TOP complimenten gehad

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:01

Toch heb ik t vaker gehoord hoor, een gecombineerde neusriem (aansnoer of niet) klemt natuurlijk de kaken op elkaar en met t sperriempje sluit t ook nog eens de mond. Er zijn paarden die gaan spannen op de neusriem, en wat vaak wil helpen is of helemaal zonder neusriem rijden, of inderdaad met een lage die los genoeg zit, dus echt twee ruime vingers er tussen en natuurlijk 2 vingerbreedtes boven de neusvleugel... mijn ruin is nu 11 maar loopt al vanaf zijn 2,5/3e met een lage neusriem naar volle tevredenheid.. waarom zou ik er dan een gecombineerde neusriem opdoen? Alleen omdat t mode is?


elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:20

ja zeker weten..
Ik heb zelf jaren in een ruitersportzaak gewerkt en daar hadden we t geluk dat er nog een flinke collectie losse hoofdstelonderdelen van Barnsby was. Zo ben ik dus aan mijn losse, lage neusriem gekomen. En de leer kwaliteit van Barnsby is zo goed dat ie daardoor al lekker zacht is... maar ben benieuwd.. hoop dat ie goed blijft lopen op deze neusriem.. nu niet ineens te veel gaan verlangen van m he...

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:36

Wat je toch helaas vaak hebt is dat de hoge neusriem, of de bovenste riem van de gecombineerde neusriem irritatie veroorzaakt aan de wang van t paard. En wel de binnenkant, doordat de paarden toch daar scherpe randen langs de kiezen hebben. Je kunt je wel voorstellen als je daar nog eens lekker een neusriem overheen gaat trekken en die lekker goed vastmaakt dat t paard t dan ook wel gehad heeft met de neusriem...
Toch de jaarlijkse controle van de tandarts er maar in houden...


elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:48

De bovenste moet je eigenlijk zo strak doen als ie gaat zonder t paard helemaal in te snoeren. Anders als je een gecombineerde neusriem gebruikt krijg je dat de bovenste neusriem door t sperriemje naar beneden wordt getrokken. Maar de bovenste moet dus gewoon "strak" (met beleid dus.. niet strak strak) en de sperriem moet 2 vingers tussen, maar wat je dus meestal ziet is of allebei heel strak, of bovenste los en de onderste strak, lekker zijn bekke snoeren zeg maar....

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:12

Noureyev schreef:
Ik ga misschien toch maar eens op zoek naar een mooie frontriem die bij mijn nieuwe neusriem gaat Haha!
Die Swarovski van BR bijvoorbeeld.


Haha.. die heb ik ook (in verschillende uitvoeringen, maar oke) Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, knockout1, laura22, petraaken, Pommier en 42 bezoekers