Deze nachtmerrie, wordt noooit meer een droom!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Deze nachtmerrie, wordt noooit meer een droom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 19:57

Zoals jullie weten, gaat het al tijden slecht met Vlam haar been.
Doordat ze zogenaamd dractig was, heb ik een half jaar haast niks gedaan, omdat de DA dat mij aanraadde.

EERST DE DRACHTIGHEID EN DAT BEEN KOMT WEL, werd er verteld.

Vorige week was de dierenarts er, en adviseerde mij foto's te laten maken,maar eerst moest ze naar de hoedsmid.

De hoefsmid kwam en voor het eerst had ze geen verdoving en praam nodig, ik was heel erg trots op haar, ondanks dat ze terug vechte

Ik was al dagen zenuwachtig.
Voor de foto's, want een jaar geleden,heeft een Da gezegd dat het noooit goed zou komen.

Voor de mensen die dat verhaal niet weten:

Flame heeft ene ongeluk bij de fokker gehad en een litteken van 7 cm en haar been werd steeds dikker.

Nu, na een jaar, weet ik HELAAS de verklaringen van alles.

Ik was 2 uur van te voren naar stal gegaan, kreeg ik brommer pech, ik 1 uur gelopen naar stal zo ongeveer :S
Ik kreeg een gevoel dat alles fout zal gaan.

Wij later flame inladen en weg.

Kwamen we daar aan, Flame werd steeds drukker.
Op ene gegeven moment heeeft ze een verdoving gehad en die werkte binnen 5 min.
De Da foto's maken en ze ontwikkelen.

Ik zag dat ze ze ophingen en ze mompelde wat, na een tijdje hoorde ik Harold, de DA zuchten.. Boos!

Marielle, andere dierenarts, vroeg me mee te komen en gaf uitleg.

Ik zag het al op de foto, allemaal rare botten,kapotte botten en botten die er niet horen.

Wat blijkt, nu heeft ze zware artrose, op DRIEJARIGE LEEFTIJD.

Door dat ongeluk, dat gevecht wat ze had met haar zelf (niemand weet wat ze heeft gedaan) zijn haar botten heel erg beschadigd.
Ik kan nu even niet op de naam van die botjes komen, bij ons zijn het middenhansbeentjes enzo.
Jullie begrijpen het wel Lachen

die zijn dus aan het afbrokkelen geweest en die stukjes bot zijn weer gaan groeien op ander bot.
Die botten horen net als het kogelgewricht, glad en rond te zijn, dat zijn ze verre daarvan.

Helaas niks meer aan te doen.

Ik kreeg 2 keuzes:

inslapen of op het land

Inslapen doe ik zeker niet

Dus als iemand een leuk adres van een reservaat of iets heeft, pb mij aub!!

Ik ben er nog steeds stil van Huilen Huilen


Ik ga de DA ook nog opbellen of ze nog gedekt kan worden, dan doe ik dat.

Hier nog een foto van Flame in Januarie..

Afbeelding

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:01

Jeetje dit is niet echt goed nieuws!! Weet je wel zeker dat ze geen pijn heeft?? Want als zedat wel heeft zou ik haar wel uit haar lijden verlossen hoe moeilijk dat ook voor je is.

Maar anders kan ze misschien wel op het Lauwersmeer gebied lopen ofzo, ik weet zo niet bij wie ja daar voor moet informeren, maar het is een natuurreservaat in het noorden van Groningen/Friesland.

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:02

oohwjeeh Ach gut
wat poedersuiker voor je Huilen
ik hoop dat je een mooie wei voor haar vind!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:08

nee ze heeft geen absoluut geen pijn. Alleen als het over belast raak.
Flame kan nog jaren mee en ik wil haar nog een paar jaartjes een leven geven.

Ik zou graag een veulen van haar willen,maar of dat kan is niet zeker.

Als ze pijn krijgt is de beslissing makkelijk voor me.
Maar dat heeft ze NOG niet.

Naar mate ze ouder word, krijgt ze dat wel.
Maar om haar nu gelijk af te laten maken als ze verder helemaal gezond is? NOOIT!

Ze kan iig nog makkelijk 2 jaar mee.
Ze krijgt geen behandling en medicijnen omdat ze pas 3 is

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:09

t zit je ook niet mee he Verdrietig
als ze geen pijn heeft zou ik haar ergens in t land zetten, heeft ze wel pijn dan is het t beste en eerlijkste tegenover haar om haar in te laten slapen, maar dat kan de DA je wel vertellen denk ik

heel veel sterkte!

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:10

Bah wat een rotbericht!
|Ik hoop voor je dat je haar nog kunt laten dekken en
haar verder lekker (pijnloos) op het land kunt laten staan......
Als je meer te weten wilt komen over artrose bij jongere paarden,
dan kan je Lundi even PBen zij heeft ook onlangs (helaas) Verdrietig haar paard
weg moeten brengen door de gevolgen van artrose.....

Sterkte iig Lachen

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:11

Kijk eens op www.zonnehoeve.net.
Die beheren ook een aantal natuurgebieden. Ik heb goede ervaringen met ze. er zijn op Bokt ook mensen met slechte ervaringen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:12

Weet je wel dat een artrose paard erg veel pijn heeft?
Mijn allerliefste Whis heeft ook zware artrose (zo ongeveer overal)Whis heeft lange tijd op zware pijnstillers gehad en is nu sinds paar maanden er van af en t gaat redelijk met ups en downs wel al een paar beslisingen gemaakt
Nu mag ze nog een tijdje paard zijn lekker de wei op en buiten ritjes (dus laten doen wat ze zelf fijn vind en daar geniet ze van een ding weet ik wel ze hoeft niet terug op pijnstillers want dan mag ze gaan van mij.......voor eeuwig de grazige wijdes............................
Maar een drie jarige met zulke zware artrose ik weet niet of dat eerlijk is ik twijfel al vaak aan mezelf wat Whis betreft en of ik wel eerlijk ben tegen haar en zei is dertien
Meid ik hoop dat je een goed besluit neemt en sterkte deze moeilijke tijd Ach gut

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:13

Neem contact op met Leonoor hier op bokt, zij kan je misschien helpen met een goed plekje..

En voor de rest.. Waardeloos meis.. Verdrietig Zonde van zo'n leuk dier!!

Ik wens je veel sterkte in je besluit..

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:19

Heb er ff over gedaan om te typen enz maar een paard met artrose in dit stadia heeft echt pijn dat kan niet missen kijk maar naar de mens met versleten knien en heupen die door pijn niet meer kunnen lopen een paard kan niet in een rolstoel of achter een rolater of een nieuwe heup of knieen kunnen krijgen hopelijk begrijp je mijn reactie ondanks ik met whis in t zelfde schuitje zit
Voor meer info zie mijn profiel Verdrietig

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:19

Renske20 schreef:
t zit je ook niet mee he Verdrietig
als ze geen pijn heeft zou ik haar ergens in t land zetten, heeft ze wel pijn dan is het t beste en eerlijkste tegenover haar om haar in te laten slapen, maar dat kan de DA je wel vertellen denk ik

heel veel sterkte!



ze nog nergens last van!
als ze dat wel krijgt is de beslissing makkelijk!
maar dat zie ik tegen die tijd liever

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:23

ik heb hetzelfde met destiny, spat, en HKo maar nadat het jaren goedging is de spat linksachter verder gaan woekeren en als je foto's van het spronggewricht bekijkt herken je amper de verschillende delen nog, t is 1 grote puinhoop op de foto's

maarja ze rent en speelt nog in de wei dus ze mag nog blijven, krijgt ze meer pijn dan zal ik haar helaas moeten laten gaan, ik weet dus hoe je je voelt Ach gut

heel veel sterkte!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:23

Kido schreef:
Heb er ff over gedaan om te typen enz maar een paard met artrose in dit stadia heeft echt pijn dat kan niet missen kijk maar naar de mens met versleten knien en heupen die door pijn niet meer kunnen lopen een paard kan niet in een rolstoel of achter een rolater of een nieuwe heup of knieen kunnen krijgen hopelijk begrijp je mijn reactie ondanks ik met whis in t zelfde schuitje zit
Voor meer info zie mijn profiel Verdrietig


Ze is vanmorgen onderzocht en de artrose is niet dat ze niks meer kan..
Daarom wil ik haar in een reservaat hebben.
Ik heb de foto's gezien en alles ziet er stevig uit en er zijn geen losse stukjes bot te vinden, alles zit aan elkaar gegroeid.

Ik bel de dierenarts binnenkort op over de mogelijkheden en hoe dat verder zit met de pijn.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:24

Jeetje meid......... Ik zal je heel veel sterkte wensen met deze nare tijd..... Ik hoop dat je een pracht van een veulen van aahr krijgt en dit je een beetje kan opvrolijken........... Nogmaals heel veel sterkte ben er stil van........ Ze kan misschien wel bij ons op het land alleen het probleem is de winter PB me hier nog maar over.........

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:26

bij destiny zit ook alles vast, te vast, en dat kan ook heel veel pijn opleveren, omdat ze daardoor niet soepel kan bewegen
maar ik denk dat als ze lekker rustig ergens in t land staat dat de pijn heel erg mee kan vallen, maar zodra ze meer moet bewegen dat t dan pijnlijker wordt

maar ik heb de foto's niet gezien en weet dus niet wat er bij Flame allemaal verkeerd zit op de foto
volgens de foto kan destiny niet meer lopen, maar kijk eens in de link van mn onderschrift(ze liep eerst op 3 benen, laatste redmiddel was Tildren, en sinsdien loopt ze weer met 4 benen, dus ik hoef voorlopig nog geen verdrietige beslissing te maken)

hoop dat de DA je wat meer kan vertellen over de pijn enzo

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:26

Passoa schreef:
Jeetje meid......... Ik zal je heel veel sterkte wensen met deze nare tijd..... Ik hoop dat je een pracht van een veulen van aahr krijgt en dit je een beetje kan opvrolijken........... Nogmaals heel veel sterkte ben er stil van........ Ze kan misschien wel bij ons op het land alleen het probleem is de winter PB me hier nog maar over.........


Daar praten we wel 30 mei over, voorlopig blijft ze nog een tijdje staan waar ze nu staat.
Ik wil gewoon eerst een beetje rond kijken

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:28

Renske20 schreef:
bij destiny zit ook alles vast, te vast, en dat kan ook heel veel pijn opleveren, omdat ze daardoor niet soepel kan bewegen
maar ik denk dat als ze lekker rustig ergens in t land staat dat de pijn heel erg mee kan vallen, maar zodra ze meer moet bewegen dat t dan pijnlijker wordt

maar ik heb de foto's niet gezien en weet dus niet wat er bij Flame allemaal verkeerd zit op de foto
volgens de foto kan destiny niet meer lopen, maar kijk eens in de link van mn onderschrift(ze liep eerst op 3 benen, laatste redmiddel was Tildren, en sinsdien loopt ze weer met 4 benen, dus ik hoef voorlopig nog geen verdrietige beslissing te maken)

hoop dat de DA je wat meer kan vertellen over de pijn enzo



Ze loopt nog goed en ik mag haar gewoon beweging geven, maar niet teveel..
ik het land loopt ze als een idiooot heeen en weer te galoperen, dat doet ze ook nie als ze pijn heeft..

volgens de dierenarts kan ze nog jaren mee als ze in het land blijft, rijden is alleen niet meer mogelijk

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:37

Naomi"]
[quote="Passoa schreef:
Jeetje meid......... Ik zal je heel veel sterkte wensen met deze nare tijd..... Ik hoop dat je een pracht van een veulen van aahr krijgt en dit je een beetje kan opvrolijken........... Nogmaals heel veel sterkte ben er stil van........ Ze kan misschien wel bij ons op het land alleen het probleem is de winter PB me hier nog maar over.........


Daar praten we wel 30 mei over, voorlopig blijft ze nog een tijdje staan waar ze nu staat.
Ik wil gewoon eerst een beetje rond kijken
[/quote]
Wat ji wil Knipoog

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:38

tnxx ik pb je tog ffiez

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:41

Atrose is echt vreselijk. Morgen wordt er ook een manegepony ingeslapen omdat hij alleen maar pijn heeft Verdrietig

Hopelijk krijgt ze ergens een goed plekje!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:58

Ik ga mn best doen Lachen

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:59

Belker schreef:
Kijk eens op www.zonnehoeve.net.
Die beheren ook een aantal natuurgebieden. Ik heb goede ervaringen met ze. er zijn op Bokt ook mensen met slechte ervaringen.


Je link doet het niet Boos!

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:16

ik wens je echt heel veel sterkte en ik hoop dat je een goed besluit maakt.... geef haar een dikke knuf (ik denk wel van iedereen op bokt)....

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:25

Pff dat is balen zeg...hopelijk heeft nog lange tijd geen pijn...
Sterkte ermee

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 21:33

dank jullie wel

ik heb gemaild naar die mensen ineke, bedankt!