Rijden jullie met harde regen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:04

Rij je toch tussen de regendruppels door? Haha!


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:21

Gouda, ik heb ook nooit de beschikking gehad over een binnenbak. Dat kwam goed van pas omdat Bravura en Onivia vaak op regenachtige wedstrijddagen als enige niet te diep liepen of wegdraaiden tijdens een dress.proef. Voordelen van in de regen rijden heb je dus ook!
Ik vond het nooit erg om in de stromende regen te rijden. Ik trok altijd zo'n lange waxjas aan, die ook over de achterhand van het paard viel. Waxhoedje op...en zowel paard als ruiter geen last van het slechte weer. Wat me altijd opviel: na het rijden was de rug van het paard weer mooi opgedroogd (als ze al nat geregend waren voordat er gereden werd).

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:34

Gouda, ik haalde er eerst het zweetmes over heen, daarna maakte ik de haren glad met de (plastic) roskam, zodat het niet ging jeuken en daarna ging het zadel er op (vanaf de manenkam iets naar achteren schuiven, zodat de haren er weer glad onder lagen).

Mbt het wegdraaien etc; oefening baart kunst, het is altijd even wennen voor zo'n dier, maar als ze niet beter weten heb je er straks voordelen van.

Ik zie dat er idd veel mooi-weer-rijders zijn! Haha!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:48

Succes! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Berdien, frutsel05, lissssan, mirriejj, Noblesse_, Sintara, Tieme, Umeo en 30 bezoekers