Zomerweide lekker vol!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Zomerweide lekker vol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 22:36

Gister was het 1 mei en dat betekent dat de zomerweiden die mijn vader beheert weer begraasd mogen worden!

De drie percelen zijn goed gevuld met een hele club Haflingertjes, een Fries, een stel KWPN-ers, een aantal Belgen, een tinker, een stoer Arabiertje (genaamd KIM), Oldenburgers en Groningers.

Voor onze eigen Pelgrim was het ook tijd om de vleugels uit te slaan. Ondanks ons weinige oefenen stapte ze in één keer de trailer op en ook bij het afladen en inscharen was er niets met ons meissie aan de hand Lovers De stoere, uitgestrekte draf en showgalop van de nieuwe weidemaatjes waren (zoals ieder jaar) weer prachtig om te zien. Briljant om weer mijn camera te vergeten! Thuis stond Pelgrim`s mammie Prelude hartverscheurend te jammeren om haar verloren dochter Verdrietig , maar dat was vandaag ook al over.

Er komen nu nog ongeveer zes paarden bij en dan is het Lauwersmeer weer goed gevuld!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/



Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 11:28

Onze eigen knollies staan gelukkig ook alweer een maand fulltime buiten. Dat doet hen zichtbaar goed!

Maar die jonge guppies in de natuurweiden vind ik altijd helemaal ultra-mooi om te zien! De eerste dag wordt er in de hengstenweiden gestreden om het leiderschap. In de merrieweide wordt het hele seizoen rangordelijk geouwehoerd van paard tot paard en van dag tot dag... Echt grappig om die gender-verschillen zelfs bij PAARDEN te zien, haha!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers