Rijden jullie met harde regen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Rijden jullie met harde regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:42

Het zit niet echt mee. Ik rijd sinds een maand of 2 een paard bij bij mij op stal iedere vrijdag. Heb er altijd erg veel zin in maar als ik nu naar buiten kijk heeft het wel zin om in de buitenbak te gaan rijden nu? Volgens mij vind het paard het ook niet fijn toch? Ook staat hij 'sochtends in de wei en 'smiddags in de paddock dus dan is hij al zeiknat vanmiddag als ik aankom.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 07-05-04 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:51

denk dat de eigenaresse op zich er ook geen problemen mee heeft. Ga er zo om half 4 heen en dan staat hij nog buiten al vanaf vanmorgen. Hij schijnt ook veel te rennen in de weide dus dat scheelt op zich wel. Kan er ook moeilijk een zadel opgooien als hij zo nat is dat gaat schuren toch?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:11

MoonChloe schreef:
Ik rij wel als het regent ( in binnenbak Haha! ) zou je ook kunnen doen??

Dat is gemeen die hebben wij niet.


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:13

MoonChloe"]
[quote="Bravura schreef:
Rij je toch tussen de regendruppels door? Haha!


lijkt me beetje lastig.. Tong uitsteken
[/quote]

snap wel wat ze bedoeld Haha! maar is ook niet echt handig. Pas regende het ook een x op vrijdag en heb ik dat paard tot 3 x toe op en af gezadeld (inclusief deken erop en af en peesbescherms om en af Boos! ) om vervolgens na een harde hagelbui er bijna af te vliegen. Paard ging op de noodrem toen hij zag dat al zijn vriendjes die ook in de bak waren naar binnen gingen en ging op de noodrem en omdraaien. Snapte het op zich wel want die hagel (en soms harde regen ook) doet best wel zeer op zijn dunne velletje.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:16

JosLover schreef:
Ik hou het ook voor gezien. Ik ga niet rijden, we worden er beide niet blij van. Voor ik er ben, ben ik al doorweekt.
Ze staat wel een dagje vaker stil, dat maakt voor onze 'traning' niet uit Lachen


Dit paard word ook niet supergetraind maar ik ben hem gaan bijrijden omdat hij vaker bereden moet worden. Denk dat hij nu 4 of 5 x per week een uurtje gereden word niet echt heel fanatiek. De eigenaresse is niet echt zo heel moeilijk en denk ook wel dat zij het begrijpt als ik een x oversla om deze reden. Denk dat ze zelf ook niet was gaan rijden.

Hoop nu eigenlijk dat de weergoden de regen laten stoppen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:18

Cassidy schreef:
Harde regen....en dan daarna een week lang op een soppend zadel zitten: nou nee, bedankt. Ik longeer wel, want mijn paard is niet van suiker en ik ook niet. Maar sowieso heb ik er moeite mee om in de stromende regen op mijn paard te stappen. Als ik er opzit en een bui op mijn hoofd krijg vind ik dat niet leuk maar heb daar minder moeite mee. Maar nat worden tot op mijn onderbroek en idd dat soppende zadel: nee.


Ik heb hem nog nooit gelongeerd hij heeft zo'n longeersingel met bijzet eraan enzo dat heb ik nog nooit gebruikt. Dus een volgende keer als ik haar zie zal ik eens vragen hoe dat afgesteld moet worden Bloos! durf het anders niet te proberen. Het is jammer dat de paddocks op de dag bezet zijn anders had ik hem even 'losgelongeerd'.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:26

Bravura schreef:
Gouda, ik heb ook nooit de beschikking gehad over een binnenbak. Dat kwam goed van pas omdat Bravura en Onivia vaak op regenachtige wedstrijddagen als enige niet te diep liepen of wegdraaiden tijdens een dress.proef. Voordelen van in de regen rijden heb je dus ook!
Ik vond het nooit erg om in de stromende regen te rijden. Ik trok altijd zo'n lange waxjas aan, die ook over de achterhand van het paard viel. Waxhoedje op...en zowel paard als ruiter geen last van het slechte weer. Wat me altijd opviel: na het rijden was de rug van het paard weer mooi opgedroogd (als ze al nat geregend waren voordat er gereden werd).


Dus het kan geen kwaad om op een natte rug een zadel te leggen (ziet kwade blikken van stalgenoten al)? Anders ga ik het gewoon even proberen kijken of hij zich wil gedragen. De vorige x dat ik in de regen reed ging hij iedere x helemaal scheef lopen en lopen klooien.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:35

op zich ben ik ook niet echt een watje. Ik rijd het paard nog maar kort (denk nu zo'n 6 x gereden) het is een groot en sterk dier. Binnenkort kan ik pas les gaan nemen (ben nog een instructeur aan het uitzkiezen) en denk ik dat ik wel meer zekerheid ga krijgen dat ik hem goed rijd. Nu zijn we nog een beetje zoekende en ik snap het van zijn kant ook wel dat zijn natuurlijke gedrag (met kon tin de wind) naar boven komt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:41

kijkt naar buiten.....ja op zich kan t nu wel ja. Alleen dat door en door natte paard wat ik zo aantref. Maar ja misschien valt het mee en heeft de stalhouder hem eerder binnen gezet en kan ik hem droogwrijven. T is dat ik vanavond weg moet anders ha dik het rijden naar vanavond doorgeschoven. Heb zo'n zin om te rijden had al 2 jaar niet meer 'echt' gereden toen ik dit paard ging doen en hij loopt echt super (zweeft) ben echt super in love met het dier Lovers .

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:46

lijkt wel of het steeds natter word. Ben benieuwd of de bak nog te rijden is by the way. We hebben wel vilt maar geen drainage (lang leve stalling bij de boer soms niet). Maar goed anders word het gewoon sliden of waterskieen ofzo. Aan de andere kant het paardje is best erg groot en breed (tank) dus het moet wel gaan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:49

dank je wel

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 13:35

kijkt naar buiten... volgens mij is het nu bijna droog hier duim duim

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 17:38

ik heb hem toch maar gelongeerd aan t halster (t was de 1e x longeren) en hij supe braaf en liep lekker laag. Hij was echt te nat om een zadel op te leggen. Volgende week vrijdag vast weer beter.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 13:59

Cassidy"]
[quote="Gringo_HS13 schreef:
Ik ben dan meer van Schijnheilig : Los longeren en zelf in het midden onder een paraplu staan. Haha! Haha! Haha!


Hee, die paraplu, dat ik daar niet aan gedacht heb Haha!

Bij ons waait het meestal zo hard, dat die paraplu alle kanten opwaait. Ik sta dan meestal met een regenjas aan en leren Aussie hoed op. Zo'n ding die je vast kunt snoeren Haha!
[/quote]
De meeste paarden lopen dan meteen een stukje harder Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 12:57

kristie schreef:
wij hebben ook alleen een binnenbak, en als ik rij en het gaat regenen dan rij ik meestal wel door.
maar als het al regend voor ik begin met rijden, ga ik dus niet rijden.


denk dat je buitenbak bedoeld.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:07

als het erg hard regend vind ik rijden ook gewoon zelf niet leuk moet ik eerlijk toegeven zwak he.Denk dat ik er zelf ook ziek van kan worden. Het paard loopt scheef wil zelfs stoppen (bijrijdpaard die ik iets meer dan een maand rijd), ik word koud, de druppels lopen je ogen in zodat je weinig ziet en doet nog zeer ook, teugels gaan glibberen (als je geen handschoentjes aan hebt) kortom denk niet dat ik er aan begin. Als het een volgende keer weer hard gaat regenen als ik het paard moet rijden dan ga ik wel longeren de eigenaresse vind het niet erg heb het overlegd.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 08:07

een beetje regen kan ik en het paard ook wel tegen we zijn niet van suiker. Maar als ik het paard al nat van het land moet halen en daar een zadel om moet leggen (terwijl hij al een gevoelige rug heeft) en dan in een echte stortbui moet gaan rijden dan wil hij geen eens meer lopen en als hij al wil lopen dan echt heel schuin.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 08:08

die keer dat ik in harde regen reed ging het echt heel hard en ging iedereen de bak uit dus het paard wou ook en dat was de 3e keer dat ik op hem reed dus ben maar gstopt toen. Een andere x hagelde het zo hard dat het gewoon pijn deed en weer ging iedereen uit de bak toen ging hij staken maar ja geef hem wel gelijk als het zeer doet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, DemiSisa, Dnies90, Fleuribelle, lissssan, marlouhusson, mirriejj, tienus63, Vagabondo en 35 bezoekers