Blegh ik kan me daar zo aan ergeren - zagen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Blegh ik kan me daar zo aan ergeren - zagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 21:15

blegh ik zie zo vaak op concoursen van die zagers rond rijden.. maar nu is eriemand die ik ken die het dus ook doet.
ik kan dta dus echt nooit aanzien vind het er gewoon heel erg uitzien. Frusty
normaal negeer ik het dus gewoon, op concoursen, dan heb ik beters te doen.. kan ik me beter op me zelf concentreren.
maar die gene die het doet zie ik dus bijna elke dag rijden Frusty Lips are sealed
ik wil er niks van zeggen want ze moet zelf weten wat ze met haar paard doet maar toch.
ze zaagt echt verschrikkelijk en zit er dan ook nog op met zo'n blik van 'kijk eens hoe goed ik mijn paard naar benenden krijg'
ik kots echt van die mensen!
ondanks alles is ze wel aardig buiten het rijden om..
heeft er iemand tips hoe ik gewoon verder kan kijken/rijden zonder me daaraan te ergeren??
en wat vinden jullie nou van zagen?
Lips are sealed

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:20

k vindt dat zagen ook zo'n vreselijk gezicht. die pony's gaan gewoon van de pijn met en hoofd naar beneden lopen! jij gaat toch ook niet met een touwtje keihard in je mond trekken en heen en weer bewegen??

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:40

Zagen is idd erg.

Maar met rijden gewoon alleen op jezelf letten en niet daar die andere persoon kijken.

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:47

ik kan me daar ook zo aan ergeren, zeker als ze op zo'n jong beestje zitten die nog veel moet leren, en dan gaan ze lekker geniepig zagen
ik zou et ook nie echt prettig vinden als iemand bij mij met een touwtje door men mond gaat liggen rossen
groetjes monica

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:50

als je niets wil zeggen dat moet je juist iets zingen!!

Zagen zagen wiedewiede wagen.........Lachen

Daar is duidelijk genoeg( lekker net als ze langs komt rijden in de bak)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 21:55

hahahaha ja grappig *LOL* *LOL* *LOL*
maar best banketstaaf en dan sta ik best voor banketstaaf denk ik Schijnheilig

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:05

Ik haat dat ook zo en het ergste vind ik nog van dat ze erop gaan zitten pakken die teugels VAST en trekken die paarden gewoon met de kop tussen de benen (beetje overdreven) dan heb ik zo iets van ok nu mag het nog maar straks word je er zo op afgerekend dat je zo ECHT NIET verder komt hoor.
Vooral in de b en soms zelfs nog in de l zie je echt hele onrustige ruiters en die gaan er soms gewoon nog met de prijzen en wintspunten vandoor nou tsjonge daar kan k wel zo boos om worden Boos! Boos! Boos! Alleen maar omdat het paard naar beneden loopt en dan kijken ze niet ff hoe het paard naar beneden word GETROKKEN! De ruiters die juist rustig op het paardje zitten handen ontspannen en ook al loopt het paard niet echt super naar beneden je bent zo tenminste op de goede weg naar beneden lopen komt wel. Als jij zo gaat trekken kan het paard zich nooit ontspannen de hele activiteit valt weg enz grrrr sorry ik maak er weer een heel uitgebreid verhaal van nu houd k me mond anders houd k nooit op Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:29

Ja ik ook.. een meisje op de manege deed het ook heel erg, toen heeft de jury het een keer op haar protocol geschreven en toen werd ze heel erg kwaad!

Ik ken trouwens ook een pony die zelf met zijn hoofd heen en weer gaat, het lijkt net of zijn eigenares heel erg zaagt maar ik heb er zelf een keertje opgezeten en hij loopt op de rechterhand met zijn hoofd iets naar buiten (is niet helemaal goed) en als je dan een ophouding maakt met je binnenhand en weer ontspant gaat zijn hele hoofd heen en weer, heel raar! Ik heb gezien dat ie dat bij bijna iedereen doet...
verder kan ik me er ook heel erg er aan ergeren hoor! maar bij ons is er gelukkig niemand op stal die loopt te zagen..

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 13:48

Yukkie daar kan ik dus echt niet tegen dat zagen. Een paar maanden geleden was ik naar een dressuurwedstrijd gaan kijken en daar was 95% aan het zagen. Echt belachelijk zo rijdt je toch je paard niet en als ze dan een keer de teugels wat losser lieten liep het paardje met zijn hoofd in de lucht.

Ik kan bij Barb nog niet eens zachtjes kneden omdat hij heel erg bewegelijk is met zijn hoofd en dan al heen en weer gaat.

Maar als je haar goed kent kan je het misschien toch proberen er iets van te zeggen. De andere kant op kijken is niet altijd even makkelijk.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

ja das waar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 13:58

ik vindt het ook heel erg irritant als ik iemand dat doet..
maar er zijn wel meer dingen die ik irritant windt,
ik was laatst op concours en toen viel een jochie door zijn eigen fout van zijn pony, hij pakte zijn pony weer en sloeg um echt keihard met de zweep.
toen ben ik er heen gelopen en heb ik keihard geschreeuwd : [color=red]dat jij niet kan rijden,kan je pony nix aan doen!.[/color]het floepte er zomaar uit.
dus volgen mij kan je het beter gewoon zeggen, maar bij een vriend(in)kan je haar mischien gewoon helpen met rijden, en dan paar keer zeggen.; handen stil, of iets in die geest.

doeg succes er mee!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 14:40

Haha laat die mensen maar eens een landelijke proef rijden op die manier dan worden ze gelijk afgestraft. Tja want er komt geen tot bijna geen actieviteit uit de achterhand. En dat willen ze wel graag zien in de B (ja dan al). Maar ja helaas zie je ook dat ze ervoor lopen te zagen en in de proef Schijnheilig de boel stil houden. Een goede jury moet de problemen in de rug en achterbenen zien. Cool .

Laat ze maar lekker ze komen zichzelf toch wel tegen. Ze rijden hun eigen paard in de vernieling en dan mag een DA of fysio het weer opknappen en dan voelen ze het wel in hun portemenee.... Lips are sealed .
Ik wil niet zeggen dat ik mijn handen super stil heb (moet wel meer hoor) maa zagen doe ik hopelijk niet (niet de hele tijd Verdrietig ).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 15:26

Als ik in een proefje moet halthouden, staat imker ongelofelijk met zijn kop te zwaaien en op zijn bit te kauwen. het lijkt dan of ik enorm zit te zagen, maar ik doe juist niets en probeer hem juist zijn hoofd stil te laten houden. Alleen ziet de jury dat anders..... Huilen
Heel vervelend, maar probeer het er maar eens uit te krijgen....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 15:30

Inderdaad ze komen zichzelf nog wel tegen, tuurlijk.
Maar het vreemde is dat het paard makkelijk naar beneden te rijden is en dan dus ook goed loopt.
in lessen en op wedstrijden doet ze dat dus ook gewoon. Frusty Boos!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 15:39

Imker als je paard staat te zwaaien met zijn hoofd hou je handen dan zo dat de jury ziet dat jij niet doet. Dan heb je maar geen contact op dat moment. Anders nemen ze dat beeld de hele proef mee en dat is zonde.

Laat ze gewoon lekker nath. jij hebt tenminste een voorbeeld hoe het NIET moet hih daar leer je zelf alleen maar meer van Tong uitsteken .

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 15:57

Ja, maar weet je HOE zielig! Huilen Huilen Zal me wel aanstellen maar kan er echt niet tegen.
En ze doet dan ook nog net alsof ze de beste is.
Stapt tussen de binnen en normale hoefslag in zodat er niemand langs komt en rijd iedereen in de weg. Let op iedereen behalve der zelf.. zucht. Frusty Maargoed..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 16:00

hahah schijnbaar willen ze je plagen en dat lukt ze dan aardig?? Of ze zijn jaloers op je dat jij wel alles stil kan houden en nog effect hebt.

Lekker laten gaan die lui jij kan lachen op het moment dat het paard stopt en zegt doe het lekker zelf maar. Knipoog Vingers aflikken .

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 16:32

Met zagen loop je gruwelijk vast in je training. Het lijkt in het begin wat maar hoe verder je komt hjoe verrotter het allemaal blijft gaan en als er dan niet iemand komt die het je probeert af te leren dan rijd je je paard de vernieling in. Ik spreek helaas uit ervaring, ik zaag/zaagde ook. Nu gaat het gelukkig steeds beter maar om het af te leren is echt moeilijk!

Als je zaagt rijd je je paard niet van achteren naar voren en word de achterhand/rug dus weinig gebruikt en rijd je vast en verrot.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:07

Klopt helemaal Steef.

Ik zaagde gelukkig niet erg maar ik reed met te weinig been heb het nu omgedraait en dat gaat SUPER. Maar het is wel erg moeilijk om je handen helemaal stil te houden.

Weet je wat NOG erger is van je binnenteugel afblijven grrrr Huilen .

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:09

Ik rijd nog steeds met teveel hand. Eigenlijk moet er een fanatiek iemand 2 x in de week naast de clubles gewoon er even mee helpen maarja.. is nu ff nix aan te doen. Als de handel weer wat rustiger is en de bak weer goed is......

En breek me de bek niet los over die binnenhand. GRRR ik leer het nooit Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:12

haha moet je gaan lessen bij MIJN BEUL die hammerd er zoveel op dat je het wel afleerd.

Oja een bandje in je hoofd afspelen met afblijven afblijven afblijven van die binnenteugel Werkt wel hoor Pling .

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:03

Ik KIJK die mensen die zagen nog geeneens aan *zaag zaag* *zzz* vink zo erg! Maar ik zeg er nooit iets van want dan kan je toch een snauw en een grauw verwachten Frusty

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:50

Ik heb het jaren lang gedaan Verdrietig
Tja op de club leerde ze me dat het zo moest ik kwam net van een manege en had geen idee hoe ie aan de teugel moest.
als ik link/rechts de teugels voorzichtig aantrok ging Floor aan de teugel..
Tja het werkt en als je instructeur dan roept dat het goed is..
na een tijdje reageren ze niet meer en dus ga je wat harder in werken vervolgens komt de slof en een scherper bit etc.etc.
Mijn lesgenootjes reden ze en mijn instructie reed Z dus ja dan weet je het wel.
alleen die groningers maken zich ze sterk.. na elke les kwam ik krom van het paard af zo verkrampt had ik gereden.
Bovendien kreeg ik het paard voor geen meter meer aan de teugel.. die beschermde zichzelf tegen mij.

Dat was het moment dat het voor mij zat was na 1.5 jaar.
Ik ben gestopt en voor mezelf gaan rijden zo nog eens ruim 1.5 jaar aangemodderd.totdat mijn instructeur mij zag en een boel commentaar heeft geleverd.
Op dat moment gingen bij mij voor het eerst mijn ogen open.
Ik heb helemaal opnieuw moeten leren rijden.
na 2 jaar les bij hem met Floor was eindelijk mijn basis goed en kon het paard een goede B proef lopen van achter naar voren gereden.
Daarna lodewijk gekocht en ik denk dat we het saampjes helemaal niet slecht doen.
Alles gaat zoveel makkelijker omdat hij nooit vast gereden is.
Mijn handen mogen ook nog stiller.
maar dan in de zin dat ik alles perfect wil hebben.
Ik kan me niet herinneren dat ik voor de laatste keer met een zere nek en rug van het paard af ben gestapt en/of dat ik spierpijn had in mijn armen van het hangen en trekken.
Ik ben er nog lang niet anders reed ik anky er wel uit Haha!

maar toch heb ik er ook wat van geleerd:hoe het niet moet! Mijn theorie is nu van 2 kanten gekomen. Hoe het niet moet en wat de gevolgen zijn als je het toch doet, en hoe het wel moet en hoe fijn het is als je het op de juiste manier doet.

Ik weet zeker dat er mensen zijn geweest die mij zagen ridjen en dacht mijn god wat een arm paard..
Niemand heeft ooit zijn mond open getrokken.
Hadden ze dat maar wel gedaan tuurlijk had ik niet geluisterd maar als er ook maar 1 iemand anders was die het ook had gezegd ga je daar echt wel over na denken..
Misschien had ik dan heel wat minder tijd nodig gehad om tot inkeer gehad want nu heb ik kostbare jaren verspeeld.
daarnaast is het zo vreselijk moeilijk om wat af te leren!
Je hoeft er ook niet op een banketstaaf manier wat van te zeggen maar vraag gewoon waarom ze zo zaagt.
als zij zegt dat dat niet zo is of waar je je mee bemoeit zeg je gewoon dat je er beniewd naar bent of er een reden voor is.
en waarom dat paard anders zo met zijn hoofd heen en weer gaat etc.
zorg dat je overal een antwoord op hebt
bv als zij zegt dat ze het doet omdat ie zo'n harde bek heeft zeg dan dat ie waarschijnlijk vastpakt en dat de enige manier om los te laten is door zelf te ontspannen.
etc.

succes en veroordeel mensen niet te snel ik had ook 100% vertrouwen in mijn vorige instructie..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 19:01

Ik wil er best iets van zeggen, maar ik weet zeker dat ze mij niet geloofd.
Ze krijgt van 2 mensen les maar ik zie haar maar bij 1 tje rijden altijd.. en daar doet ze het dus niet.
Verder is zij ouder en denkt ze dat ze alles beter doet dus ik weet zéker dat ze niet naar mij gaat luisteren..

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 19:18

Prisca schreef:
haha moet je gaan lessen bij MIJN BEUL die hammerd er zoveel op dat je het wel afleerd.

Oja een bandje in je hoofd afspelen met
afblijven afblijven afblijven van die binnenteugel
Werkt wel hoor Pling .


zo is mijn instructrice ook! het werkt echt!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 19:31

Doree, Maaike en ik waren laatst bij een wedstrijd van Nimber aan het kijken. We zaten aan de kant van de inrijdbak. Het was aardig druk en ook een paar mensen die flink aan het zagen waren op hun paarden. Wij zaten er al de hele tijd over te praten en de hele tijd mensen af te kraken ( je moet toch wat als je zit te kijken) toen ik ineens zei:" zullen we 'zagen, zagen wiedewiede wagen' zingen?"
Doree en maaike moesten lachen toen ineens Doree begon met best wel hard te zingen "zagen, zagen wiedewiedewagen!!!"
oooow echt gemeen joh, die 'zager' kwam net langsrijden, gelukkig deed ie niets!