dat wat ik vroeger had, dat gevoel, krijg ik niet meer terug Verdrietig

Maar ergens ben ik ook blij dak er nie indoor ben gegaan, want er is voor mij idd meer als paarden en paardrijden. Al mis ik het wel... al die dagen op stal doorbrengen, ook als de manege op slot was dan in de vakantie erop passen. Dat waren de beste tijden ooit Lachen

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:58

En neej... ik was altijd de enige van mijn familie die zo in ponies opging. Die zooo voor de ponies ging om ze heel vroeg klaar te hebben ingepakt en wel om op concours te gaan. Heb het niet van familie... et zit nog steeds verstopt in mijn hartje maar na voicy te hebben verloren is het niet het belangrijkste meer.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:44

Tsja...Ik mag hopen dat ik mezelf paardenmens mag noemen....Van jongs af aan helemaal debiel van paarden geweest...Toen ik nog te jong was voor een manege, reed ik al rond op een pony van een nicht...Toen manege,verzorgpony's, handelstal,wedstrijden,eigen paard...Heel mijn leven staat eigenlijk in het teken van paarden..Nu ook,hele dagen in paardrijkleding,doe een opleiding tot hoefsmid..Geef les, corrigeer af en toe nog eens een paard of pony...Zou me geen leven zonder kunnen voorstellen.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:16

Ik vind paardenmensen mensen waarbij het omgaan met paarden eigenlijk vanzelf goed gaat als jullie begrijpen wat ik bedoel. Mensen die geen methode nodig hebben, maar gewoon vanuit hun hart werken.

In mijn ogen zijn er dan ook maar erg weinig echte paardenmensen en denk ik dat je ook niet van jezelf kan zeggen dat je er één ben tenzij iedereen in je omgeving het al heeft gezegt dat jij er één ben

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:23

Ben het met Viola eens.

Ik mezelf gewoon als een mens met paarden. Maar af en toe zie ik mensen echt klungelen met die beesten, echt geen idee van hoe of wat en dan denk ik altijd: ach, ik ben gewoon een stapje verder.
Maar een paardenmens zou ik mezelf niet zo snel noemen.