Leuk beroep : paardenhandelaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Leuk beroep : paardenhandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 22:31

Ik zit hier weer met mijn tong op mijn schoenen.
Wat een rotdag vandaag.

Vanmorgen om half 9 ging de telefoon, een vrouw die een Welsh A tje die zooooooo veel waard was volgens haar wilde ruilen voor een grote Haf, voor een kind van 2 jaar.
Ik denk ik zal t wel niet goed horen,ik heb gisteravond vast teveel Martini op. Haha! Dus ik spreek voor een paar uur later met haar af.
Komt ze aan, ECHT met een kind van 2 jaar!Enfin, ik weer discuseren.Ja maar zij wist wel wat ze deed, en ze was veearts en ze had Deurne gedaan.Amigo is nogal vlot, maar dat maakte niet uit , want dan nam ze het kind wel voorop mee Verward
Ik zeg wat weegt u, ikke heel wat.
Ik 120 zegt ze.
Enfin ze gaat dus "keuren" ze zegt hij heeft een dikke plek mok, en wijst de spoor in de vetlok aan.Ik zeg mevrouw de veearts, dat heeft ie dan aan alle 4 de benen op dezelfde plaats, want dat is zijn 5 e teen, en heeft zeker een paard met veel sok!
Enfin ze bood geld, en trok dat weer in, ze zou om 3 uur bellen, en niks meer van gehoord natuurlijk.
Daarna kwamen ineens allerlei mensen tergelijkertijd, de ene te vroeg en de andere te laat.
Zeker 10 kleine kinderen braken de hele stal en daarbuiten alles af.
Ik pakte een kinderwagen vanachter een paard uit, en zette t in de hoek.

Ik heb die kinderen ZEER hard toegeroepen op te houden met hun kabaal en geren achter de paarden langs, maar de ouders vonden t schijnbaar de normaalste zaak van de wereld.Met touwen en zwepen waren ze aan de rand van de bak aan t slaan, terwijl onze meiden de paarden probeerden voor te rijden.
Ik werd knettergek en de paarden bloednerveus, de honden vals want die lieten ze natuurlijk ook niet met rust.
Toen mensen op onze Fries, die t momenteel echt goed doet.Ze hadden zelf "iemand bij die er verstand van heeft" dus ik kon moeilijk erbij gaan staan om aanwijzingen te geven.
Na een hele serie van die stomme vragen van diegene die erbij was, van die vragen waar je gepikeerd van wordt, moesten die mensen erop maar niemand mag t paard vasthouden want ze moeten t alleen kunnen ( paard is net 6).
Man eerst.Weet niet eens hoe die de teugels vast moet houden.Enfin, Hannes blijft de nuchterheid zelve.
Toen vrouw derop, begint te klemmen en te trekken.Toch kreeg ze blijkbaar geen advies om het paard terug te nemen uit de galop, want ze ging maar door en steeds harder.Ik zeg dat gaat niet goed, en mee valt ze eraf.
Gillen, janken.
Ik sprak haar daarna: Ja, hij zat zo lekker in galop, maar toen kon ik me niet meer houden dus ik denk ik laat me maar vallen....
Toen gingen ze naar t ziekenhuis voor de zekerheid,ik zeg tegen die meid ( die er bij was)bedankt!
Ik kan me niet voorstellen dat Hannes uit zichzelf in galop ging, want zo voorwaarts is ie niet.lLaat ik het zo zeggen: als ik als instr. in de bak had gestaan, was dit NIET gebeurd.

Enfin volgende mensen op een paard van 20:( ZZ!)
Trekken klemmen en zeker een kwartier in rengalop door de bak.Ik stond hier wel in t midden en kon niks doen als haar rustig toespreken wat ze moest doen, als ze dan zou luisteren was het helemaal fijn geweest..Maar toch kreeg ik haar er heelhuids af.

Daarna nog 2 paarden opgezadeld voor haar, de ene was te klein en de andere te groot.

Andere mensen gingen intussen de wei in met de kinderen ( waar ik het al helemaal niet op heb) en kwamen terug met t verhaal dat ze gebeten zijn door een pony. Verward

Eind van de dag kwamen mijn pensionklanten met hun drukke kinderen er ook nog es bij.

Eind van het liedje:
Achterblijven met een flinke bende en een paar nerveuze paarden en niks verkocht.
Zelf op van de zenuwen, want de mensen vinden het doodnormaal om een peuter op een ongezadeld jong paard te zetten, maar ik sta doodsangsten uit!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:41

Phoe ik zou Gillend Gek worden!!! Hopen dat het maandag beter gaat!! Rustiger en nog wat verkopen! Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:44

Ben je mooi klaar mee....
En jij straks die paarden weer van hun trauma Haha! afhelpen.

sommige mensen denken echt niet na.
Het galop verhaal van de fries doet me denken aan het akkefietje wat desiree van de week mee maakte (staat ergens op vvdd)

kimmie261

Berichten: 19213
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:45

het is wel in een paar opzichten heel herkenbaar, vooral dat mensen vaak minimaal z rijden en dan niet eens weten een pard van draf naar stap te krijgen,of mensen die zulke stomme dingen vragen, 1 van de ergste was wel een vrouw die tot 3x terug kwam voor een andalusier met manen tot op zijn knieen......of deze geen maanexeem had, en zo nee, hoe ik dat dan wist.....(zucht).

of een paard met wat bredere voeten,"hoe kan een paard op zulke voeten lopen , deze laten we wel smaller kappen door de smid....", maar ze hadden zelf al meerdere paarden dus ik hoefde ze niets meer te vertellen...afijn is dus simpel dan, paard op stal, en auf toettie....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 22:45

Ik hoop t ook Liesje.
Ja aan dat verhaal dacht ik idd ook.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:46

Ach, je hebt in ieder geval geen saaie dag gehad !! Haha!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:47

Sjongejongejonge... Wat en k*ters zeg!!! ik bedoel maar, je bent op bezóék hoor!!! en dan denken dat je alles beter weet, en alles kan maken... JIJ bent de baas! maar aan de andere kant, jij wil je paarden denk ik verkopen dus moet je beleefd blijven... Maar ze mogen toch niet je paarden
1 een kwartier in rengalop zetten, vooral een paard van 20 niet
2 zonder toestemming een peuter op een jong paard zetten
3 in de stallen rennen, ik snap best dat die paarden nerveus werden

sjongejonge, waar zit dat verstand... in hun reet ofzow?? (sry voor het taalgebruik!) Als je een btj nadenkt doe je zulke dingen niet!!!

Maargoed, ik wens je iig veel suc6 met je paarden kalmeren, jezelf energie te geven en uit te rusten.. en natuurlijk met je paardjes verkopen (niet dat ik je niet aardig vindt, maar het is je werk).

Kuskus Ilse

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 22:47

Craignethan schreef:
Ach, je hebt in ieder geval geen saaie dag gehad !! Haha!

Ja, das ook weer zo. Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:50

Als paardenhandelaar kom je idd heel wat rare types tegen, sommige mensen sporen echt niet. Ik loop stage/werk op een handelsstal, en sommige mensen trap ik het liefst weer net zo hard van het erf- maarja, klant is koning he?!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48391
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:23

hehe... dit is een van de momenten dat ik absoluut NIET jaloers op je ben, met je beroep... Haha!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:29

gewoon tot 1000000000000000 tellen Schijnheilig ......

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:35

Poehpoeh! Dat klinkt lekker druk ja! lijkt me ook mateloos irritant als al die mensen rond je paarden gaan rennen.. als ze dat bij me eigen paard gaan doen vind ik het al irritant Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:38

Als ik het zo hoor had je vandaag ook geen mensen aan wie ik zelfs maar een hobbelpaard zou willen verkopen! pffff wat een volk zeg.

Hou jij daar trouwens nog rekening mee, ik bedoel als je echt ziet dat het niks gaat worden, dat je dan zulke mensen gewoon geen paard verkoopt?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:40

Tjemig ik zou dus ook gek worden!
Sommige mensen zeg!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:42

nou natas,
jij hebt een martini verdiend meid
wat een figuren huppelen er rond hee, op deze aardkloot

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:57

Poe hee , volgens mij moet je eens met flink strakkere hand gaan regeren daar..... als je dit zo door laat gaan komen er straks echt ongelukken en wordt jij er nog aansprakelijk voor gesteld ook...

Hoe kom je in godsnaam aan zeker 10 van die ettertjes tegelijk op je erf Verward

Dat kan knap fout lopen als je dat zo leest met die kids die overal rondrennen , om nog maar te zwijgen van die mensen die als een bezetene door die bak scheuren...

Niet l*llig bedoeld hoor , maar denk dat je deze situaties moet zien te voorkomen voordat je echt problemen krijgt ... is ook beter voor je bloeddruk Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:01

hahaha nou voor ons lezers levert het in ieder geval een grappig verhaal op, maar jij zit natuurlijk met de zooi.... Heb nog niet zo veel verkopen meegemaakt als jij maar er zitten inderdaad hele herkenbare situaties bij....persoon van 120 kg komt voor een bloedpaardje van 1,55 want daar wil ie mee op jacht Verward Mens dat beest komt amper van de grond! (dit is ook meteen de reden dat ik nooit een goede handelaar zou zijn....heb het geduld er gewoon niet voor, ik zou constant mensen beledigen en echt noooooit iets verkopen)

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:13

Oef, dat klinkt bijna als de dagen die ik meemaak op de wijkboerderij Bloos!
Ik snap niet dat ouders geen respect bijbrengen bij kinderen voor dieren.
Maar de veel ouders hebben dat zelf al niet eens.
En dan nog de vele mensen die er 'alle verstand van denken te hebben'.

Ja ik kan me voorstellen dat je daar gebroken van bent, dat ben ik ook na elke werkdag op de wijkboerderij.
(Het heeft me wel intussen veel meer assertiviteit bijgebracht tegen lastige 'klanten' Lachen )


Wij hebben overigens een bordje op het hek met - niet rennen, - niet over de hekken klimmen etc etc.
Het helpt weinig helaas...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:17

Zéér herkenbaar!

Ik denk dat elke handelstal zulke dagen wel kent...Ik ben er ook vaak helemaal debiel van geworden..5 Paarden voorrijden voor familie + iemand met 'verstand van paarden'.. Alles compleet afzeiken en beter weten...Tot ze er zelf op gaan zitten Lips are sealed

Maargoed....Paardenhandelaar?, elke dag anders Tong uitsteken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:39

mwah je hebt in ieder geval een afwissellend beroep Haha!

misschien kun je een apart hokje maken waar je de kinderen in kunt zetten Schijnheilig

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:36

Stalregels bij de ingang ophangen?

En GEEN aansprakelijheid aanvaarden...

Enne misschien een idee:
Als iemand geen goed passende cap bij zich heeft mag hij/zij er niet op, sluit je lekker al die kleintjes uit!
(en al aan de tel. zeggen heh, dat zij zelf voor cap moeten zorgen.)
Sterkte!

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:40

phoe hé! wat zal jij "kapot" zijn zeg!

Ik heb een tijdje terug een paard voor iemand beleerd en die moest daarna v.u. onze stal verkocht worden... Nou daar heb ik dus ongeveer 5 gezinnen voor gehad, die allemaal "een man met ervaring" mee hadden, en me alle 5 het bloed onder de nagels vandaan trokken! ze konden amper netjes op en af stijgen! (Het arme arabiertje wist niet meer hoe hij het had!)
Tegenwoordig zeg ik dus altijd maar, ik wil best je paard beleren, maar verkopen doe je zelf maar! Ik kan dat dus echt niet aan zien.

Echt groot respect voor je geduld!
Succes er mee!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:55

jeetje...ik heb al 2dagen dat alles tegen zit maar dit slaat werkelijk alles...dit zijn dagen dat je mensen graag de strot dicht knijpt...petje af!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:57

mmmmmmmmmm kom je wel helpen, Haha! dan zal ik voor de kindjes zorgen en de ouders, wedde dat ze niet meer terug komen, of is dat niet de bedoeling. Verward
Sommige mensen weten gewoon niet wat ze doen, denken dat paarden hetzelfde zijn als de lieve cavia,s op de kinderboederij. Lachen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:05

oh, oh, oh, daar zou ik dus knéttergek van worden....en ik zou binnen de kortste keren geen handelszaak meer hebben denk ik Haha! (weet ik eigenlijk wel zeker... Schijnheilig ).